💬
Logga in
Fuska.se

Lite Konstig Fråga...

21 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Hej! Jag är 12 år och vill VÄLDIGT gärna bli emo. Jag vet att det är ganska konstigt men kan någon hjälpa mig? Jag har sett många andra som är emo både på stan och på skolan. Jag tycker det är så coolt!! Kan jag ens bli emo om jag gillar spel,manga,svart,att sova och vara med kompisar? Än så länge har jag lite emoaktiga kläde, svara naglar och nitskärp. Finns det något bra och billigt sätt att färga håret? Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag vara??? Snälla kan någon svara seriöst och inga svar som "Jag tycker bara att emon är konstiga" eller "Varför vill du bli emo???". Svara bara om du kan hjälpa mig!

1 Nov 2008

Man kan inte vara EMO. EMO är en musikstil, ingenting man kan vara. Du vill alltså vara en musikstil? Verkar lönt..

Men jag kan inte hjälpa dig, för jag hatar Emotional Hardcores. Ingenting jag kommer hjälpa dig med. Men sök på YouTube så får du säkert svar. ._.'

//Megadeth

Senast ändrad:

16 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Emo är faktiskt en klädstil också

Nivå 4 · Lärling

Nej.

Nivå 5 · Fuskare

EMO är en stil. Säg vad ni vill, men går ni ut på stan och frågar ett emo så säger de att det är en stil (Who knows best but the people in question?).

Ungen vill passa in, så kan ni hjälpa honom med vad han ber om så gör det, annars kan ni låta bli att skriva.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Man kan inte vara EMO. EMO är en musikstil, ingenting man kan vara. Du vill alltså vara en musikstil? Verkar lönt..

Men jag kan inte hjälpa dig, för jag hatar Emotional Hardcores. Ingenting jag kommer hjälpa dig med. Men sök på YouTube så får du säkert svar. ._.'

//Megadeth

Där gav du han världens bästa svar, way to go.

Emo är nu en klädstil också dvs att han vill vara en/ett emo.

Hur du blir är genom att lyssna på deppiga låtar och klä dig i svart samt ha slickad lugg ner och täcka ögonen.

Cheap monday och converse är grymma klädstilar för det, du kan hitta det i ställen som monki eller hollywood samt cheapmonday affären.

gl&hf

Nivå 8 · Veteranfuskare

glöm inte att alltid ha med ett rakblad för säkerhets skull om du blir deppig i skolan t.ex.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

glöm inte att alltid ha med ett rakblad för säkerhets skull om du blir deppig i skolan t.ex.

Synd bara att det inte har nått med emo att göra.

Emo är en musik stil. Det kan inne hålla svart hår o.s.v.

17 Nov 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

gahahaha. jag tycker du ska försöka vara dig själv, men du gör som du vill.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Fyfan vad du var.. inte kul.

Det där är inte emo, det där är mentalt sjuka personer som du.

Sluta skriva dumma kommentarer och gå inte off-topic.

BTT

Gör som mitt inlägg ovanför, borde hjälpa dig :)

19 Nov 2008

Kä dig i svart, lyssna på skitband, ha mycket svart och trashigt /åtsittande, ha massa fula svarta saker på dig och se allmänt blek o svart(i kläderna) ut.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

//Megadeth

Där gav du han världens bästa svar, way to go.

Hur du blir är genom att lyssna på deppiga låtar och klä dig i svart samt ha slickad lugg ner och täcka ögonen.

Cheap monday och converse är grymma klädstilar för det, du kan hitta det i ställen som monki eller hollywood samt cheapmonday affären.

gl&hf

Emo musik är inte särskilt deppigt.

21 Nov 2008
Nivå 3 · Lärling

Personligen tycker jag att det finns 3 sorters emo:

1 Fashion-emo. Bara nån som tycker att stilen e snygg och klär sig därför svart med emo lugg, nitar, smink runt ögon etc,etc.

2 Dark-emo. Klär sig som en emo och tycker att livet e jätte deppigt. Skriver poesi och skär sig (inte för att jag säger att alla emos skär sig men därimot, finns det nån som inte har testat O_O?) m.m deprimerande saker (ganska likt goth)

3 Plattan-emo. Skuttar runt på plattan/kulturhuset, kramar det som rör sig snabbare än 3 km/h. Gillar att sitta i ring och sjunga songer som ofta förekommer i idol. E lyckliga dygnet runt. Brukar säga att dom e Dark-emos. Man undrar iblland om dom har en framtid eller om detta e deras liv. Hatar fjortisar men förstår inte att de e ganska lika på vissa sätt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Personligen tycker jag att det finns 3 sorters emo:

1 Fashion-emo. Bara nån som tycker att stilen e snygg och klär sig därför svart med emo lugg, nitar, smink runt ögon etc,etc.

2 Dark-emo. Klär sig som en emo och tycker att livet e jätte deppigt. Skriver poesi och skär sig (inte för att jag säger att alla emos skär sig men därimot, finns det nån som inte har testat O_O?) m.m deprimerande saker (ganska likt goth)

3 Plattan-emo. Skuttar runt på plattan/kulturhuset, kramar det som rör sig snabbare än 3 km/h. Gillar att sitta i ring och sjunga songer som ofta förekommer i idol. E lyckliga dygnet runt. Brukar säga att dom e Dark-emos. Man undrar iblland om dom har en framtid eller om detta e deras liv. Hatar fjortisar men förstår inte att de e ganska lika på vissa sätt.

Jag tycker mer som dina "sorter" liknar pokemonutvecklingar typ.

I CHOOSE YOU, EMO!

EMO EVOLVES TO FASHION-EMO!

FASHION-EMO EVOLVES INTO DARK-EMO

DARK-EMO EVOLVES INTO SUPERDUPERPLATTAN-EMO

abilities:

1. Dark Embrace - Hugs anything nearby you causing an AoE effect to anyone in 30 yards causing 451-892 shadow damage. 30 second cooldown.

2. Bloodseeking Aura - Your Emo casts a Bloodseeking Aura, increasing haste speed by 30% and gives you and your party 60% lifestealing for 35 seconds. 20 minute cooldown.

3. Inviscibilemo, turns your emo inviscible for 20 seconds. Any damage taken will remove you out of your inviscibility. 1 minute cooldown.

4. ?

Nivå 8 · Veteranfuskare

4:razorshootingemo, your emo got the power to turn it self out to an razorbladeshooting bazooka that will take take out you oponet with one shoot. 3 minute cooldown.

nej bli inte emo föresten dom suger.

Nivå 8 · Veteranfuskare

VARNING: MEGA OFFTOPIC

Gud sätter emoerna på prov, 1 MOS 22:1

En tid därefter satte Gud rasen emoas på prov. Gud kallade på deras ledare: ”DonalDuck!” – ”Här är jag! /snyft”, svarade han. Gud sade: ”Ta ditt enda rakblad, som du älskar så mycket, och gå till sajten EmoHideout.se och offra dina brödrar och systrar där som brännoffer på ett berg som jag skall visa dig.” [...] När de kom fram till platsen som Gud hade talat om byggde DonalDuck ett altare. Han lade upp veden och band sedan sina brödrar och systrar och lade dem på altaret, ovanpå veden. Och DonalDuck sträckte ut handen och tog kniven för att slakta sina brödrar och systrar. Då ropade Herrens ängel till honom från himlen: ”DonalDuck! DonalDuck!” – ”Ja”, svarade DonalDuck, ”här är jag.” Ängeln sade: ”Lyft inte din hand mot dina brödrar och systrar och gör dem inget ont. Nu vet jag att du fruktar Gud, nu när du inte har vägrat mig dina brödrar och systrar.”

ONTOPIC: Snälla, emocore eller vad det nu heter är så extremt töntigt, jag och mina brödrar klarar knappt av det.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Bli inte emo, du kommer bara bli utskrattad och sen om några år när du är normal kommer du kolla tillbaka på tiden då du var emo och skratta frågande.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Är inte emo = emotional, det vill säga, en livsstil?

Tycker själv det är ganska snyggt om man håller sig åt goth/svartrockar hållet och inte blandar in rosa färger och så.

Nivå 6 · Fuskare

Gå till äffären shock, finns mycket sånt där. (;

Btw, sluta tjata på att han inte ska bli emo. Han vill det. Ge honom tips istället.

↗ till inlägget

Fel, fashion-core heter klädstilen. Emo är man om man använder sig av fashioncore, skär sig (helst) och är deppad. Helst så ska man ju inte ha några kompisar heller vilket inte passar in på TS.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in