💬
Logga in
Fuska.se

Är Det Rätt Att Bli Mobbad För Det Man Gillar?

126 svar · startad

Nivå 4 · Lärling

Om jag ska vara ärlig så är mobbning bättre, inte mycket och det är fortfarande dåligt men det är bättre än att man bara skulle vara tyst och aldrig någonsin titta eller snacka med ett så kallat "mobboffer" utan helt enkelt bara ignorera personen. Ifall jag skulle bli total ignorerade av alla förutom sina närmaste så skulle jag helt enkelt ta livet av mig. Inte äns värt att leva då enligt min åsikt. Säger dock inte med detta inlägg att jag är mobbad själv utan bara att jag har en åsikt och ett exempel.

23 Jan 2008
Nivå 3 · Lärling

Man ska aldrig bli mobbad. Det är konstigt att man ska behöva bli mobbad eller retad bara för man tycker om något som andra inte gör eftersom man säger att alla människor är unika. Men vissa ska alltid vara trång synta.

Det man kan göra som individ är att inte mobba eller reta folk själv och där med bidra med en förändring. Men ifall man har mod eller "position" till att stå emot dom som mobbar andra så har man verkligen hjälp någon och skaffat sig en vän.

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Mobbning är aldrig rätt, så nej.

Nej såklart är det inte rätt. Men man blir ju mobad än då. Så det räker ju inte med att säga så där.

Man blir oftast mobad för att folk inte kan aceptera att man är anorlunda.

Så klart det räcker, frågan gällde inte ad vi ska göra för att förhindra/motverka mobbning, utan om det var rätt attbli mobbad för att man gillar något? Men att förhindra mobbning är nog gsnaka omöjligt, det finns alltid folk som är idioter och det finns alltid folk som sticker ut...antingen pga utsende eller beteende. Och som ett bevis för att det alltid finns mobbning är väl att det finns mobbning på arbetsplatser, ovh där är ändå folk mycket mer mogna.

Soad_token

31 Jan 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Mobbning är aldrig rätt, så nej.

Nej såklart är det inte rätt. Men man blir ju mobad än då. Så det räker ju inte med att säga så där.

Man blir oftast mobad för att folk inte kan aceptera att man är anorlunda.

Så klart det räcker, frågan gällde inte ad vi ska göra för att förhindra/motverka mobbning, utan om det var rätt attbli mobbad för att man gillar något? Men att förhindra mobbning är nog gsnaka omöjligt, det finns alltid folk som är idioter och det finns alltid folk som sticker ut...antingen pga utsende eller beteende. Och som ett bevis för att det alltid finns mobbning är väl att det finns mobbning på arbetsplatser, ovh där är ändå folk mycket mer mogna.

Soad_token

Svaret är enkelt. Man blir inte mobbad för det man gillar. Man blir mobbad eftersom att mobbarna är patetiska personer som måste trycka ned andra. Att man gillar något är bara en "ursäkt" att bli mobbad.
2 Feb 2008

shit det är så klart att man inte ska vara tvungen att bli mobbad för man gillar olika det är ju hellt sjukt tycker jag!!!!!!!!!!!!!!

Nivå 6 · Fuskare

Vissa skriver att mobbning är om man retar en en gång.Och så är det inte.Mobbning är när man blir retad varje dag varannan dag,några gånger per vecka osv. Ni kan ALDRIG säga att ni blivit mobbade om en säger såhär:Jäkla nörd en gång.Det är att retas.Mobbning är när man retar en ofta.Om nån blir kallad j*vla nörd och sånt flera gånger då är det mobbning.

On-topic nu:Mobbning och att retas är helt oacceptabelt.Säg åt en lärare eller vuxen om ni blir mobbade.

15 Feb 2008
Nivå 3 · Lärling

men det är inte rätt att bli mobbad slut diskiosion

24 Feb 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det var ju nästan en dum fråga... så klart inte!

Kan inte säga det bättre.

Nivå 1 · Novis

igentligen är det inte rätt men jag kan bara inte sluta skratta åt alla ni 11-åringar som snackar om Pokemon som omdet vore ett RPG, det är ett spel för barn som inte kan spela nått spel med en handling.

26 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

igentligen är det inte rätt men jag kan bara inte sluta skratta åt alla ni 11-åringar som snackar om Pokemon som omdet vore ett RPG, det är ett spel för barn som inte kan spela nått spel med en handling.

Jag kan svära på att inte Pokemon är ett RPG för töntar.Det finns såna i din ålder som spelar pokémon.Alla tycker olika och det är därför vi är unika.Förut gillade jag pokemon.(Dock gör jag det inte nu längre).Pokémon har mer handling än vad du tror.Fast ibland kan det vara lite enformigt.Och det är nästan omöjligt att klara ut spelet.Testa pokemon vettja innan du säger nånting. :P

Nivå 7 · Fuskare

Självklart ska man inte bli mobbad för vad man gillar.

Senast ändrad:

3 Mar 2008
Nivå 1 · Novis

De e ok att mobba rassar och nazzar. haha

7 Mar 2008
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag kan svära på att inte Pokemon är ett RPG för töntar.Det finns såna i din ålder som spelar pokémon.Alla tycker olika och det är därför vi är unika.Förut gillade jag pokemon.(Dock gör jag det inte nu längre).Pokémon har mer handling än vad du tror.Fast ibland kan det vara lite enformigt.Och det är nästan omöjligt att klara ut spelet.Testa pokemon vettja innan du säger nånting. :P

ähh handlingen är en liten 12-årig kines som har suttit i nån timma och gjort. jag kan göra en bättre vilken dag i veckan som helst. och jag har spelat i princip alla pokemon spel så jag har lirat skiten. spela ett riktigt RPG istället, som FF serien.

9 Mar 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

ähh handlingen är en liten 12-årig kines som har suttit i nån timma och gjort. jag kan göra en bättre vilken dag i veckan som helst. och jag har spelat i princip alla pokemon spel så jag har lirat skiten. spela ett riktigt RPG istället, som FF serien.

FF serien är en enda stor röra, då föredrar jag nog Pokémon handlingen.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

FF serien är en enda stor röra, då föredrar jag nog Pokémon handlingen.

Alla FF spel har olika story, du får titta individuellt på varje spel. enda likheten är att dom flesta utspelas i samma värld. och "Handlingen" i pokemon kan man ju skriva här i en mening, nån säg mig handlingen i spelen förutom att man kommer till ligan och dödar alla pokemon och sen vinner spelet, alternativt räddar världen genom att fånga rayquaza och allt vad dom heter.

lite innovation krävs i Pokemon spelen för att jag ska få nått intresse för dom. nu är det bara samma sak varje spel, lite bättre grafik då och då.

11 Mar 2008
Nivå 6 · Fuskare

Behövs bara ett enkelt ord för att svara på det här.

Nej.

15 Mar 2008
Nivå 4 · Lärling

GlodLampa: har du någonsin provat att spelat ett Pokemon spel?

16 Mar 2008
Nivå 5 · Fuskare

Du ska inte bara "stå för det du gillar". Det löser inget, du blir bara mer mobbad. Gör nåt åt det istället. Min grej är att banka ner mobbaren i marken. Men jag snackade med läraren och mina föräldrar. Dom snackade med killen som mobbade mej en gång, det var allt. Sen när han fortsatte så, som sagt, bankade jag ner honom i marken. Det funkade faktist. Men du ska såklart stå för det du gillar, men det löser ingenting. Gör något åt det. Om killen är mindre än dej själv så bankar du ner han i marken. Det skulle ju vara rätt åt han.

17 Mar 2008
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

GlodLampa: har du någonsin provat att spelat ett Pokemon spel?

som jag sagt nu så har jag lirat en massa pokemon, allt till sapphire, då jag fattade att det här är samma spel som alla andra. bara nya städer och nya fula pokemons. och bättre sprites.

Nivå 4 · Lärling

Dirtman: Ja men då är man ju lika dålig själv om man slår ner någon.

GlodLampa: Jaha så du ser det på det sättet. Ja alla har vi ju olika sätt att gilla saker och ting på. Vist är spelen mycket lika varandra och så. Men jag tycker det är rätt mycket tänkade och planering i spelen med. Vilket är mycket bra. Det är ju ungeför som i stidspel att man planerar och frösöker lista ut fiendens svaga punkter. Ja vad som är mäst efektivast. Det är ju samma i Pokemon.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in