↗ till inläggetJa fast det löser ju problemet. Man kan inte tänka att "oj men jag får inte vara elak mot honom" om man vill att han slutar, om du inte gillar honom, varför inte vara lika elak tbx??Dirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
GlodLampa: Jaha så du ser det på det sättet. Ja alla har vi ju olika sätt att gilla saker och ting på. Vist är spelen mycket lika varandra och så. Men jag tycker det är rätt mycket tänkade och planering i spelen med. Vilket är mycket bra. Det är ju ungeför som i stidspel att man planerar och frösöker lista ut fiendens svaga punkter. Ja vad som är mäst efektivast. Det är ju samma i Pokemon.
Är Det Rätt Att Bli Mobbad För Det Man Gillar?
Men, Ge dom en smäll på käften, så ordnar nog allt sig :meddum:
↗ till inläggetDirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
GlodLampa: Jaha så du ser det på det sättet. Ja alla har vi ju olika sätt att gilla saker och ting på. Vist är spelen mycket lika varandra och så. Men jag tycker det är rätt mycket tänkade och planering i spelen med. Vilket är mycket bra. Det är ju ungeför som i stidspel att man planerar och frösöker lista ut fiendens svaga punkter. Ja vad som är mäst efektivast. Det är ju samma i Pokemon.
grejen är den att jag inte kan se nån som helst skillnad mellan spelen, och sen släpper dom nyutgåvor av dom gamla spelen för ett helt nytt spel.
↗ till inläggetDenna tråden gjordes för att det var en kille som var mobbad för att han gillade pokemon. Vill du diskutera spelet så kan du kolla i pokemon forumet.↗ till inläggetDirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
grejen är den att jag inte kan se nån som helst skillnad mellan spelen, och sen släpper dom nyutgåvor av dom gamla spelen för ett helt nytt spel.
Man har inte rätt att mobbas för det man gillar. Vissa blir ju mobbade för dom vet så mycket om en sak också te.x. "Faan va nördigt att veta så mycket om datorer". Citerar från ett annat inlägg: Vaddå? Det är samma sak med fotboll. "orka kunna fotboll när man sparkar på en boll," samma idiot logik." [kanske lite oftopic men jag ville ha det sagt]
↗ till inlägget↗ till inläggetigentligen är det inte rätt men jag kan bara inte sluta skratta åt alla ni 11-åringar som snackar om Pokemon som omdet vore ett RPG, det är ett spel för barn som inte kan spela nått spel med en handling.
Jag kan svära på att inte Pokemon är ett RPG för töntar.Det finns såna i din ålder som spelar pokémon.Alla tycker olika och det är därför vi är unika.Förut gillade jag pokemon.(Dock gör jag det inte nu längre).Pokémon har mer handling än vad du tror.Fast ibland kan det vara lite enformigt.Och det är nästan omöjligt att klara ut spelet.Testa pokemon vettja innan du säger nånting. :P
ähh handlingen är en liten 12-årig kines som har suttit i nån timma och gjort. jag kan göra en bättre vilken dag i veckan som helst. och jag har spelat i princip alla pokemon spel så jag har lirat skiten. spela ett riktigt RPG istället, som FF serien.
O RLY?FF serien fattar man ju inte nånting.FF in my ass.(no offence).
↗ till inlägget↗ till inläggetigentligen är det inte rätt men jag kan bara inte sluta skratta åt alla ni 11-åringar som snackar om Pokemon som omdet vore ett RPG, det är ett spel för barn som inte kan spela nått spel med en handling.
Jag kan svära på att inte Pokemon är ett RPG för töntar.Det finns såna i din ålder som spelar pokémon.Alla tycker olika och det är därför vi är unika.Förut gillade jag pokemon.(Dock gör jag det inte nu längre).Pokémon har mer handling än vad du tror.Fast ibland kan det vara lite enformigt.Och det är nästan omöjligt att klara ut spelet.Testa pokemon vettja innan du säger nånting. :P
ähh handlingen är en liten 12-årig kines som har suttit i nån timma och gjort. jag kan göra en bättre vilken dag i veckan som helst. och jag har spelat i princip alla pokemon spel så jag har lirat skiten. spela ett riktigt RPG istället, som FF serien.
O RLY?FF serien fattar man ju inte nånting.FF in my ass.(no offence).
nej den kognitiva förmågan hos en elvaåring är ju kanske inte så stor. som sagt får man se på spelen separat, inte som en enda stor klump av handling.
↗ till inlägget↗ till inläggetJa fast det löser ju problemet. Man kan inte tänka att "oj men jag får inte vara elak mot honom" om man vill att han slutar, om du inte gillar honom, varför inte vara lika elak tbx??Dirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
Ja men då är man ju lika elak.
↗ till inläggetJa men då är man ju lika elak.↗ till inläggetDirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
Ja fast det löser ju problemet. Man kan inte tänka att "oj men jag får inte vara elak mot honom" om man vill att han slutar, om du inte gillar honom, varför inte vara lika elak tbx??
Nej, man har en ANLEDNING till det.
↗ till inlägget↗ till inläggetDirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
Ja fast det löser ju problemet. Man kan inte tänka att "oj men jag får inte vara elak mot honom" om man vill att han slutar, om du inte gillar honom, varför inte vara lika elak tbx??
Ja men då har ju den en anledning att vara tillbacka då i så fall.
↗ till inlägget↗ till inläggetDirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.
Men äligt! Har du aldrig vart elak mot någon nån gång eller???? Snälla nån, om du gör det så vågar han inte göra nåt mer.
↗ till inläggetMen äligt! Har du aldrig vart elak mot någon nån gång eller???? Snälla nån, om du gör det så vågar han inte göra nåt mer.
Jag tycker det är en bra idée att vara lite tuff tillbaka, dock tycker jag inte man ska bli våldsam, därimot kan man ge svar på tal, mkt mer finns det inte att göra, ett alternativ är att försöka få över folk på sin sida, alltså skaffa vänner, det brukar göra mobbaren försvarslös.
Men som svar på rubriken nej det är väl självklart, det är ju knappast rätt att bli mobbad överhuvutaget?! Därimot blir folk det, och vill man undvika att bli mobbad så kan man ju faktiskt dra ner på betoningen på det som anses vara töntigt (alltså spela pokemon eller vad som helst när man är hemma istället? Man behöver inte förneka att man spelar det, men man kanske inte ska spela det i skolan om man vill undvika att bli mobbad).
Soad_token
Men äligt! Har du aldrig vart elak mot någon nån gång eller???? Snälla nån, om du gör det så vågar han inte göra nåt mer.
Jo det ahr jag självklart varit. Men det berår som sagt på grupptryket mäst att sånt händer.
Jag menar bara att det inte är rätt att moba någon för vad de gillar.
↗ till inläggetMan blir inte mobbad för att man spelar Pokémon. Man blir mobbad för att man anses vara en svag individ, sedan använder man det man vet som anledning till sin mobbing. Det kvittar vad man gillar eller hur man är, anses man svag så kan man bli mobbad.↗ till inläggetMen äligt! Har du aldrig vart elak mot någon nån gång eller???? Snälla nån, om du gör det så vågar han inte göra nåt mer.
Jag tycker det är en bra idée att vara lite tuff tillbaka, dock tycker jag inte man ska bli våldsam, därimot kan man ge svar på tal, mkt mer finns det inte att göra, ett alternativ är att försöka få över folk på sin sida, alltså skaffa vänner, det brukar göra mobbaren försvarslös.
Men som svar på rubriken nej det är väl självklart, det är ju knappast rätt att bli mobbad överhuvutaget?! Därimot blir folk det, och vill man undvika att bli mobbad så kan man ju faktiskt dra ner på betoningen på det som anses vara töntigt (alltså spela pokemon eller vad som helst när man är hemma istället? Man behöver inte förneka att man spelar det, men man kanske inte ska spela det i skolan om man vill undvika att bli mobbad).
Soad_token
Ja, gillar man fula tjejer eller rollspel får man f*n skylle sig själv
↗ till inläggetGillar man mat som inte jag gillar eller kompisar som inte jag gillar får man f*n skylla sig själv.Ja, gillar man fula tjejer eller rollspel får man f*n skylle sig själv
Nej, det är inte rätt vi säger tex om jag gillar en tjej då ska jag ju inte bli mobbad för det.
Så man ska inte bli mobbad för det man gillar
Tycker att frågan skulle ställas: "Är det fel att bli mobbad för det man gillar?".
ja, det skulle vara lite bättre men kan man ändra sånt?
↗ till inläggetJa, den som startade tråden.ja, det skulle vara lite bättre men kan man ändra sånt?