💬
Logga in
Fuska.se

Growla!

165 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 1 · Novis

Funkar inte din mic? Eller varför blir det ingen inspelning?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag har börjat läsa guider nu, och börjat träna. Har fått till ett bra ljud 2-3 gånger, men jag orkar inte skrika medans jag gör det. Ibland får jag också så hemskt ont i halsen att jag inte vågar prova igen föränn om typ 3-4 timmar.

Nivå 1 · Novis

Har hört att man ska dricka ljummet vatten innan och efter man skriker, förstör inte stämbanden då + att man inte förstör rösten typ, om man ska skrika så är det också bra att värma upp rösten innan med olika sång noter och så, om man ska skrike exhale så ska man använda magen (diaphagram eller något) och pressa upp typ och använda så lite av halsen som möjligt, lite information, inte så nödvändig men åndå XD. :D

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Japp, man andas medans man skriker. Medans man growlar så åker magen inått, för man pressar ju ut luft när man growlar. För att andas in så sträcker man på sig på något sätt medans man drar ut den igen.

Jag fattar inte alls hur man skriker inhale, vet någon?

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Jag vet! Man andas in lugn och fint och försöker få en röst typ * in, ut* och på innåt vägen ska det låta som ett skrik, öva så lär du dig, tar max typ 1h att få till tekniken på inhale. Finns videos på YouTube, sök typ ''how to inhale scream'' så kommer det en massa olika, skulle gärna skicka en liäk men det funkar typ inte att länka för mig så...

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag vet! Man andas in lugn och fint och försöker få en röst typ * in, ut* och på innåt vägen ska det låta som ett skrik, öva så lär du dig, tar max typ 1h att få till tekniken på inhale.

Orkar aldrig öva så länge på en och samma gång. Min hals blir öm på 15 minuter när jag tränar exhale. ( Får nästan aldrig till bra ljud, utan det går för "djupt" och sågar sig. Vet heller inte hur man ska skrika medans man gör det. Jag får typ bara till något zombie-aktigt stön )

12 Jun 2008

Nej, Micken funkar inte det är därför jag inte kan spela in, kan tyvärr inte köpa ny nu heller eftersom jag sparar till en el-gitarr..

Garone: Var har du hittat dem guiderna har frågat runt i bok handlen och biblioteket, dem har inte ett skit.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag googlade på 'Growling Guides'.

Senast ändrad:

NU hittade man nåt intressant Tack!

14 Jun 2008
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

ja, det går det, men när man har growlat igenom 3 sånger så börjar man bli hes som f*n..

Då gör du fel...

Det går väl som 11åring men det är väl det att dom inte gör det rätt men tror att dom gör det. Bara för att det kanske låter lite mörkt är det inte growl.

15 Jun 2008
Nivå 1 · Novis

Blir det ingen inspelning eller vad? o.O skulle vara kul och se om du är bra (Logfan).

Min mick funkar inte har försökt att få liv i den, när jag har fått min månadspeng så ahr jag råd tille n ny mick så ni får vänta nån vecka till.

Nej, ni kan glömma bort inspelningen ska lägga mina pengar på Guitar Hero: Mettalica istället tyvärr.

Men kanske kan låna en mick av en polare.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej, ni kan glömma bort inspelningen ska lägga mina pengar på Guitar Hero: Mettalica istället tyvärr.

Men kanske kan låna en mick av en polare.

Jaså, det säger du?

...

Nivå 1 · Novis

Men vafan...Fick en känsla av att du inte kan growla nu, utan bara har låtsats....

Nivå 1 · Novis

.. hade inte väntat mig nåt annat.

Senast ändrad:

16 Jun 2008
↗ till inlägget

Men vafan...Fick en känsla av att du inte kan growla nu, utan bara har låtsats....

MICKEN FUNKAR!!!!!

Är trött nu så rösten är inte den bästa nu men spelar in vid klockan 14.00!

Någon som vet var jag kan lägga upp filen sen?

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Gutgrowl borde ju ta död på halsen. Gutgrowl

Fint med trumprogrammering.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

MICKEN FUNKAR!!!!!

Är trött nu så rösten är inte den bästa nu men spelar in vid klockan 14.00!

Någon som vet var jag kan lägga upp filen sen?

Jaha, nu är klockan 16.14... Skulle inte du ha lagt in den för 2 timmar sen?

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Gutgrowl borde ju ta död på halsen. Gutgrowl

Fint med trumprogrammering.

Ja, genren är cybergrind därav används datorizerade trummor.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.