↗ till inläggetDu är inte särskilt lång för din ålder. Jag är typ 164-165 eller något och ligger under medellängden för min ålder. Du ligger säkert på din medellängd i din ålder.Huh? Jag är typ 1,64 (Kanske lite förlång för min ålder är typ 12-13 år) Och alla är skit små gemfört med mig. Så jag tror typ att det blir mera småfolk.
Håller Världen På Att Övertas Av Småfolk?
↗ till inläggetTja, funderade idag ´lite på hur jag har märkt att årskurserna bara blir kortare och kortare, asså att tex 95:orna är kortare än vad 94:orna var för 1 år sedan.
För när jag började på min skola nu (i 7:an) för snart 3 år sedan, var jag redan då näst längst på skolan (nu längst) men de flesta var bara nån cm mindre så kände mig inte så stor. Men nu när man går i 9:an är ju alla as små de springer runt fötterna där nere typ, Våra klasser var ju aldrig så j*vla små. Och när man kollar på 4-6:orna är de ju mkt mindre än våra klasser var då. och 1-3 oxå mindre än vad vi var.
Så undrar nu om nån har märkt det samma?
bor du i halmstad?
På min skola är det så, årets sexor är f*n pygméer.
Jag håller med om att alla ser mycke mindre ut nu en vad dom andra gjorde förr
Eller hur folk blir bara mindre och mindre. Går i 7an och jag är längre en de flesta i 8an. Men sexorna ser man knappt.
de som började i 7an på min skola detta år ser ut som om dom går i 4an.
↗ till inläggetnär jag gick i 7:an fanns det bara 1 kille på skolan jag inte såg ner till (inkl lärarna) och han var as stor, ´han vägde typ 150kg och var 1 å äldre.Eller hur folk blir bara mindre och mindre. Går i 7an och jag är längre en de flesta i 8an. Men sexorna ser man knappt.
Heh, jo. På förra skolan tyckte jag alla som gick i trean(klassen under mig :D) var mycket mindre än vad vi var. Har ingen förklaring till detta.
Ja, jag vette fan. Verkar som alla runt mig är skitlånga,
och då är jag ändå inte superkort (runt 177 cm eller nåt sånt).
Alltså jag kan inte säga att alla är kortare, dom som började i 7:an förra året, än när vi började 7:an, för jag är ungefär lika lång som dom är, så lärarna trodde att jag gick i 7:an ;)
Fina bumps!
Är det inte bara så att ni växer upp och upplever de yngre mindre? Duh!
↗ till inläggetHuh? Jag är typ 1,64 (Kanske lite förlång för min ålder är typ 12-13 år) Och alla är skit små gemfört med mig. Så jag tror typ att det blir mera småfolk.
Jo, du är 15 nu.
Men när du var 13 år så är 164 INTE för lång.
Jag är själv 12 och är 168-170 cm.
Skulle tippa på att det bara är ens egen uppfattning, när man kommer till sjuan så är man väldigt liten och omogen, och ser på niorna som jättestorma välvuxna män. Och när man själv går i nian inser man att man inte var så jävla stor, kolla tillbaka på några bilder och ser att de förra niorna inte heller var så stora, ser på de nya sjuorna och tycker att de är skitsmå, men när man kollar på bilder på sig själv i sjuan så är man lika liten.
6:orna ser ut som 4:or på min skola :S
tycker verkligen att 3:orna och 4:orna är jätte korta, resten är väl "normal" långa :)
Men 3:orna och 4:onra är ju 8-11 år såklart dom är kortare? Men det konstiga för mig vart att jag är väll lång eller nått men det var bara någon centimeters sklidnad mellan alla, sen när jag började i en annan cp skola så var alla så j'vla korta i min klass och man kände sig som nån jätte :( Dom var ju typ lika långa som 4-5 orna så det var creepy
Detta kanske låter knepigt men såhär är det faktiskt.
Visst, klass 7-8 ser ut som minitrolls.
Men när jag gick i 3an eller 4an så såg alla killarna där ut som 30 åriga män med skägg och mustasch.
Det vill du väl inte ha?
Själv liknar man en gymnasieelev, dvs så som jag borde se ut och så som jag ser ut, folk säger t.o.m att jag skulle liknat en 22åring om jag inte vore så jävla kort (176-177cm)
Alla i 6an ser ut som jättar, men en kille på min filmskola är 14 och är typ 145 cm. Eller nåt :P .
Att ungarna kanske ser kortare ut är kanske för att ni själva växer och är längre än dom?
Och för er som är mindre, 6:orna är mycket större än er.
Kanske är för att du själv växer =/