💬
Logga in
Fuska.se

Piercning.

15 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Jo, jag piercade mig igår, snakebite. och ena av dem är väldigt svullet runtomkring och jag har stavar, och plattorna på stavorna åker liksom under lite kött så man ser knappast plattan, ska man göra nått eller ska man vänta tills svullningen gått över?

Nivå 6 · Fuskare

Desinfektera där du tagit hål varje dag i en månad.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Desinfektera där du tagit hål varje dag i en månad.

Ja, och hur görs detta, inget min piercare gav mig råd om, brukar bara ta tops o rengöra runt piercingen.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Dabba rejält med sprit så nära såret du bara kan, skölj munnen med sprit också. Kyl ned hålet.

Käka inte solid föda som kan fastna i piercingen, håll dig till soppa, te och drycker.

Blir det värre, som att det blir enorm svullnad så huden nästan spricker eller det värker extremt mycket, GÅ till en VÅRDCENTRAL. Det är inte vackert med en sprucken läpp.

21 Nov 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Dabba rejält med sprit så nära såret du bara kan, skölj munnen med sprit också. Kyl ned hålet.

Käka inte solid föda som kan fastna i piercingen, håll dig till soppa, te och drycker.

Blir det värre, som att det blir enorm svullnad så huden nästan spricker eller det värker extremt mycket, GÅ till en VÅRDCENTRAL. Det är inte vackert med en sprucken läpp.

Okej, men tänker inte leva på soppa. men svullnaden är inte jätte stor så den är skit hård etc. kyler ned den gör jag med isbitar ibland. Men ska man ta en tops och dutta i sprit och rengöra runt hålet inne i munnen också? gör det bara utanför.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om du vill ha problem med dina snakebites, fine ät mat då.

Ja, det finns ju bakterier i munnen också. Sen när svullnaden har gått ned och det är nästan bra är det bäst att du slutar med spriten och använder vatten med så mycket salt i som det bara går, för att inte skada huden för mycket med alkoholen.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Ja, det finns ju bakterier i munnen också. Sen när svullnaden har gått ned och det är nästan bra är det bäst att du slutar med spriten och använder vatten med så mycket salt i som det bara går, för att inte skada huden för mycket med alkoholen.

Jaha ok, men ska jag skölja munnen med alsosprit eller? det är det enda jag har.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jaha ok, men ska jag skölja munnen med alsosprit eller? det är det enda jag har.

Skölj munnen med saltvatten istället då. Överdrivet mycket salt.
25 Nov 2009
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

hehe tatuerringar e bättre

Ja, jag tycker piercing är

FULT och UGLY

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

hehe tatuerringar e bättre

Ja, jag tycker piercing är [spoiler FULT och UGLY [/spoiler

Ugly och fult är exakt samma sak...

Anyway.

Hade för mig att man fick diskinfektions spray när man Piercat sig. Så var det iaf för min syster. Men det beror ju såklart var man piercar sig...

29 Nov 2009
Nivå 4 · Lärling

Eller... Så ger du fan i det och låter det komma infektioner och skit.. Så kanske du blir 'dagens wtf' på existenz.

8 Dec 2009
Nivå 6 · Fuskare

Fan.. varenda tjej i min klass har piercing.. helt sjukt fult tycker jag.

i magen, naveln

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

i magen, naveln

:o Du är väll typ 13?
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

i magen, naveln

Japp, why?

Varför undra du?

I tungan också.. as många har piercing.. ;)

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

i magen, naveln

Japp, why?

Varför undra du?

I tungan också.. as många har piercing.. ;)

Då är väll tejerna i din klass också 13, och man brukar inte direkt pierca sig när man är 13.
Nivå 6 · Fuskare

Jo.

6/10 har säkert, om inte mindre kanske.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in