💬
Logga in
Fuska.se

Pratig Matsal?

51 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Hej nu är det så att på våran skola pratas det uta h*lvete.Vi har ett öra i våran matsal och minst 75% av tiden står den på rött.Vi har börjat med att vi får belöningar osv. om vi har det tyst i maten och det har blivit lite bättre.Känner ni igen er?

Jag menar FÖR pratigt,prata får vi ju,men inte överdrivet mycket.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hej nu är det så att på våran skola pratas det uta h*lvete.Vi har ett öra i våran matsal och minst 75% av tiden står den på rött.Vi har börjat med att vi får belöningar osv. om vi har det tyst i maten och det har blivit lite bättre.Känner ni igen er?

Lol konstig skola som belönar elever för att vara osociala... Jag känner inte igen mig, men det är pratigt och det är bra, annars skulle det ju bara vara stelt i matsalen. <_<

Nivå 0 · Nykomling

Brukade vara pratigt i matsalen på min förra skola. ( Fanns ett öra där med. )

I min nya skola så är det normal samtalston utan några öron.

Nivå 0 · Nykomling

Japp det är pratigt i min matsal vi har inte ett " öra " i våran matsal utan i vårat klassrum men det står inte alltid på rött nu i alla fall :)

30 Apr 2008
Nivå 0 · Nykomling

Haha har minnen av dem där öronen :P Skrek man framför dem så la vissa av :)

Pratig matsal? Ja, men det är bra annars så känns det som alla lyssnar på en.

Nivå 0 · Nykomling

Bättre med pratig än tyst.

1 May 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

Lol jag menar överdrivet pratig,prata får vi ju men inte för mycket.

Nivå 0 · Nykomling

Överdrivet pratigt? Skulle inte säga det om min matsal..Skulle säga Överdrivet 'Skrikigt'.

Fast det skulle ju inte kunna va' dödstyst heller..Brukar inte bry mig..

2 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

för att det inte ska låta så mycket i våran matsal så har dom täckt alla rör med nått tyg så det inte låter så jätte mycket. fast det är ju en del oljud

3 May 2008
Nivå 0 · Nykomling Moderator

Jadu, en skola med 400 elever, mellan ålder 15+ Pratigt..Ja utav f*n.

Men jag bidrar ju lite också :)

4 May 2008
Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator
↗ till inlägget

Hehe, vi hade också ett sånt öra en gång i tiden, typ när jag gick på mellanstadiet. Var alltid rött då. Matsalen vi har nu (går sista året på gymnasiet) är relativt lugn, folk är väl mognare. Fast visst snack får man tåla.

Nivå 0 · Nykomling

Nja det är ganska lugnt på vår skola :)

7 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

Njaee, tycker faktiskt det är hyfsat lungt i matsalen. Snack och sånt pågår ju alltid men inte överdrivet, och om det nån gång är så så säger lärarna till en.

8 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

Ganska lugnt i matsalen.

11 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

MIn klass är den pratigaste i hela skolan så det är väldigt pratigt i matsalen

16 May 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hehe, vi hade också ett sånt öra en gång i tiden, typ när jag gick på mellanstadiet. Var alltid rött då. Matsalen vi har nu (går sista året på gymnasiet) är relativt lugn, folk är väl mognare. Fast visst snack får man tåla.

Vi hade ett sånt öra när jag gick i ett 1-2:an tror jag, och den blev nästan aldrig röd O.o

Nivå 0 · Nykomling

100 decibel när vi kollade......

Nivå 0 · Nykomling

På vår skola är det jäkligt pratigt...

Hade sånt öra på mellanstadiet, varje gång man flyttade på en stol blev den röd xD

24 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

I min matsal pratas det hela tiden. Trots att fröknarna säger till slutar det inte.

26 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

yeappp :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in