💬
Logga in
Fuska.se

Lär Dig Att Speeda Upp Din Dator

105 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

linux segar inte ner sådär som windows

IQ plåtburk.

Visst, windows tar en massa plats jämfört med linux, men i slutändan är det ändå datorns prestanda som avgör.

ja men med tiden blir windows segar det gör inte linux

men det beror ju på hur man använder datorn väll?
19 Jan 2008

.

Senast ändrad:

21 Jan 2008
Nivå 0 · Nykomling

Tack för guiden hjälper skitmkt!

22 Feb 2008

Det är en bra guide. Ska använda mig av den

när datorn slöar ner :P

Haha, det var ju en liten fin guide jag knåpade ihop på några få minuter :) Funderar på att göra en mer djupgående och sådant, för lite mer avancerade "dataälskare"...

Bytte nu namn till Justfiwi, skönare namn och jaa, vet inte varför jag bytte från Fillifjonkan93

Tycker jag med :P Kolla mitt majl

↗ till inlägget

Tycker jag med :P Kolla mitt majl

Jag gjorde det, men jag får se vad som händer på den fronten då...

Kanske ska göra en ny guide snart, den här är liksom lite för "lätt"

1 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling

men det är bara om windows xp. hallo? jag har windows vista ultimte update. kan man inte speeda upp en vista?

24 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Inget direkt nytt, men för n00bs är det väl ok. Angående skärmens upplösning ser det riktigt fult ut om man sitter på en större skärm och har så låg upplösning. Så mycket längre tid tar det inte att ladda.

VA TYKEN DU E OCH DIN KOMPIS UNDER ÄR!! SÄGER NI SÅ FÖR ATT BARA SKRYTA ELLER?
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inget direkt nytt, men för n00bs är det väl ok. Angående skärmens upplösning ser det riktigt fult ut om man sitter på en större skärm och har så låg upplösning. Så mycket längre tid tar det inte att ladda.

Nej, jag säger det p.g.a. precis det jag skrev. Alla kan det här, förutom möjligtvis du, för du är en nolla som inte ens vet hur man avaktiverar Caps-Lock.
25 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling

Högerklicka > Egenskaper > Inställningar > Avancerat > Felsök > Maskinvaruacceleration > Ingen

Man laggar mindre när man försöker spela in B)

31 Mar 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, jag säger det p.g.a. precis det jag skrev. Alla kan det här, förutom möjligtvis du, för du är en nolla som inte ens vet hur man avaktiverar Caps-Lock.

SKA DU BÖRJA RETA MEJ MED NU? VA? VA? VA?
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

alla kan inte det... inte jag iaf och jag tror nog att den som satte upp den gjorde det för att alla inte kan det .... såå du säger att alla som inte kan det är nollor??? då är alla som kan det nördar..........

6 Apr 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

alla kan inte det... inte jag iaf och jag tror nog att den som satte upp den gjorde det för att alla inte kan det .... såå du säger att alla som inte kan det är nollor??? då är alla som kan det nördar..........

Herregud, jag skrev att den var bra för nybörjare. Dock vet de flesta allt som stod i guiden, och det finns tusentals sådana här guider på internet. Nej, det sade jag inte. Läs nästa gång? Jag sade att han var en nolla för att han skrev med Caps-Lock och blev vansinnig för ingenting. Okej, isåfall är väl hälften av vår befolkning "nördar".
26 Apr 2008
Nivå 0 · Nykomling

Lilian: Man behöver bara kunna lite, lite, lite grann om datorer för att kunna det här, och om man inte kan lite-lite-lite grann om datorer, ja då är man en "nolla" på datorer.

11 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

Bra guide, tog ju bort massa teckensnitt också :P

17 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling

Härlig guide, hjälpte mig lite. Fick svar på olika problem.

Nivå 0 · Nykomling

Man ska faktiskt inte behöva formatera för att den ska bli snabb igen. Det finns ett program som heter Ultimate Defrag.

När hårddisken blir full så hamnar en massa filer längst in på skivan. När läsarmen letar efter data så börjar den längst ut på skivan och går in mot mitten tills den hittar datan den ska ha. Sen placerar den sig i utgångsläget längst ut på skivan igen och om mer data behövs så gör den likadant en gång till tills den hittat vad den letar efter.

Det som är bra med Ultimate Defrag är att det kan sortera filerna efter hur ofta dom används. Programet kan lägga dom mest använda filerna längst ut på skivan och dom minst använda längre in, om man nu ställt in det så. Det finns ett antal inställningar hur det ska hantera datan.

22 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

5. Varje gång du sätter på datorn så laddas massor utav teckensnitt, men många använder du inte. Dessa kan du då ta bort.

Startmeny>Kontrollpanelen>Teckensnitt

Vad händer om man tar bort dem? <_<
23 Jul 2008

dessa teckenavsnitt försvinner (du kan inte skriva i den stilen i olika sorts program)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in