Stoltaste Gitarr Låt.
↗ till inläggetJag kan Metallica-One inklusive solot.Tja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)
Jag är självlärd och har lärt mig låtarna utan tabs.
↗ till inläggetSå du har lärt dig genom att lyssna? Låter det bra när du kör då?↗ till inläggetJag kan Metallica-One inklusive solot.Tja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)Jag är självlärd och har lärt mig låtarna utan tabs.
↗ till inläggetSå du har lärt dig genom att lyssna? Låter det bra när du kör då?↗ till inläggetTja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)Jag kan Metallica-One inklusive solot.
Jag är självlärd och har lärt mig låtarna utan tabs.
Aa, jag lyssnar och spelar det jag hör.
Det låter som det ska när jag spelar tycker jag : )
hmm... kan spela one också men bara typ halva solot eftersom jag inte tycker låten är värd att slösa min tid på, alltså den är så enformig.. ehmm... jag gillar att spela raining blood, vet inte om man kan vara stolt för att spela en så lätt låt men..
↗ till inläggetVadå enformig?hmm... kan spela one också men bara typ halva solot eftersom jag inte tycker låten är värd att slösa min tid på, alltså den är så enformig.. ehmm... jag gillar att spela raining blood, vet inte om man kan vara stolt för att spela en så lätt låt men..
Vad är enformigt med den?Finns ju typ 3 solon i den.
Metallica - ...And Justice For All
Utom den snabbare delen av först solot ofc.
jag vet inte... när jag är trött så vet jag oftast inte vad jag skriver :P men jag är så less på låten, jag hatar den och tycker den suger.
Solot i Led Zeppelin's Stairway To Heaven och outro-solot i Comfortably Numb av Pink Floyd. Riktigt stolt faktist. :>
Deep purple - Smoke on the water. :)
Iaf verserna.
The kids arent alright - The offspring
↗ till inläggetHaha, ja just det. Det vet väl inte ens hur en elgitarr ser ut.hmm... kan spela one också men bara typ halva solot eftersom jag inte tycker låten är värd att slösa min tid på, alltså den är så enformig.. ehmm... jag gillar att spela raining blood, vet inte om man kan vara stolt för att spela en så lätt låt men..
↗ till inläggetsååååååå enkla att till och med jag kan dom :PDeep purple - Smoke on the water. :)
Iaf verserna.
Eruption - Van halen skojja men typ början på iron man och smoke on the water
↗ till inläggetJag har spelat gitarr ganska länge och min favvo låt som jag kan på gitarr är under the bridge med red hot chili peppers!Tja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)
↗ till inläggetHela låten eller introt? =)↗ till inläggetJag har spelat gitarr ganska länge och min favvo låt som jag kan på gitarr är under the bridge med red hot chili peppers!Tja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)
Själv har jag bara testat på introt.
↗ till inläggetHela låten eller introt? =)↗ till inläggetTja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)Jag har spelat gitarr ganska länge och min favvo låt som jag kan på gitarr är under the bridge med red hot chili peppers!
Den suger inte alls. Jag gillar också Leila och Jimi hendrix med Purple haze
↗ till inläggetHela låten eller introt? =)↗ till inläggetTja. Det skulle vara kul om gitarristerna här på fuska skulle vilja skriva vilken låt dom är mest stolt över. (Som dom kan ofc.) Man får gärna länka en sida med tabsen/Video till den utifall någon annan skulle vara sugen på att lära sig den låten. :)Jag har spelat gitarr ganska länge och min favvo låt som jag kan på gitarr är under the bridge med red hot chili peppers!
Den suger inte alls. Jag gillar också Leila och Jimi hendrix med Purple haze
Vadå "den suger inte alls"?
Finns många gitarr-låtar som är bra.
Metallica - Nothing Else Matters är väl en bra gitarr-låt. Finns varierande instrument i den låten. Fast för det mesta är det gitarr.
//HardRock.
Protest The Hero - Bloodmeat
(Inte jag som spelar på videon, tog en random video bara)