💬
Logga in
Fuska.se

Vart Kan Man Ta Redan På Vem Som Har Detta Ip Nummer?

20 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

tjenare, nu undrar jag om och vart man kan kolla vems ip de tär om man får tag på nåt, hade ett intrångsförsök idag och fick tag på inträngarens ip så vill kolla upp vem det e.

www.ip-adress.com
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget
ok, men enligt den karta så var det från vattnet i en kanal, kan det stämma?

Nej, det var det nog inte.

Men gå till polisen så letar dem upp han som försökte göra intrånget!

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Nej, det var det nog inte.

Men gå till polisen så letar dem upp han som försökte göra intrånget!

om den personen gör det igen så gör jag det annars så skite rjag i det, han lyckade ju inte.
Nivå 4 · Lärling

www.whatismyipaddress.com

Det finns ett fält där, skriv in IP:et där så får du upp information.

Och om nån har ditt IP, och försökt att göra intrång så kan det vara nån hacker som försöker nått.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #7

tack nu fick jag ju iallfall reda på vilken uppkopling den har com hem, som om den personen försöker igen så kan man ju kontakta dem.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

tack nu fick jag ju iallfall reda på vilken uppkopling den har com hem, som om den personen försöker igen så kan man ju kontakta dem.

Mm, är du säker på att det var ett intrång? En smart hacker skulle förmodligen avnända en proxy server typ från U.S.A eller liknande?
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

fick ju även longituden och latituden, emn finns det nån sida med kartor som man kan skriva in dem och få platsen?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Mm, är du säker på att det var ett intrång? En smart hacker skulle förmodligen avnända en proxy server typ från U.S.A eller liknande?

mitt anti-virus proigram reagerade och nämnde nått om ett intrång och den atackerande datorn och den atackerade.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

fick ju även longituden och latituden, emn finns det nån sida med kartor som man kan skriva in dem och få platsen?

Kan du skriva long,latiuden? Eller skicka det i ett PM?
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

↗ till inlägget

mitt anti-virus proigram reagerade och nämnde nått om ett intrång och den atackerande datorn och den atackerade.

Nu är det så att det inte är exakta platsen där han finns. Förmodligen har du bara koordinaterna för masten där informationerna skickas ifrån.Någonstans i det området bör han finnas iaf.

Dessutom kan du kolla koordinater på bl.a. google maps, vad jag vet ska eniro kunna det med.

Nivå 4 · Lärling
http://www.maxmind.com/app/lookup_city <- Där har du en bra sida. Den brukar ta ut det rätta. Dock visar den bara stad och land med mera.

Det är smartast att gå till polisen.

Om han misslyckades så kommer han säkert försöka igen!

Men om du iallafall ser om nån försöker så gå till polisen!

det ´är inte bara att gå till polisen "DEHÄR IPET FÖRSÖKTE HACKA MIG"

du ska ha bevis.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget

du ska ha bevis.

jag har bevis, har kvar rapporten från mit antivirus där det står allt.
5 Jul 2008
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

en smart? jaa, man är jävligt dum i huvudet om man bara använder 1 proxy när man ska göra intrång å shit

6 Jul 2008
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #17

nu använda han bara 1 och den var från sverige.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

en smart? jaa, man är jävligt dum i huvudet om man bara använder 1 proxy när man ska göra intrång å shit

Ja meh...

Jag tog ju bara ett exempel. Annars så skulle man använda från, USA, Ryssland och Afrika ;P

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #19

okej

↗ till inlägget

du ska ha bevis.

Varför skulle nån ljuga om ett intrång?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in