Jag vill inte vara med längre... Önskar ibland att allting var mer som ett spel, att man kunde trycka start eller escape för att pausa, återgå till huvudmenyn och trycka exit och sen är allt slut, precis när man vill det... Jag tror f*n jag har sabbat det rejält för mej själv... Jag hatar mig själv för det, det hände igår natt, jag hade precis kommit hem från henne, funderat hela dagen på om jag kanske inte borde säga något, men det uppstod aldrig den där rätta stämningen, som jag tyckte det då alltså, antagligen nåt inbillat skit... Men i alla fall, vi hade skoj hela dagen och sen stack jag hem på kvällen, redan när jag gick därifrån kände jag hur ångesten vällde upp från någonstans inom mig där jag hade gömt undan den... Jag började nästan gråta där jag gick helt ensam på vägen... Men det lugnade sig, jag gick och tänkte, tänkte mycket på henne på vad jag borde ha gjort funderade över varför jag inte hade gjort nåt... Lyckade komma fram till att jag är ett totalt misslyckande, att jag inte är menad att få uppleva något i den här stilen, alls... Sänkte mig till botten helt enkelt, dolde det när jag kom hem och gick o la mig ganska omedelbart...
När jag låg där i sängen kom jag att börja fundera igen, för andra gången den kvällen hade jag inte långt till tårarna, jag kände mig ensam, kände mig jätteliten och omgiven av en suddig verklighet som jag aldrig kommer att förstå mig på. Det vet jag, så jag kommer aldrig försöka... Men i vilket fall som helst så var det nu jag begick detta horibla misstag...
Jag sträckte mig efter mobilen och öppnade ett sms, jag började skriva...
"Jag är arg på mig själv... Så arg att jag gråter... Det gör mig ännu argare, och anledningen är att jag inte sagt nåt på hela dagen idag... Det här känns till och med jobbigt att skriva i ett sms... Men jag vill få det gjort nu... Slippa dras med det längre... Jag är kär i dej och har varit det länge... Jag skulle helst velat säga det direkt till dej men det är mer än vad jag klarar... Nu har jag i alla fall fått det ur mig så nu ska jag försöka sova... Natt Natt, Kram"
Det är vad jag skrev... det kändes faktiskt mycket bättre då och jag somnade i princip direkt... Morgonen efter vaknade jag och kände paniken komma rusande... Jag kastade mig över mobilen för att kolla om jag fått nåt svar, ingenting... Det kändes som om något tungt föll över mej, som en stor tung svart klump av ångest... Ännu en gång var allting lite vagt i konturerna då jag såg mig omkring... Allt kändes lite overkligt, jag har gått och hoppats sen dess att allt det här bara är en mardröm...
En promenad med hunden... märkte knappt vad som hände, bara gick, höll koll på jycken men allt bortom det var suddat... Jag vände mig inåt, sökte efter svar, varför det kändes så förjävligt... Varför hon inte svarat... förstod att hon kanske inte visste vad hon skulle svara på nåt sånt... Slogs av en hemsk tanke... Hon kanske läste det där smset med en bedrövad suck och tyst insåg att hon antagligen förlorat en vän... Det är det absolut sista jag vill...
Har försökt låta bli att tänka på det hela dagen, har gått sådär, varit på mobilen hela tiden för att se om det dykt upp nåt slags svar... Ingenting...
Fick ännu ett panikryck strax innan jag började skriva. Skickade ett sms till med texten: "Du, gör mig en tjänst och det där tidigare... Snälla? Natt Natt P.S. Svara gärna något... jag är vaken ett tag till..."
Vet inte vad som är det dummaste av det jag gjort... Men allt känns bara så fel, jag känner mig bortglömd... Jag har det där känslan av att nu har jag svarat fel någonstans, det här känns absolut inte rätt, då man bara vill tabba ner och kolla upp den delen av spelet på nån sajt, typ här... Bara för att se om man verkligen ska vara här... Jag försöker visst göra något liknande fast med verkligheten...
Samtidigt kan jag inte låta bli att försöka intala mig själv att det här bara är en massa skit som min hjärna har hittat på för att den är understimulerad... Eller nåt, att allt det här som jag upplever bara är en illusion, en förvrägning av verkligheten... Kan hjärnan vara så grym? Eller är att detta verkligen äkta? Kan verkligheten verkligen vara så grym? Jag har sjuttio miljoner frågor till mig själv som jag önskar innerligt att jag hade svar på, åtminstonde på nån... Det känns inte så just nu, känner mig faktiskt väldigt ensam...
Vad jag önskar mest av allt är att jag kunde få ha vart med om något liknande tidigare, det är så svårt att börja uppäcka något helt nytt när man är så gammal... 16 kanske inte verkar gammalt, men jag tycker att det är gammalt för att bli kär för första gången... Kärlek har så många deffinitioner och de flesta är mycket vaga... Det jag har upptäckt är att detta är nog det jag känner igen som kärlek, sen kan man kalla det vad man vill egentligen, men kärlek finns för att vi ska veta vad vi talar om... Alla har sin egen deffinition men alla snuddar vid varann på nån punkt nånstans...
Om någon orkat läsa ända ner hit ska du f*n ha applåder som har tagit dig tid och ork att kämpa dig igenom mitt osammanhängande midnattssvammel...*Applause*
Vad jag önskar näst mest är att jag hade nån jag kunde snacka med... Jag tänker inte snacka kärleksbekymmer med nån i familjen och jag har ingen polare som jag litar tillräkligt mycket på för att kunna snacka med... Det skulle innebära att jag skulle lämna en öppning i min ogenomträngliga mur som jag alltid bär runt mig... Den enda som någonsin har skymtat en öppning är hon... Igår natt...
Jag vill verkligen inte förlora henne som vän, det skulle vara förfärligt... Mn eftersom jag är så oerfaren så vet jag inte hur känslig en sån här fråga är... För mig är det väldigt jobbigt att erkänna att jag gillar någon utan att först veta att denne tycker samma sak om mig... Det innebär som sagt en spricka i mitt försvar... Men det är aldrig någon som har sagt något sådant till mig... Kanske för att andra känner samma sak...
JA VET INTE!!
Natt Natt - NejGear