↗ till inlägget
Tvivlar på att det är mjukvaru relaterat. Kanske det att han kör ett spel som är riktigt krävande får datan. Då kanske den står i load läge hela tiden.
Förresten kan du öppna datan och kolla ifall fläckten snurrar när den är på. Den kan ju fastna av olika andledninger.
Spel: Allt, från CS till Fc2..
Sist det hände så spelade jag GunZ, jag bara höll in på-knappen på datorn och startade om den, jag kom så långt som till skrivbordet då det hände igen. Jag startade om igen, sedan lyckades jag starta spelet GunZ, då hände det igen, grafikkortet kändes OTROLIGT varmt, kanske kunde känna på metallen på sidan i 5 sekunder innan det var för vart för att hålla i det.
Jag anävnde mig utav ECGA precision och drog upp fläkten, den lät mer, alltså snurrade snabbare i kanske 2 sekunder, sedan blev det vanlig speed, fick göra det igen, då snurrar fläkten i full speed i 2 sekunder som innan, sedan går det tillbaka till vanlig speed.
Det KAN ha med överhättning att göra, eftersom när jag låtit datorn kylas ned så går det spela mer igen efter. Men, jag lanade utomhus i förrgår ^^ Kallt på natten, grafikkortet låg på 28 grader, men då hände det också, för kallt?
Grafikkort: XFX GeForce 9600 GT
Vista home 32bit
AMD Athlon 4400+