tja, har kollat runt lite på mediaspelare och funderat lite på ve kan göra men så kom jag fram till att det är som en extern hårdisk fast man kan koppla in den till tv etc och spela upp inehållet, men stämmer det?
Mediaspelare
Vad är det för mediaspelare du talar om? Microsoft Media Player är en mediaspelare för Microsoft Windows som spelar upp audio och video i olika format.
↗ till inläggetasså inte ett program på datorn utan som en extern hårdisk som du kan lägga över filmer etc till och sen koppla den till tv och spel upp demVad är det för mediaspelare du talar om? Microsoft Media Player är en mediaspelare för Microsoft Windows som spelar upp audio och video i olika format.
Japp Typ ett Usb Minne :D
↗ till inläggetok, så man kan bara koppla den till tv:n och spela upp filmerna?Japp Typ ett Usb Minne :D
Nej, Du måste först koppla den till en t.ex. Xbox 360 eller en dvdspelare som kan spela upp filmer i det formatet som du har lagt in dem i usb minnet med.
NOTE. Om du skall Ha filmer så behöver du minst 8 gig Usb minne och det kan kosta upp emot 1000 kr.
men asså inte ett usb minne utan en media spelare? om ni går inte på teknikmagasinet och söker på store, sen typ längst ner står det packas bell sore&play 3500 e sådan.
eller typ http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...ct=ARGXAS3VI500
jo jag tror jag vet vilken du menar, När skall du köpa den?
så fort jag vet att det funkar att göra det, såg även att de hade sänkt priserna.
om du kollar på filmer i DivX format måste ju mediaspelaren såklart ha stöd för det formatet för att kunna spela upp den
joj, men de flesta filmer jag kollar på ligger i AVI (tror det även kallas MPEG-4, vet inte) och DVD-R (tror dewt även kallas WMV, vet inte)
Gå bara in affären, och fråga de som jobbar där så får du svar !. :)
↗ till inläggetJaa så mycket kostar det om du köper den från världens lyxigaste affär.NOTE. Om du skall Ha filmer så behöver du minst 8 gig Usb minne och det kan kosta upp emot 1000 kr.
för 1000kr får du en 500gb hårddisk >_>.
Det finns små hubbar dvs routerhubbar som man lägger in 2 interna hårddiskar
och kan koppla sedan det till datorerna i hemmet.
Och andra där dom har en liten VGA port (den blåa på grafikkortet och dataskärmen)
där du kan se andra filer som en dvd spelare.
Fast den kostar en förmögenhet och är jävligt sälsynt nu för tiden.
edit : köp inte den du menade .. scart ger en fruktansvärt dålig grafik.
Ja man kan ju alltid gå till någon dator/spel butik och fråga dom ...
Själv tror jag att det funkar utmärkt att koppla in den i tv via scart eller nått, om inte annat får du reda på det i affären ;)
↗ till inläggetmen asså inte ett usb minne utan en media spelare? om ni går inte på teknikmagasinet och söker på store, sen typ längst ner står det packas bell sore&play 3500 e sådan.
eller typ http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...ct=ARGXAS3VI500
Den du länkar till duger nog alldeles utmärkt till det du vill göra =)