💬
Logga in
Fuska.se

Extrem Överklockning

7 svar · startad

Jag har en intel pentium 925 3.08 ghz och jag har klockat den till 3.8 ghz(har klockat 20%) jag undrar om jag kan klocka 10-20 % mer. Jag vill kloka processorn maximalt asså inte 400mhz jag snackar om 1-2 ghz, men jag vill att ni hjälper mig

om jag ska börja lite lite eller lite men snabbt. Ska efter det här klocka grafikkortet.

Två timmar efter jag laddade upp ämnet så har jag klockat till 4.128 ghz.

Ska jag fortsätta 200-400 mhz till? Tempraturen är samma.

Glömde säga att jag använder Easy tune 5 + jag har läst på lite om klockning.

post-42514-1209563156_thumb.jpg

Senast ändrad:

Akta bara så du inte överklockar för mycket, för blir det alltför varmt så kommer du nog med all säkerhet förstöra processorn, och andra närliggande komponenter om du har otur.

Senast ändrad:

om du ska överklocka "extremt" varför använder du en dator som jag antar är ganska dyr? Det som kan hända (väldigt stor chans) om du gör det för mycket är att din processor pajar och ditt grafik kort om du klockar den som du sa att du skulle.

Men jag ska klocka skit lite i taget nu, tack för varningen. Men vet ni nån bra klock program till grafikkorten?

1 May 2008
↗ till inlägget

Men jag ska klocka skit lite i taget nu, tack för varningen. Men vet ni nån bra klock program till grafikkorten?

Kan verkligen inget på det här ämnet, så nej jag vet inte XD
2 May 2008
↗ till inlägget

Vad har du för grafikkort?

↗ till inlägget

Kan verkligen inget på det här ämnet, så nej jag vet inte XD

Varför svara då?
3 May 2008
AtiTool, och ja, det funkar till nVidia-grafikkort också.
4 May 2008

rivatuner brukar jag använda, det finns bra guider på deras hemsida

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in