💬
Logga in
Fuska.se

Warcraft 3

13 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag har precis köpt nytt warcraft 3, med frosen throne, bara för att spela online, men när jag ska gå in på bnet, så står det : Unabel to connect to battle.net You mat be trying to connect to an invalid Battle.net server. If you are using a Modem, you may need to manualy connect to the internet before connecting to Battle.net

Jag har bredband, och Brandväggen tillåter Warcraft 3, så vet inte riktigt vad jag sak göra..

Den som hjälper mig att få det att funka, får mina 3069 fuskamynt, och om flera hjälper mig så får ni dela på dom.

Nivå 7 · Fuskare

Prova installera om.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

Ska testa det när jag kommer hem, men det bordse ju inte bli så ej och med att jag precis insalerade det...

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Prova installera om.

Prova installera om till allting? Fan vad värdelöst.

Använder du router?

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Prova installera om.

Använder du router?

Ja, får internet via en netgear routher, kan det ha betydelse`?

28 Oct 2009
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Prova installera om.

Använder du router?

Ja, får internet via en netgear routher, kan det ha betydelse`?

Ja, det kan ha betydelse.

Men det brukar bara göra skillnad när du ska öppna en server.

Nivå 6 · Fuskare

Jag har netgear router och det funkar?

Men jag använder ETHERnet sladd.. :)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vet inte men kan det ha med portarna att göra? För jag kunde inte köra online på fear2 (då menar jag också att joina en annan server) så jag fick öppna portarna. Men vet inte om det är problemet tyvärr :(

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

Asså det har gått att spela online innan, men när jag laddade hem frosen throne, så cpade sig skiten, och datorn trodde att mitt orginal av wc3 var crackad.

Så nu har jag köpt ett nytt wc3, med frosen throne, för att jag skulle spela online med en kompis, men nu så är det precis som att den inte hittar rätt "server".

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Prova installera om.

Tar ju max 5 minuter.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #11

Har precis installerat om skiten, och det hjälpte inte.

Kan ni förklara lite om "öppna portarna" e inte så inne i det.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Har samma problem, kör dock crackat. Har du aktiverat ett onlinekonto? Jag misstänker att det är det jag inte gjort..

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har samma problem, kör dock crackat. Har du aktiverat ett onlinekonto? Jag misstänker att det är det jag inte gjort..

Du kan inte spela online på ett crackad spel, det måste vara orginal. Och ja, jag har ett acc, spelade i 3 år, innan jag slutade.
11 Nov 2009
Nivå 1 · Novis

Du hade en Router och ja portarna kan spöka till till och med bara för att connecta men det första du ska göra är att trycka på jordgloben till höger om "Battle.NET" och välja Europe servern. Om det ej funkar gå in på options, gameplay och kolla vilken port WC3 använder jag tror det är 6111 eller nåt liknande. Sen gå in på din Router och öppna den. Om du inte vet hur du ska öppna den säg din Routers produkt namn och liknande typ "TestRouter t1.2.3" så kan jag nog hjälpa dig ;)

Lycka till

Y

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in