Hejsan alla.
Jo jag har lanat med kompisar under helgen och alltså inte varit hemma. Men idag när jag kom hem så märkte jag att morsan hade satt in ett trådlöst internet. Jag frågade såklart varför och hon sa att det var bättre anslutning å sånt.
Så jag startade Counter Strike source och gick in på en server.
Dom första minuterna så spelade jag med låg ping, efter 5 minuter så höjdes den och till slut så blev jag kickad för att jag hade för hög ping. Jag trodde att det var något tillfälligt men dock. Jag testade alla mina andra spel, fick samma resultat.
Så nu har jag kommit fram till att det är det trådlösa internet skitet som sabbar allt.
När jag kollar på signalstyrkan så är den runt 117/130Mbit/s. Jag är totalt värdelös inom den saken så jag vet varken om det är bra eller dåligt för att vara ett trådlöst.
Så jag undrar om det är trådlösa som är för trögt eller är det nån inställning jag måste ändra på?
Om det är en bra anslutning eller ja, kan det vara nått jag måste fixa i inställningarna? Men jag tror mest på att det är routern och skitet som är trögt. Om det är så, så får jag tjata på morsan att vi ska sätta in det gamla igen.
Det är en D-link i alla fall.