💬
Logga in
Fuska.se

Undrar Hur Man Får Bredband På 3 Datorer Genom Ett Modem..

16 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

hej som rubriken lyder.

här hemma har vi en familjdator sen köpte pappa en till syrran och jag har en nu också men problemet är att vi har router men bara till min syrrars dator och inte till min.. så hur får man en koppling mellan modemet till min och min syrras dator genom modemet, på ett enkelt sätt? och jag ska använda min dator till att spela så jag vill ha en låg ping om det går. min sysster ska ha den till chatta och va på nätet.

Nivå 5 · Fuskare

Så här går det

-> Familjedator

Modem -> Router -> Din dator

-> Din systers dator

Asså routern ska funka till alla datorerna..

Annars får du gå och söka upp kundservice (där du köpte din router) så säger dom hur man gör.

Nivå 5 · Fuskare

Han sa aldrig att han hade ett modem och en router, han växlade mellan att kalla det router och modem.

Du behöver ett modem och en router.

Nivå 10 · Veteranfuskare

http://img155.imageshack.us/img155/8004/96124762uq5.png

Switch eller router som delar upp till alla datorer, router är säkrare men den skapar även massor med problem om du spelar.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Switch eller router som delar upp till alla datorer, router är säkrare men den skapar även massor med problem om du spelar.

Hehe väldigt snygg bild :P

BTT: Lättast är om du har ent rådlös router och bara skaffar trådlösa nätverks kort till dinna datorer.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

BTT: Lättast är om du har ent rådlös router och bara skaffar trådlösa nätverks kort till dinna datorer.

Detta kostar även en hel del mer samt att om man inte vet hur man confar routern rätt kan folk leecha från bredbandet.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Detta kostar även en hel del mer samt att om man inte vet hur man confar routern rätt kan folk leecha från bredbandet.

Plus att du förlorar hastighet ;)

Nja.. Känns lite halv dåligt med trådlöst. <_< :visslar:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Nja.. Känns lite halv dåligt med trådlöst. <_< :visslar:

Jag gillar inte heller trådlösa saker, kör trådat nätverk och trådad mus/tangentbord till alla datorer i huset^^
25 Jul 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

ok jag har Telia här i huset och om det är så, så kan ju jag ta modemet och dom köra trådlöst för det första jacket är i mitt rum. men kan NÅGON ge mig en LÄTT förklaring tack på hur man gör detta smidigt?

26 Jul 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

ok jag har Telia här i huset och om det är så, så kan ju jag ta modemet och dom köra trådlöst för det första jacket är i mitt rum. men kan NÅGON ge mig en LÄTT förklaring tack på hur man gör detta smidigt?

http://img511.imageshack.us/img511/7114/36833064tg0.jpg

Dock kommer detta kosta mer eftersom den trådlösa routern kostar mer än en vanlig, samt att du måste ha en mottagare på varje dator.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #12

aa ok

1 Aug 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

kan man bara inte sätta en kabbel mellan datorerna eller ngt enkelt så?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jo det går, men då måste du ha en hårdvara, ett till nätverkskort. Samt så måste du konfiguera och brygga anslutningar vilket kan vara besvärligt.

Mycket enklare att göra så som jag sagt tidigare.

2 Aug 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jo det går, men då måste du ha en hårdvara, ett till nätverkskort. Samt så måste du konfiguera och brygga anslutningar vilket kan vara besvärligt.

Mycket enklare att göra så som jag sagt tidigare.

blir pingen högre då eller på ngt sätt?
3 Aug 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare

Det kan den delvis bli med, du måste även ha på datorn som sladdarna går igenom för att få internet på den 2:a datorn som är den är ihopkopplad med.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #17
↗ till inlägget

Det kan den delvis bli med, du måste även ha på datorn som sladdarna går igenom för att få internet på den 2:a datorn som är den är ihopkopplad med.

aha synd endå :( att man moste ha igång den andra datorn..

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in