💬
Logga in
Fuska.se

Att Älska En Tecknadfigur?

31 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag anser att det är helt normalt att vara kär i vem man vill,spelar ingen roll om det är i en seriefigur,verklig människa eller docka.Alla människor är olika,och alla tycker vad dom vill.Det finns igen lag som säger:Du får bara älska en människa.Du får älska vem du vill,det är absolut inget fel med det.Men när man blir lite äldre blir det ju lite mer seriöst.Som sagt så missbrukar man ju ordet "älska" och "hata" för mycket.Men när det gäller maträtt så kan man nog inte bli kär i en köttbulle och säga:Ska vi äta middag ikväll?Och man kan inte hata en köttbulle och säga:Jag ska döda dig!Därermot kan man älska eller hata en docka.

Nej, man kan inte älska eller hata en död sak (något som aldrig varit vid liv). Men jag tror många därimot har sexuella fantasier och dessa i börja förväxlas med känslan av kärlek. Det finns som sagt inte någon lag som säger att du måste älska en människa, därimot är det ju det som är innerbörden av ordet.

Soad_token

Jag menar ju inte att man ska gifta sig med en docka men att ha sexuella tankar om den är ju helt ok.

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Jag menar ju inte att man ska gifta sig med en docka men att ha sexuella tankar om den är ju helt ok.

Sexullea fantasier är inte kärlek, du kan itne älska en sak (ett död föremål).

Soad_token

15 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

håller med jojjo

16 Feb 2008
↗ till inlägget

håller med jojjo

Och va sa den personen då?

Soad_token

24 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Soad_token

Jo på sätt och vis,men man kan ha ett "låtsasförhållande" med en figur.Helt tillåtet enligt mig.

25 Feb 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Soad_token

Jo på sätt och vis,men man kan ha ett "låtsasförhållande" med en figur.Helt tillåtet enligt mig.

Det är tillåtet, fast det är inte kärlek. Eftersom ordet betyder något annat än låtsasförhållande. Har man arit kär någon gång kan man förstå skillnaden.

Soad_token

26 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Soad_token

Det är tillåtet, fast det är inte kärlek. Eftersom ordet betyder något annat än låtsasförhållande. Har man arit kär någon gång kan man förstå skillnaden.

Soad_token

Där kan jag hålla med.Man kan inte jämföra en flickvän med en figur.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Soad_token

Soad_token

Att man har en flickvänn betyder inta att man är kär, kär en en mer eller mindre obeskrivligt känssla.

Jag tror inte alla blir kära, men det är svårt att säga, efter som ingen kna beskriva känsslan exakt.

Soad_token

21 Mar 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Soad_token

Soad_token

Att man har en flickvänn betyder inta att man är kär, kär en en mer eller mindre obeskrivligt känssla.

Jag tror inte alla blir kära, men det är svårt att säga, efter som ingen kna beskriva känsslan exakt.

Soad_token

Det finns massa olika känslor när man är kär.Dock så tror jag att känslan är aningen starkare när man har en flickvän :P.Alltså jämfört med en figur.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det finns massa olika känslor när man är kär.Dock så tror jag att känslan är aningen starkare när man har en flickvän :P.Alltså jämfört med en figur.

Nej, att vara kär en en speciell blandning av känslor som sedan beskrivs som "att vara kär". Man kan gilla en tecknad figur osv. man kan ha sexulle fantasier mm. men man kan INTE vara kär i en tecknad figur efter som ordet betydelse innnebär att föremålet i fråga har/är ett levande föremål.

Soad_token

7 Apr 2008
Nivå 4 · Lärling The Ghost!

tror inte direkt att man kan älska en tecnad figur men man kan ju gilla den

13 Apr 2008

Att älska är väl att ta i, men man kan gilla en tecknad figur väldigt mycket och det är inget fel med det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in