Är det nån som har sett nån 3d film i Stockholm efter dom har den nya tekniken?
och vad tyckte ni?
Är det nån som har sett nån 3d film i Stockholm efter dom har den nya tekniken?
och vad tyckte ni?
Såg på naturhistoriska eller vad det heter när jag var där förra året. Tyckte inte det va nått speciellt. Längtar dock på 4d som just nu finns i USA. :)
4D-bio (från 4D, fyra dimensioner) är ett underhållningssystem liknande "vanlig" bio. Skillnaderna är dels att filmen presenteras i 3D, men främst att tittaren förutom bild upplever fysiska effekter såsom vattenskvätt och vibrationer.
Ganska häftigt låter det tbh.
↗ till inläggetDu menar det dom har på tekniska museet i Stockholm?Såg på naturhistoriska eller vad det heter när jag var där förra året. Tyckte inte det va nått speciellt. Längtar dock på 4d som just nu finns i USA. :)
4D-bio (från 4D, fyra dimensioner) är ett underhållningssystem liknande "vanlig" bio. Skillnaderna är dels att filmen presenteras i 3D, men främst att tittaren förutom bild upplever fysiska effekter såsom vattenskvätt och vibrationer.
Han sa precis att den fanns i USA :o
Ja juste så hette det. :P
4d är det som är i USA ja.
↗ till inläggetOh, soz. Missuppfattade det.Ja juste så hette det. :P
4d är det som är i USA ja.
Iaf, om det blir en stor grejj, kanske dem flesta ändrar till 3D, måste se det någon gång!
Har varit på en sån 4D i frankrike ;p Sjukt kul.
Är det mycket dyrare än vanlig bio?
ja det är nog lite dyrare kan jag tänka mig men frankrike är inte det dyrare valuta där än i svergie också?
Men alltså, 3D, inte 4D.. Eftersom 4D inte fanns än i sverige om jag förstod saken rätt?
jo du det finns på tekniska museet i Stockholm läs mer här
Jag var på en 4D när jag var i Danmark förra året, awesome...
Vafan xD Alla länder har det ju förutom Sverige! Då ska det nog inte ta långt tid innan det kommer till oss.
Vi har ju det på tekniska museet i Stockholm!
Jaha. Tänkte iaf lite mera på biosallonger och sånt.
Men då "finns" det ju iaf ^^
HAr för mig att japan är inne på 6D
Rofl.. Men dem har ju inget liv heller xD Men seriöst? 6D? :huh:
Forskare säger ju att dom har lyckas göra 6d bilder läs mer här
En sån där 4D visning har jag varit på. Fyfan var realistiskt det va!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in