💬
Logga in
Fuska.se

Trådlöst Bredband I Xbox 360 ?

24 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

På sistonde har jag och några andra medlemar på fuska.se diskuterat om det går att koppla in ett trådlöst bredband i xboxet och kunna connecta till xb live som vanligt. Vi kom dock inte fram till ngt svar. Om det är någon som har möjligheten att testa eller vet att det går posta gärna.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Har ingen aning om det går, men jag skulle tro det. Jag menar: varför skulle det inte gå? Fast det skulle säkert gå väääääääldigt segt.

15 Jul 2008
Nivå 4 · Lärling

ja det finns en litten router som man kopplar in i usb platsen där bak jag jag har sånt till mitt xbox.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

ja det finns en litten router som man kopplar in i usb platsen där bak jag jag har sånt till mitt xbox.

vart har du köpt den och hur mycket kostade den?

skulle bli mycket tacksam för ett snabt svar.

;)

Nivå 8 · Veteranfuskare
Webhallen, 749:-.
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #6
↗ till inlägget
Najsigt men laggar xb live ?
Nivå 8 · Veteranfuskare

Ingen aning.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #8
↗ till inlägget

Ingen aning.

Använder du inte den till xb live lr ba till marcetplace ?

Nivå 10 · Veteranfuskare

ja det borde väl gå om man har rätt trådlöst , ingen annat kan jag tänka mig :huh:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

ja det borde väl gå om man har rätt trådlöst , ingen annat kan jag tänka mig :huh:

Aa, Man får väl testa.
16 Jul 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ingen aning.

Har ingen sån. Tycker det är alldeles för dyrt.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #12
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ingen aning.

Ok, Om jag skall skaffa live så måste ja köpa trådlös router och trådlöst nätverk.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ingen aning.

Ok, Om jag skall skaffa live så måste ja köpa trådlös router och trådlöst nätverk.

När man kör live med den kan det lagga men det beror på hur långt ifrån xboxet är men det brukar inte va något problem. Och det kosstar ca 500kr på GAME
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ingen aning.

När man kör live med den kan det lagga men det beror på hur långt ifrån xboxet är men det brukar inte va något problem. Och det kosstar ca 500kr på GAME

Ok, Mitt xbox står ca 4-6 m ifrån datorn.

17 Jul 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ingen aning.

Om du har en router kopplad till datorn kopplar du bara in en nätverks sladd från xboxet in i router. oO hänger inte riktigt med om vad som är problemet här :P

18 Jul 2008
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ingen aning.

Om du har en router kopplad till datorn kopplar du bara in en nätverks sladd från xboxet in i router. oO hänger inte riktigt med om vad som är problemet här :P

Okej, Skall göra det.

25 Jul 2008
Nivå 4 · Lärling

Jag har en trådlös adapter.

Har en trådlös router, och det fungerar jättebra för mig, trots att routern står på nedervåningen och mitt Xbox på övervåningen.

26 Jul 2008
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget

Jag har en trådlös adapter.

Har en trådlös router, och det fungerar jättebra för mig, trots att routern står på nedervåningen och mitt Xbox på övervåningen.

Men jag undrar hur hög hastighet behöver man ha på sitt bredband ?, för att man skall kunna spela någolunda laggfritt ?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag har vanligt (2mb eller 8mb tror jag) och jag kan spelaperfekt live, blir aldrig disconnected. Har genom en router också.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #20

Jag har snabbaste men delar med 2 grannar tror du det fortf funkar ?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in