Hej jag undrar mom man kan spela ps:2 spel på ps:3 40 gigarn eller måste man uppdatera stt ps:3 från sony?
John Dahlberg Gustafsson Wirsén 12 år
Hej jag undrar mom man kan spela ps:2 spel på ps:3 40 gigarn eller måste man uppdatera stt ps:3 från sony?
John Dahlberg Gustafsson Wirsén 12 år
Det går inte att spela Ps2 spel på Ps3 40/80 GB versionen.
↗ till inläggetDet går inte att spela Ps2 spel på Ps3 40/80 GB versionen.
Precis!
Den enda PS3:an som klarar att spela PS2 spel är 60 gb. Den tillverkas inte längre, så du får fixa en begagnad eller skita i o spela PS2 spel.
men går det att köra dvd å cd skivor på ps3 40/80 gig?
Om jag inte har fel, så kunde man spela Playstation 2 spel på Playstation 3, förut i alla fall. ^^
//Megadeth
Det går att köra DVD-skivor på alla PS3, tror jag. Har dock inte själv testat. Men funkar DVD-skivor på tex 80 gb så borde det funka på alla.
Eller, iof så är PS2 skivor och DVD-skivor nästan likadana. Så det kanske inte går.
Varför funkar det inte att spela PS2 spel på 80GB versionen, men på 60GB versionen?
För att det finns en grej i 60GB som gör att den kan spela upp PS2 spel. Och den finns inte i 80GB för det är en "snålversion" av PS3.
Jaha <_<
↗ till inläggetDet går att se på DVD på 80gigarn.Det går att köra DVD-skivor på alla PS3, tror jag. Har dock inte själv testat. Men funkar DVD-skivor på tex 80 gb så borde det funka på alla.
Eller, iof så är PS2 skivor och DVD-skivor nästan likadana. Så det kanske inte går.
För att blue-ray spelaren spelar upp DVD skivor.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in