💬
Logga in
Fuska.se

Michael Jackson Död

225 svar · startad

↗ till inlägget
Nuförtiden hittar man kanske 1 , max 2 asbra låtar per skiva av kända artister. På hans är det minst 5 per skiva.

Låt honom vila i frid, stressen i samarbete med piller knäckte denne legend.

Rest In Peace Michael Jackson.

Trodde det var en fråga om smak.

Ja såklart, men överlag. Låtar som blir hits kanske pucko?

Ta t.ex. Coldplays senaste, viva la vida och Lost blev dunderhits.

↗ till inlägget

Han är inte bara the king of pop. Han är the king of kings."

Nja, kan man direkt inte säga, men jag måste erkänna att han var King of Pop.

Elvis Presley var ju King of Rock (and Roll)

Bob Marley var ju King of Raegge

Måste bara citera en rolig text jag läste på nätet igår.

"It's not thunder you hear rumbling in the skies, it's Elvis Presley beating the crap out of Michael Jackson for marrying his daughter Lisa-Marie".

Han var ju så mycket bättre än alla de andra. Han var större.

Klart han är kungen av kungarna då? Eller ska han vara narren?

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nuförtiden hittar man kanske 1 , max 2 asbra låtar per skiva av kända artister. På hans är det minst 5 per skiva.

RHCPs stadium arcadium fick ju hyffsat många hitsar. t ex dani california, snow (hey oh), tell me baby, hump de bump osv.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

RHCPs stadium arcadium fick ju hyffsat många hitsar. t ex dani california, snow (hey oh), tell me baby, hump de bump osv.

Men Michael Jackson och Elvis blev ju kända av i stort sett hela världen, oavsett vilken musikstil man hade. RHCP är t.ex. bara ett namn för mig som nämnts vid tillfällen.
7 Jul 2009

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hendrix måste väl varit king of nånting

King of the guitars?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hendrix måste väl varit king of nånting

King of the guitars?

Jo självklart, men jag skulle säga att han var mer kung över rocken än elvis, men det är ju bara vad jag tycker.
King of the guitars?

Jo självklart, men jag skulle säga att han var mer kung över rocken än elvis, men det är ju bara vad jag tycker.

tycker jag också

Fansen som tog sina liv var ju dumma i huvet. Eller, det var vad jag tänkte först. Sen läste jag mer om hans död och såg förklaringar från psykologer. De sade att fansen tog sina liv av andra skäl, de levde i depression och orkade inte leva. Jacksons död var bara sista droppen för dem.

Och vad beträffar Michael själv, så citerar jag Magnus Betnér: "Han är död. Skönt för honom."

Jag hatar hans musik.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ställ dig denna frågan då, är RHCP lika stora som MJ? Är de lika stora globalt som han var?

-Nej.

men om ni ska göra alla till king av något kan ni göra Adam Tensta till King of Newbihiphop eller? get it, det finns kanske 3-4 kings. Elvis, Jackson och Marley, man kan räkna in Hendrix där, men han dog för tidigt så vi vet inte riktigt hur stor han kunde ha blivit.

Jaja.

Förresten, ja, stadium arcadium skapade många hits, men inte många dunderhits som spelades sönder på radion och gav bandet fjortisfans?

Sluta sug.

Senast ändrad:

men aja. RIP michael. du är som vilken människa som helst.

↗ till inlägget

Innan random idioter skriver: ROFLLOOL NEEEJ

så lägger jag till: I grund och botten ja, han fick bara ett annat öde än oss. Ingen kommer få ett lika framgångsrikt liv.

↗ till inlägget

Förresten, ja, stadium arcadium skapade många hits, men inte många dunderhits som spelades sönder på radion och gav bandet fjortisfans?

Sluta sug.

öhm, jo. Dani California spelades sönder totalt på rix fm, mtv, mix megapol osv

Och det du säger om att ingen kommer få lika framgångs rikt liv så håller jag inte med, det finns många som är nära på lika stor som Micheal och har långt kvar på sitt liv.

slut sug? Förlåt för att din idol dog.

Senast ändrad:

Minnesstunden är ju helt otrolig.

↗ till inlägget

Indeed, Sheela Jackson lee's tal var fint.
↗ till inlägget

ja, men att präsetn neka hans far tkr jag inte var rätt....

↗ till inlägget

Innan random idioter skriver: ROFLLOOL NEEEJ

så lägger jag till: I grund och botten ja, han fick bara ett annat öde än oss. Ingen kommer få ett lika framgångsrikt liv.

så sant så :student:
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sluta sug.

Och det du säger om att ingen kommer få lika framgångs rikt liv så håller jag inte med, det finns många som är nära på lika stor som Micheal och har långt kvar på sitt liv.

Dani California, WOW. 1 låt. Hur många spelades sönder med Michael JAckson? Snälla, ta reda på det. -.-'

Aomen visst, nämn.

Idol och idol, min första artist jag lyssnade på (3år~) och vår tids störste geni inom musikbranschen. Oavsett smak.

Så ja, min Idol, och jag är tamigfan stolt över det.

Marlons tal var sjukt bäst på stunden. "How can any person suffer so much as my brother did? When he is dead you leave him alon" eller något i den stilen sa han. Sjukt rätt. Att fortsätta klaga på honom när han redan är anklagad och inte har det så gott i psyket. Well. He is dead now.De e bara å röra oss vidare för oss som inte står oss nära även om han alltid kommer finnas där med sin musik som är odödlig.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sluta sug.

Dani California, WOW. 1 låt. Hur många spelades sönder med Michael JAckson? Snälla, ta reda på det. -.-'

Aomen visst, nämn.

Idol och idol, min första artist jag lyssnade på (3år~) och vår tids störste geni inom musikbranschen. Oavsett smak.

Så ja, min Idol, och jag är tamigfan stolt över det.

Marlons tal var sjukt bäst på stunden. "How can any person suffer so much as my brother did? When he is dead you leave him alon" eller något i den stilen sa han. Sjukt rätt. Att fortsätta klaga på honom när han redan är anklagad och inte har det så gott i psyket. Well. He is dead now.De e bara å röra oss vidare för oss som inte står oss nära även om han alltid kommer finnas där med sin musik som är odödlig.

Dotterns var ju värst. Snacka om att man blev tårögd.

Då rann några tårar får jag erkänna.

Hennes gav tårar for real.

Marlons var en smäll på käften till drösar med idioter i världen.

8 Jul 2009

jag lyssnade inte på hans musik men blev ledsen när jag hörde att han hade dött

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in