💬
Logga in
Fuska.se

Kan Man Spela Ps:2 Spel På Ps:3 40 Gigarn

10 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Hej jag undrar mom man kan spela ps:2 spel på ps:3 40 gigarn eller måste man uppdatera stt ps:3 från sony?

John Dahlberg Gustafsson Wirsén 12 år

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det går inte att spela Ps2 spel på Ps3 40/80 GB versionen.

5 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Det går inte att spela Ps2 spel på Ps3 40/80 GB versionen.

Precis!

Nivå 5 · Fuskare

Den enda PS3:an som klarar att spela PS2 spel är 60 gb. Den tillverkas inte längre, så du får fixa en begagnad eller skita i o spela PS2 spel.

9 Nov 2008
Nivå 4 · Lärling

men går det att köra dvd å cd skivor på ps3 40/80 gig?

Om jag inte har fel, så kunde man spela Playstation 2 spel på Playstation 3, förut i alla fall. ^^

//Megadeth

Nivå 5 · Fuskare

Det går att köra DVD-skivor på alla PS3, tror jag. Har dock inte själv testat. Men funkar DVD-skivor på tex 80 gb så borde det funka på alla.

Eller, iof så är PS2 skivor och DVD-skivor nästan likadana. Så det kanske inte går.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Varför funkar det inte att spela PS2 spel på 80GB versionen, men på 60GB versionen?

Nivå 5 · Fuskare

För att det finns en grej i 60GB som gör att den kan spela upp PS2 spel. Och den finns inte i 80GB för det är en "snålversion" av PS3.

10 Nov 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jaha <_<

↗ till inlägget

Det går att köra DVD-skivor på alla PS3, tror jag. Har dock inte själv testat. Men funkar DVD-skivor på tex 80 gb så borde det funka på alla.

Eller, iof så är PS2 skivor och DVD-skivor nästan likadana. Så det kanske inte går.

Det går att se på DVD på 80gigarn.

För att blue-ray spelaren spelar upp DVD skivor.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in