japp byt fram om du vill öka maxhastigheten på moppen och bak om du vill ha en starkare moppe(eventuellt me gasres)
Bra Moped?
↗ till inläggetEhm... Lol?japp byt fram om du vill öka maxhastigheten på moppen och bak om du vill ha en starkare moppe(eventuellt me gasres)
Större bakdrev betyder bättre acceleration men lägre topphastighet. Mindre bakdrev betyder högre topphastighet men sämre acceleration. Sedan kan man ju experimentera och byta både bak- och framdrev.
Större framdrev betyder sämre acceleration men högre topphastighet. Mindre framdrev betyder lägre topphastighet men bättre acceleration..
Edit - Om du vill vara helt galen och häftig kan du ju köpa en sån där Noz burk eller vad det heter. Bara att koppla bort oljeblandaren eller köpa insug med uttag för oljeblandare, och så kopplar du i noz. :D
Näe du så galen är jag inte 0o Men om ni kan hitta några dubbdäck till den som är som cross däck med dubbar både fram o bak till ett bra pris, så skicka länken då. Har försökt med lite va som helst fast hittar bara vanliga sommar däck som kostar över 1000kr :(
↗ till inläggetI Svergie vet jag inte var man kan hitta. Men i Finland så finns det moped däck vid vilken mopedbutik som helst. Och ja, de kan gå över 1000kr har jag märkt, men inte för mig :) Mina däck kostar ca 40€ (400kr) nya, för att jag har smalare och lite mindre däck till min Tunturi Super Sport -86 :DNäe du så galen är jag inte 0o Men om ni kan hitta några dubbdäck till den som är som cross däck med dubbar både fram o bak till ett bra pris, så skicka länken då. Har försökt med lite va som helst fast hittar bara vanliga sommar däck som kostar över 1000kr :(
Ok, jag måste ju ha rätt stor och breda, men har du någon sida till en affär i finland? Typ till den butik som du hade köpt din? :o
↗ till inläggetwww.mc-scatter.com (Nätbutik, som har typ allt) ochOk, jag måste ju ha rätt stor och breda, men har du någon sida till en affär i finland? Typ till den butik som du hade köpt din? :o
http://www.warapid.fi/sv/default.htm (Egentligen igen nytta med hemsidan tror jag, har mycket mera saker i butik)
Men vad har du egentligen för nytta av en finsk återförsäljare? x) Ska du komma till finland och handla däck?
Nja, vet inte? Tänkte bara så man får billigt :P
*EDIT*
De fanns inga däck i rätt storlek :(
Ska ha 130/80 17" bak och 100/80 17" fram.
Men hittade inga däck som var crossdäck med dubb eller utan dubb. :(
↗ till inläggetJag lovar dej, far du till pettersbackan där mc-scatter ligger så kommer du att hitta dina däck :D Neah, nog finns det i Sverige nog.. Men det värkar som om svenskarna är inte lika moped-kåta som oss här i finland :DNja, vet inte? Tänkte bara så man får billigt :P
*EDIT*
De fanns inga däck i rätt storlek :(
Ska ha 130/80 17" bak och 100/80 17" fram.
Men hittade inga däck som var crossdäck med dubb eller utan dubb. :(
Här finns de typ bara vespor nästan :( men ja har crossmoppe :D får vell se va som händer i sommar :P kanske hittar billiga då :)