↗ till inläggetHm, som sagt du lyckas nästan övertyga mig men ändå inte.↗ till inläggetMan stjäl inte när man laddar ner något upphovsrätts skyddat material, man kopierar. Se det som att jag går ut ur mitt hus. Där står min granne med sin nya bil. Jag tycker att bilen är fin och vekar bra, så jag använder ett verktyg som kopierar bilen, så att både jag och min granne har en likadan. Jag har alltså inte stulit något. Sedan kan man verkligen inte räkna med att varje nerladdning är ett förlorat köp, för jag har aldrig köpt en skiva, och nu lär jag verkligen inte göra det.?
Skivbolagen säljer downloads, om du väljer att "ta" albummet på ett sätt så att du slipper betala så har du i princip stulit det.
Juridiskt sett är det att stjäla.
Nöjes-industrin drabbats hårt av nedladdning (Utom biografer som faktist ökat popularitet.)
Förklara gärna hur du tänker med att det inte är stöld.
(Även om vi är oense är du grym på att motivera dina åsikter)
Angående filmerna, om de börjar göra bra saker så får de säkerligen in mer pengar. Det gick ju rätt bra för Mamma Mia och The Dark Knight, har jag för mig.
[EDIT] http://www.youtube.com/blog?entry=n-q9Enl2O2Y
Som sagt på biograferna går det bättre än någonsin, det är när filmerna släpps i butiker man märker hur dåligt det går.