💬
Logga in
Fuska.se

Vapen Som Barn

25 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

I USA får barn bära vapen utan att behöva ha tillstånd. Vapen tillverkas också i barnformat så ett barn kan orka bära dem. Det är riktigt konstigt, för vapen leder till ökad kriminalitet. Vad ska dem annars ha vapnen till?

Tycker du barn i USA (eller vem som helst egentligen) ska få bära vapen utan att behöva ha tillstånd?

Argumentera!

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Självklart inte.

Kan inte tänka mig att någon hittar argument för vapen för barn utan tillstånd, men godkänner tråden ändå, kan i annat fall bli lite mer allmän diskussion om vapen etc. Upp till debattmoddarna.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Håller med Xade; Det finns inga argument till varför ett barn ska kunna ha ett vapen.

För att en vuxen ska kunna ha ett vapen så bör en licens krävas. Säkerheten av bostaden borde också kontrolleras så att vapnet inte kan bli stulen i ett eventuellt inbrott.

Det är ju självklart att barn inte ska bära vapen, i USA är de ju galna och tillåter detta. ._.

Hoppas detta förbjuds i framtiden, men tror det ALDRIG kommer att ändras. ._.

De tränas ju till soldater där borta så det är väl anledningen till att de har vapen så unga.

Nivå 7 · Fuskare

Kännerr att jag bara vill säga detta..

USA tillåter barn bära vapen men att ha cannabis är olagligt. Alltså vad i självaste?!

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är ju självklart att barn inte ska bära vapen, i USA är de ju galna och tillåter detta. ._.

De tränas ju till soldater där borta så det är väl anledningen till att de har vapen så unga.

USA har inga barnsoldater.

25 Feb 2009
Nivå 6 · Fuskare

Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA.

Nivå 9 · Veteranfuskare

jag tycker absolut inte att barn ska ha vapen, men jag tror att USA tänker sig att de ska kunna försvara sig.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

USA har inga barnsoldater.

Jo, det har de, eller så var det Afrika som hade det. >_<

Jag har endå varit i USA och sett att de har det.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Jag tror absolut inte att barn får bära vapen i USA. Dem har faktiskt vapenlagar dem med.

Kan någon skicka en länk där det står att dem får bära vapen, annars blir tyvärr denna tråd låst.

Senast ändrad:

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-779589.html

Där har du en fin länk.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Det där var om något helt annat.

Du skrev att dem tillverkas i "barnformat", länk tack.

Du sa att dem får bära vapen(?)

Länken du skickade handlade om 17-18 åringar som gått med i Armen, vilket är tillåtet vid den åldern.

Du kan låsa den, jag uppfattade det helt fel. >___>

Nivå 6 · Fuskare

Jag ser inte 17 åringar som "barn"..

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA.

Jag kan styrka det. Jag hörde på nyheterna häromdagen, att ett 11-årigt barn hade skjutit sin styvmamma med en hagelbössa som var anpassad för ett barn. En riktig hagelbössa är annars för tung för ett litet barn. Den 11-åringen dömdes som om han vore en vuxen. Han fick 23 livstider i fängelse. Hur f*n går det ihop? I USA är ju en livstid hela livet, så vem ska sitta av dem andra 22 livstiderna?

Tillägg: I O-T läste jag att det var ett barn i 13-årsåldern som ägde 5 vapen!

Text:

Enligt Aftonbladet hade den elvaåriga pojken ett vapen som han sedan använde för att skjuta ihjäl sin styvmor. Detta var ett hagelvapen designat för ett barn. Ett barn som kommer att minnas och få leva med att han sköt sin gravida styvmor i huvudet på nära håll. Det var flera offer inblandade i detta drama. Den fyraåriga dottern till kvinnan som hittade sin mamma ihjälskjuten....

Sidan där jag hittade infon, är:

Nivå 6 · Fuskare

Men vad är det för slags vapen då? Om deras definition på ett barn är en under 18 lär den knappast ha varit stor som ett leksaksgevär

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #17

Jag har ingen aning om vapnets storlek men det var ändå tillräckligt att döda en människa. Barn under 18, tycker jag, inte ska befatta sig med skjutvapen av nåt slag. Knallpulver-vapen på sin höjd.

Nivå 13 · Mästerfuskare

I USA är vapen vanligare än cyklar.

Men klart barn inte ska ha vapen...

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag kan styrka det. Jag hörde på nyheterna häromdagen, att ett 11-årigt barn hade skjutit sin styvmamma med en hagelbössa som var anpassad för ett barn. En riktig hagelbössa är annars för tung för ett litet barn. Den 11-åringen dömdes som om han vore en vuxen. Han fick 23 livstider i fängelse. Hur f*n går det ihop? I USA är ju en livstid hela livet, så vem ska sitta av dem andra 22 livstiderna?

Tillägg: I O-T läste jag att det var ett barn i 13-årsåldern som ägde 5 vapen!

Text:

Enligt Aftonbladet hade den elvaåriga pojken ett vapen som han sedan använde för att skjuta ihjäl sin styvmor. Detta var ett hagelvapen designat för ett barn. Ett barn som kommer att minnas och få leva med att han sköt sin gravida styvmor i huvudet på nära håll. Det var flera offer inblandade i detta drama. Den fyraåriga dottern till kvinnan som hittade sin mamma ihjälskjuten....

Sidan där jag hittade infon, är:

Det var att pojken hade fått ett jaktgevär på julafton, sedan hade han skjutit henne i nacken bakifrån.

Och kvinnan var hög-gravid.

26 Feb 2009
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Jag ser inte 17 åringar som "barn"..

Alla under 18 är barn.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Alla stater i USA bestämmer sina lagar, vissa stater kräver licens har jag för mig för att överhuvudtaget bära vapen.

Men i Texas t.ex så är dem glada över att man bär vapen, för och hjälpa allmänheten mot brott.

Försvar till överdrivenhet får utföras också, det är bra, Sverige borde införa det också.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.