↗ till inlägget
hejsan;)
vad finns det som är problem med i vista? har hört att det är problem att installera vissa program etc för man moste gå in som admin eller ngt. och tar vista upp mkt minne och är det så krävande som alla säger att det är??
jag ska ´skaffa vista snart så jag bara undrar.
btw kommer skaffa Windows Vista Home Premium. är det ett bra vista och skaffa?
Jag tycker inte att visa är något problem. Ibörjan, innan SP 1 så var det många buggar osv. Men snart släpps ju tillochmed SP 2, så då lär det vara ännu färre.
Jag har inte upplevt några kompabilitetsproblem med program. Men om man inte är admin på sin dator, dvs om din pappa bossar över datorn så är Vista väldigt jobbigt. För varje gång du ska göra något, kanske byta namn på mapp, så krävs det att du klickar på en knapp som dyker upp "Ja eller nej". Men för att kunna trycka på "Ja" så krävs det att man är inloggad som administrator.
Jag tycker inte direkt att Vista gör min dator långsammare. Men det är är väll en smaksak, vista drar ju mer än XP och det vet alla. Men skriv dina delar så får vi väll se.
Jag har Windows Vista Home Edition, och det fugnerar bra. Funderar på att byta till Vista ultimate bara för att kunna klämma ut den sista 1gb som jag inte kan använda av mitt ram. Väntar nog hellre på Windows 7 som släpps om typ 10 månader eller något.
Lycka till