Mig med, men inte bara. Hårdrock inkluderar metal, alla subgenrer (death, black, gore, grind, heavy osv osv.), så hårdrock är en stor genre.
Inga Hårdrockare På Detta Forum?
Klart man e hårdrockare, Band som hardcore superstar,crashdiet, freedom call , korn och slayer spelas mycket i mina hörlurar :)
OT: usch va få smileys de f*n att välja på här
DIO, Black Sabbath, Jimi Hendrix, Magnum, Ozzy osbourne, Rainbow, Deep purple (dock mer Rock n' roll), ZZ Top (också Rock n' roll)m.m.
För er som inte vet var det Ronnie James Dio som gjorde horntecknet populärt inom metal, han lärde sej det av sin mormor när han var liten då hela hans släkt är s*tanister.
↗ till inläggetPower-metal.↗ till inläggetJust nu lyssnar jag lite mer på dessa banden
Blood stain child - tex
Dark Tranquility
Deathstars
Children of bodom
sen har vi
Dragonforce
Within Tempation
Epica
Nightwish
m.m
Det är väl mer som ett speed-metal band? :huh:
Dragonforce är extreme power metal men tog med det ändå
Lyssnar mest på Metal...
↗ till inläggetIn Flames, Pain of Salvation, Sentenced, Cradle of Filth, Children of Bodom, Scar Symmetry, Dimmu Borgir, Dark Tranquillity, Slayer, System of a Down, Nevermore, The Haunted, Opeth, Skid Row, Type O Negative, Static-X, Arch Enemy, Mors Principium Est, Evanescence, Hypocrisy, Sonata Arctica, Linkin Park, Vintersorg, W.A.S.P., Soilwork, Dream Theater, Entombed, Rammstein, Dissection, Construcdead, Apocalyptica, Norther, The Mars Volta, A Perfect Circle, Ablaze My Sorrow, Dia Psalma, Within Temptation, Nightwish, Borknagar, Megadeth, Anaal Nathrakh, Amon Amarth, Avatar, Saxon, Anorexia Nervosa, Machinae Supremacy, Khoma, Pain, Samael, At the Gates, Tool, Notre Dame, Passenger, Edge of Sanity, Behemoth, Wintersun, DragonForce, Helloween, Gackt, Lord Belial, Finntroll, Dir en grey, Candlemass, Emperor, Theatre of Tragedy, Masamichi Amano, The Black Mages...
Bara några band.
Atreyu, Bullet for my Valentine, Sonic Sydicate, All that Remains, As I Lay Dying, Escape the Fate, Intohimo, Blessthefall, It Dies Today, Hawthorne Heights är nog de band med mest spelningar i min playlist..
↗ till inläggetSlipknot, Korn m.m.In Flames, Pain of Salvation, Sentenced, Cradle of Filth, Children of Bodom, Scar Symmetry, Dimmu Borgir, Dark Tranquillity, Slayer, System of a Down, Nevermore, The Haunted, Opeth, Skid Row, Type O Negative, Static-X, Arch Enemy, Mors Principium Est, Evanescence, Hypocrisy, Sonata Arctica, Linkin Park, Vintersorg, W.A.S.P., Soilwork, Dream Theater, Entombed, Rammstein, Dissection, Construcdead, Apocalyptica, Norther, The Mars Volta, A Perfect Circle, Ablaze My Sorrow, Dia Psalma, Within Temptation, Nightwish, Borknagar, Megadeth, Anaal Nathrakh, Amon Amarth, Avatar, Saxon, Anorexia Nervosa, Machinae Supremacy, Khoma, Pain, Samael, At the Gates, Tool, Notre Dame, Passenger, Edge of Sanity, Behemoth, Wintersun, DragonForce, Helloween, Gackt, Lord Belial, Finntroll, Dir en grey, Candlemass, Emperor, Theatre of Tragedy, Masamichi Amano, The Black Mages...
Bara några band.
Wow, hade ingen av er spelat Guitar Hero III hade ni f*n inte ens vetat vilka Dragonforce var.
↗ till inläggetWow, hade ingen av er spelat Guitar Hero III hade ni f*n inte ens vetat vilka Dragonforce var.
Jag visste inte ett skit om Dragonforce innan jag spela GH. :)
Klart man är hårdrockare.
↗ till inläggetWow, hade ingen av er spelat Guitar Hero III hade ni f*n inte ens vetat vilka Dragonforce var.
Spelas ju på MTV 24/7, det var hur jag fick veta vem de var.
Jag kände till Dragonforce innan GH kom ut överhuvudtaget, dessutom lirar jag inte GH.
Killswitch Engage, Caliban, As I Lay Dying, Trivium, Cute Is What We Aim For, From First To Last, Catherine, Bring Me The Horizon och The Black Dahlia Murder spelas mest hos mig. Ganska blandat, men allt inom nån sorts rockmusik iaf ^^
Ny temporär favorit igen: Gutrot!
↗ till inläggetSant.Jag vet inte många förutom mig och kanske Zimens som gillar äldre rock hårdrock som AC/DC, Rush eller Zeppelin. Blir dock fortfarande förbannad när folk kallar In Flames och Dark Tranquillity för hårdrock. Båda banden spelar Melodic death metal, lär är det för tusan.
↗ till inläggetJag vet inte många förutom mig och kanske Zimens som gillar äldre rock hårdrock som AC/DC, Rush eller Zeppelin. Blir dock fortfarande förbannad när folk kallar In Flames och Dark Tranquillity för hårdrock. Båda banden spelar Melodic death metal, lär är det för tusan.
Nu har ju det här redan nämnts med det tål att sägas igen; melodic death metal kallas i allmän mun för just hårdrock, och hårdrock är ett väldigt bra ord för att klumpa ihop all heavy metal. Om man lyssnar på AC/DC kan man vara lika mycket hårdrockare som om man lyssnar på till exempel Soilwork, eller ska man kalla sig "death metallare" då?
Dessutom blir jag lite förvirrad när du skriver exakt vad In Flames spelar, d.v.s melodic death metal, och sedan nämner bandet Rush som inte alls spelar gammal klassisk hårdrock utan progressiv rock och vid sina tillfällen progressiv metal. Vissa verk av dem är exakt uppbyggda som Dream Theater's låtar (de har tagit efter väldigt mycket av Rush) och det kan inte kallas annat än progressiv rock/metal.
lyssnar på helloween om de räknas
Börjst lyssna till All that remains :)
Har hört Six av all that remains inte så värst bra :D
Några av mina metall favoritband är Iron Maiden, Metallica, Megadeth och Rage Against The Machine.
Finns också ett par låtar med SlipKnoT som är bra.
↗ till inläggetBörjst lyssna till All that remains :)
Det är rätta takter det :D lite As I Lay Dying på det också tycker jag <:
@ Logfan: Six är inte en av deras bästa direkt, men bra är den ^^
Jag gillar även lite lugn rock ibland såsom three days grace och endel slipknot låtar sm jag tycker är "lugna" :wub:
[EDIT] Många stav fel! ;o