↗ till inlägget
↗ till inlägget
Angående det första du skrev, nej det står inget sånt i koranen, du har knappast läst den.
Det är Iran som sysslar med ett sånt system, och det betyder inte att det är hämtat från koranen.
Islam gav första friheten eftersom innan Muhammed med romariket osv så var kvinnor förtryckta verkligen, när muslimerna tog över Jerusalem så hjälpte muslimerna kvinnorna och gav dem frihet.
Nope, jag har inte läst den...har du?
Jag har därimot sett utdrag ur den översatta till engelska (även av en anna person som översatt den till finska). De påstog att det stog so i Koranen, mer har jag inte att gå på, dock efter som jag vet att du tidigare gillat att överdriva osv. så vet jag inte om det går att lita på det du säger.
Jasså? Så Islam är bäst för att det för över 2000 år sedan var den minst förtryckande religonen...då? Det betyder inget idag, det har ju hänt en del sen dess. Att ge rösträtt åt kvinnor va ju Finland först i världen med...så allt är relativt.
Soad_token
Du och fishmaster, får ni inte vett i skallen eller? Först skriver ni falska citat från koranen om kvinnor, fast det är falskt och Islam har inte en sån syn på kvinnor. Sen så kommer ni och snackar om nutiden...
Jag har ju sagt det, blanda inte ihop folks handlingar med någon religion, man är inte muslim om man dödar oskyldiga eller använder våld. Och västvärlden är minst lika dåliga som mellanöstern att se på kvinnor.
Här är det så att män dricker alkohol tills de blir fulla och då sker det misshandel och tillåmed mord. Aldrig sett på efterlyst, man dödade sin sambo osv.
Hahaha, vem är det som blandar ihop folks agerande med relonen nu då? Vart i Bibeln står det att man ska bli full och slå sin sambo/fru?! Haha,du snackar skit.
Pluss att du har fortfarande inte sagt något om de faktum att det är förbjudet för kvinnor att vistas i en moské utan slöja...även om de inte tror på Islam!
Och det är väl själv klart att man pratar om nu tid om man ska diskuter viken religon som är minst kvinnoförtryckande, vad gör det för skilnnad om Islam var minst förtryckande för 2000 år sedan? helst efter som ditt exempel kommer från en tid innan kristendomen istort sett fans. Att Islam idag är en av det mest förtryckande religonr idag värka du ha svårt att förstå, vilka andra stora religoner idag tvingar kvinnor att göra vissa saker?!
Soad_token
Sa jag kristendommen? Jag sa västvärlden, inte kristendommen.
Jag gemförde två delar av jorden, inte två religionen. Det är förbjudet för en kvinna och gå in i moske utan slöja.
För att män inte ska attraheras till kvinnan då dem ber eller något sånt, och det får man acceptera, det är som att
förbjuda folk på en club om de inte har en jacka på sig.
KVAB2, vad dilar du om? Skära av kuken? Iallafall inom Islam, Kristendommen och Judendommen så finns det inte en sån regel, inte att sy ihop fittan heller.