💬
Logga in
Fuska.se

Hur Gör Man Ett Addon?

20 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

tjena!

Jag har bara tänkt lite på att göra ett addon fast jag vet ju inte hur man gör ett..så frågan är hur man gör ett addon gratis. jag sökte på google fast jag fick inget redigt svar där

hoppas ni vet :)

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

tjena!

Jag har bara tänkt lite på att göra ett addon fast jag vet ju inte hur man gör ett..så frågan är hur man gör ett addon gratis. jag sökte på google fast jag fick inget redigt svar där

hoppas ni vet :)

Lär dig koda LUA, sök lite på wowwiki står lite om hur man kommer igång där.
2 Aug 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Man kan säkert göra det med C++ med :D

Nivå 4 · Lärling

Jag hittade en väldigt detaljerad guide förut men jag fattade ingenting :P men om du vill kan jag försöka hitta den igen?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

okej det verkar ganska komplicerat eller så :P kommer nog inte kunna lära mig koda heller hehe

men man måste alltså lära sej koda eller kan man skippa det och typ ladda ner något program som kodar åt en eller något?

och addeB,det skulla vara schyst om du letade upp guiden;)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Om du inte orkar koda själv är det ingen ide att försöka göra en addon

Nivå 8 · Veteranfuskare

ShamanOwns: Är du en sån som vill göra: Spel, program, filmer, bilder med bara ett knapptryck?

Nivå 4 · Lärling

Kodning är jobbigt själv kodar jag SA:MP lite svårt i början men man lär sig

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Man kan säkert göra det med C++ med :D

Nej. Förklara.

5 Aug 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Startar och börjar programera o_0

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Startar och börjar programera o_0

Tror nog han menar att du ska förklara hur man gör ett addon in C++ när wow använder LUA för sina addons och till många av alla funktioner i spelet.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det vet jag inte. Är inte master på C++. Men det går tror jag. Men då blir det nog mer som ett hack som visar te.x vart herbs/mining saker finns.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det vet jag inte. Är inte master på C++. Men det går tror jag. Men då blir det nog mer som ett hack som visar te.x vart herbs/mining saker finns.

Nej. Det kommer inte fungera med WoW. Pågrund av att World of Warcraft använder sig av LUA.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vet. Men man kan säkert fucka upp sig på nåt sätt :P

6 Aug 2009
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Haha, nej. Så du vill försöka injecta en c++ string i clienten som ska visa herbs osv på marken? Lycka till.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Haha, nej. Så du vill försöka injecta en c++ string i clienten som ska visa herbs osv på marken? Lycka till.

Det går däremot att göra men då är det ett hack och inte ett addon.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Ett av mina tidigare inlägg:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, du kan inte göra ett hack som visar var herbsen är på marken. Förövrigt skulle det vara riktigt onödigt eftersom det redan finns addons som hjälper dig med den saken.

Speedhack, flyhack osv. Visst, men nu snackar vi addons och inte hacks.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, du kan inte göra ett hack som visar var herbsen är på marken. Förövrigt skulle det vara riktigt onödigt eftersom det redan finns addons som hjälper dig med den saken.

Speedhack, flyhack osv. Visst, men nu snackar vi addons och inte hacks.

Jo, man kan göra hacks som visar vart herbs/nodes finns. Man kan t.ex även göra så att man ser vart spelare är och vilken faction dom är men det kommer självklart inte att visas i spelet utan i ett separat program. Ta och läs lite i memory edit sektionen på mmowned.com.

Senast ändrad:

7 Aug 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är mycket möjligt att skapa ett addon i C++, men mycket mer komplicerat. Då hade man varit tvungen att skapa ett program som arbetar utanför spelet. Inte tillåtet, räknas som third party.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in