💬
Logga in
Fuska.se

Skateboard Bräda

15 svar · startad

Hej!

Ska börja och köra skateboard. (har gjort det i 3 år, asså jag kan svänga och göra en mini ollie.)

Så vilken bräda ska jag köpa? Jag vet allt fast inte vilken bräda som har bra profil till street. Ska börja köra ramp om 1 år.

Iallafall så sa jag ha:

Kullager: Bones REDS

Truckar: Inependent

Hjul: Spitfire Black Core BigheadSkruvar: Kanske: Independent Montage stjärna 1 tum

Skruvar: Kanske: Independent Montage stjärna 1tum

Det ända som fattas här är ju en bräda. Vilken ska jag köpa? Skicka gärna en bild också

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hej!

Ska börja och köra skateboard. (har gjort det i 3 år, asså jag kan svänga och göra en mini ollie.)

Så vilken bräda ska jag köpa? Jag vet allt fast inte vilken bräda som har bra profil till street. Ska börja köra ramp om 1 år.

Iallafall så sa jag ha:

Hjul: Spitfire Black Core BigheadSkruvar: Kanske: Independent Montage stjärna 1 tum

Det ända som fattas här är ju en bräda. Vilken ska jag köpa? Skicka gärna en bild också

gå till närmsta affär där du vet att dom säljer brädor > köp billigaste.

16 Oct 2009

Om den är billigast så ä det inte en bra pofil till street/trick bräda

Ta den dyraste då (:

Nivå 0 · Nykomling

de är inte brädan som gör dig bra..

fast sattsa på en bräda som väger lite.

Ok

Nivå 0 · Nykomling

street = små hjul, lätt bräda.

ramp = breda hjul, tyngre bräda.

varför?

för man måste kunna flippa brädan lätt på street och små hjul för de blir inte lika tungt och lättare osv.

och på ramp har man större/bredare hjul för att då får du mer speed, och tyngre bräda för då får du mer speed aswell och stabiliteten blir bättre.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Om den är billigast så ä det inte en bra pofil till street/trick bräda

Du säger att du har åkt i tre år och kan svänga och göra mini ollie, nödvändigt att köpa bräda för mycket cash?

men vad jag menar med är att jag kan åka och vill bli bättre! Jag har en skitbrda 3för10 på loppis och vill köpa en ny

18 Oct 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

men vad jag menar med är att jag kan åka och vill bli bättre! Jag har en skitbrda 3för10 på loppis och vill köpa en ny

Som jag sa - gå till närmsta affär som säljer brädor och köp den billigaste, men inte om den är skit förstås. Det jag säger är att du blir inte bättre för att du köper en bättre bräda. (?)

19 Oct 2009
Nivå 0 · Nykomling

köp minilogo dom är riktigt nice, små & lätta brädor och dom kostar typ 300-400kr. Stadium brukade sälja dom vet inte om dom har de kvar.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

köp minilogo dom är riktigt nice, små & lätta brädor och dom kostar typ 300-400kr. Stadium brukade sälja dom vet inte om dom har de kvar.

bättre än crazy creek med.

Man ska ha element (: imo

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

håller totalt med, minilogo är jävligt najs, speciellt kullagrena, de slutar fan aldrig rulla.

20 Oct 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hej!

Iallafall så sa jag ha:

NOWAI! Har skatat i ett halvår, kan kickflip, heelflip, Pop shuvit 360, och en hel massa grejer.

Aja, ta denna, bara för att den är snygg:

http://stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Medium/091040_001.jpg

(Klicka på bilden)

24 Dec 2009
Nivå 0 · Nykomling

Girl eller plan B från Hollywood.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in