Såklart man kan älska en tecknad figur. Ta Cartman t ex.
Att Älska En Tecknadfigur?
Jag älskar Gilgamesh och Långben, och jag ser inga problem i det.
Jag tror att man kan bli kär i personligheten, men inte i själva figuren, om ni fattar vad jag menar :P
↗ till inläggetJag tror att man kan bli kär i personligheten, men inte i själva figuren, om ni fattar vad jag menar :P
Men Långben är ju så sexig. :(
↗ till inlägget↗ till inläggetJag tror att man kan bli kär i personligheten, men inte i själva figuren, om ni fattar vad jag menar :P
Men Långben är ju så sexig. :(
ja exakt! men Långben e min!!!
Att säga att man är kär i en serie figur som t.ex. Nami från One piece är inte konstigare som att säga att man är kär i någon från en bok t.ex. Hermione från Harry Potter. Så så konstigt behöver det inte vara.
(Jag använde bara tjejer i exemplet för jag är kille)
kanske bara p-newbies som gillar det=)
Om man inte ser ngt annat än på anime så kan man säkert bli kär i en figur. Fast då måste man vara jävligt ensam :P
↗ till inläggetLäste i ett annat forum där dom seriöst disskuterade att man skulle kunna älska en tecknad seriefigur (dom specifiserade sig på anime) mer än sin pojkvän/flickvän. "Jag tänkte genast detta låter sjukt, hur kan man älska en fantasi figur mer än en verklig människa?" Jag förstod genast att detta var ngt som kunde vara kul att debatera.
Så vad tycker ni, har det seriöst gått för långt när man säger att man älskar fantasi figurer mer än verkliga personer? och annser ni att detta är konstigt eller normalt?
Jag vill höra era åsikter om detta, helst bra förklarade åsikter. Inte bara, "ja", "nej" utan mer utvecklade svar och åsikter.
Jag tycker nog att det är okej att fatta tycke eller favorisera en tecknad karaktär från en serie. Men att bli kär i/"älska" en tecknad figur, då har man gått för långt. Jag menar tecknade karaktärer finns bara på papper, det är egentligen inte någon riktig person att vara kär i och heller visar den tecknade karaktären inga riktiga känslor.
↗ till inläggetOm man inte ser ngt annat än på anime så kan man säkert bli kär i en figur. Fast då måste man vara jävligt ensam :P
Haha. Jag har sett mer än en dussintals animéer (vilket är nästan det enda jag ser på) och jag kan säga att jag inte har blivit kär i en enda karaktär än så länge. :P
Men jag håller med dig om att man måste vara väldig ensam och instängd om man blir kär i en tecknad figur.
↗ till inläggetJag tycker nog att det är okej att fatta tycke eller favorisera en tecknad karaktär från en serie. Men att bli kär i/"älska" en tecknad figur, då har man gått för långt. Jag menar tecknade karaktärer finns bara på papper, det är egentligen inte någon riktig person att vara kär i och heller visar den tecknade karaktären inga riktiga känslor.
Jag håller med dig, man kan nog tycka om en karaktär men efter som karaktären inte på något sätt kan besvara det man känner eller komunisera så är det nog mer utav fatasier än kärlek, tror jag iaf.
Soad_token
Älska kan man tolka på olika sätt. Älska kan man, typ som jag älskar Naruto, Sakura, Saksuke och Gaara. Det är: "OMFG. Gud vad dom är bra."
Men jag är inte kär i dom.
Kär och Älska. Älska kan man juh göra för att dom/den är så bra. Kär. Nej. Eller jo, man kan vara det men. Det är mest som man blir kär i ngn tecknad figur när man är liten. Om man är äldre. Då kan man inte vara det. Ändas om man har ngn störning. Mobbade har ofta ett gosedjur som betyder allt. För dom inte har några kompisar.
Så. Om man är yngre kan man bli kär i ngn teckandfigur och om man är äldre. Så är det NEJ om man inte har ngn störning.
↗ till inläggetÄlska kan man tolka på olika sätt. Älska kan man, typ som jag älskar Naruto, Sakura, Saksuke och Gaara. Det är: "OMFG. Gud vad dom är bra."
Men jag är inte kär i dom.
Kär och Älska. Älska kan man juh göra för att dom/den är så bra. Kär. Nej. Eller jo, man kan vara det men. Det är mest som man blir kär i ngn tecknad figur när man är liten. Om man är äldre. Då kan man inte vara det. Ändas om man har ngn störning. Mobbade har ofta ett gosedjur som betyder allt. För dom inte har några kompisar.
Så. Om man är yngre kan man bli kär i ngn teckandfigur och om man är äldre. Så är det NEJ om man inte har ngn störning.
Nej därimot missbrukar man ordet älska, man älskar inte "Naruto, Sakura, Saksuke och Gaara" utan man gillar dem. Hade du älskat dem hade du nog velat ha sex med dem och kanske någon gång i livet kanske giftat dig med dem. Så tror jag inte du känner. Du gillar dem kanske men du älskar dem kanppast. Jag tror att folk som säger att de är kära i tecknadefigurer, överdirver, missbrukar ordet älskar/kär och igentligen har fantasier om de teckandefigurerna.
Soad_token
Man kan älska vad som helst. Även fast det vore svårt att hålla ett förhållande med en anime figur. :<
↗ till inläggethaha, Dr Snuggles!http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/beelden/tekenfilm/doctor_snuggles/snuggles-10.jpg
<3
Ord som "hata" och "älska" missbrukas alldeles för mycket, människor verkar inte förstå hur stora de är. Som ett kort svar på detta så anser jag att man inte kan älska något som inte finns i den verkliga världen (fysiskt) som man skulle kunna älska en människa.
Håller med en del i forumet, man missbrukar ordet älska och hata.
Ex. "Jag bara älskar köttbullar och makaroner". Inte älskar jag dom med kärlek och ömsesidighet eller något sådan jag bara tycker att dom smakar jävligt gott.
Men de som tror att de älskar en seriefigur tycker bara om seriefigurens personlighet och skulle vilja vara som dem eller snarare våga vara lika moddiga. Man bara överdriver helt enkelt.
Jag tror också att man kan tolka ordet "älska" på många olika sätt. "Älska" är i sig ett väldigt starkt ord som man mest använder när man pratar om något som man tycker väldigt mycket om. Enligt mig så är det ett ord som man inte använder när manberättar ex. vilka seriefigurer man gillar, utan mer om mat man gillar eller personer man gillar.
↗ till inläggetJag tror också att man kan tolka ordet "älska" på många olika sätt. "Älska" är i sig ett väldigt starkt ord som man mest använder när man pratar om något som man tycker väldigt mycket om. Enligt mig så är det ett ord som man inte använder när manberättar ex. vilka seriefigurer man gillar, utan mer om mat man gillar eller personer man gillar.
Fast du älskar inte heller mat...när ver sist du skulle göra vad som helst för (din favorit rätt), kanske ha sexuelt umgängen och ev. gifta dig med maträtten?...du älskar inte en mat rätt, du tycker om den.
Soad_token
Jag anser att det är helt normalt att vara kär i vem man vill,spelar ingen roll om det är i en seriefigur,verklig människa eller docka.Alla människor är olika,och alla tycker vad dom vill.Det finns igen lag som säger:Du får bara älska en människa.Du får älska vem du vill,det är absolut inget fel med det.Men när man blir lite äldre blir det ju lite mer seriöst.Som sagt så missbrukar man ju ordet "älska" och "hata" för mycket.Men när det gäller maträtt så kan man nog inte bli kär i en köttbulle och säga:Ska vi äta middag ikväll?Och man kan inte hata en köttbulle och säga:Jag ska döda dig!Därermot kan man älska eller hata en docka.
↗ till inläggetJag anser att det är helt normalt att vara kär i vem man vill,spelar ingen roll om det är i en seriefigur,verklig människa eller docka.Alla människor är olika,och alla tycker vad dom vill.Det finns igen lag som säger:Du får bara älska en människa.Du får älska vem du vill,det är absolut inget fel med det.Men när man blir lite äldre blir det ju lite mer seriöst.Som sagt så missbrukar man ju ordet "älska" och "hata" för mycket.Men när det gäller maträtt så kan man nog inte bli kär i en köttbulle och säga:Ska vi äta middag ikväll?Och man kan inte hata en köttbulle och säga:Jag ska döda dig!Därermot kan man älska eller hata en docka.
Nej, man kan inte älska eller hata en död sak (något som aldrig varit vid liv). Men jag tror många därimot har sexuella fantasier och dessa i börja förväxlas med känslan av kärlek. Det finns som sagt inte någon lag som säger att du måste älska en människa, därimot är det ju det som är innerbörden av ordet.
Soad_token