💬
Logga in
Fuska.se

Har Ni Tur

22 svar · startad

Trådstartare #1

jag har haft tur igår jag hade en lott ssom mitt fotbollslag sålde och jag van 3:e pris det var en våg och samma dag van jag 100kr på bingolotto.

↗ till inlägget

jag har haft tur igår jag hade en lott ssom mitt fotbollslag sålde och jag van 3:e pris det var en våg och samma dag van jag 100kr på bingolotto.

menade om på titeln

Senast ändrad:

Din stavning är fan enastående, kan inte ens stava till vann

Anyway, jag vann på trisslotter 3 gr i rad en gång, det var rätt...skoj

Tror inte på turen. Så jag har väl "aldrig" tur då.

Det handlar om att vara vid ett ställe vid en tid. Tur är väl något vår trevlig människa kommit på :D

SKEPTISK (y)

15 Dec 2009

Det finns inte tur och man kan inte vara tur förförljd. Men jag använder uttrycket ofta fasst jag inte tror att det finns.

Jag har alltid otur när det gäller tärnings spel.

Senast ändrad:

Har alltid tur i spel för någon anledning...

när jag ramlade ner från ett träd var det snö under så jag landa mjukt

↗ till inlägget

hänt mig också, 25 spänn.

Fast det var 2 gånger i rad.. men ändå ;)

16 Dec 2009

Har väl vunnit nån gång på Lotto eller på Gröna Lund, men jag skulle inte kalla det för tur. Eftersom så många andra redan har gjort det.

17 Dec 2009

Vann 3 stjärnvinster på liseberg för nån vecka sen, spelade bort runt 2500-3000 men skitsam, jag vann ju fortfarande.

↗ till inlägget

Vann 3 stjärnvinster på liseberg för nån vecka sen, spelade bort runt 2500-3000 men skitsam, jag vann ju fortfarande.

Herregud... Säkert att du inte menade 250-300?

↗ till inlägget

Och? bara man förstår vad han skriver du klagar hela tiden! har vunnit en liten björn på tivoli och 50kr på en trisslott men inget stort :S

18 Dec 2009

Tur eller otur finns inte, allting handlar om tillfälligheter. En människa har inte "tur", en människa har inte "otur".. Däremot uttrycket "Där hade jag tur" är en annan femma.

↗ till inlägget

Tur eller otur finns inte, allting handlar om tillfälligheter. En människa har inte "tur", en människa har inte "otur".. Däremot uttrycket "Där hade jag tur" är en annan femma.

Man kan ju dock definiera "tur" som när något som man inte kan påverka går väldigt bra för en, som t.ex. att man vinner på lotto när man på mofo tog en skraplott.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tror det står tydligt 2500-3000 inte 250-300.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Man kan ju dock definiera "tur" som när något som man inte kan påverka går väldigt bra för en, som t.ex. att man vinner på lotto när man på mofo tog en skraplott.

Ja självklart, det är svårt att formulera mina åsikter, men det var vad jag menade med "uttrycket". Däremot att en person har "tur", är "turlig", föddes till att ha "tur", existerar inte, enligt mig.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Han kan ju ha skrivit fel... Att spela bort 2500-3000kr på Liseberg är ju sjukt.

19 Dec 2009
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Han kan ju ha skrivit fel... Att spela bort 2500-3000kr på Liseberg är ju sjukt.

Dock är "Han" samma person som sa "Tror det står tydligt 2500-3000" så det var nog inte felskrivet. Att det är sjukt haru rätt i.

Min mamma hade tur och vann NHL 10 till Xbox 360 från game.se

22 Dec 2009

jag spelade joker och vann drömvinsten en gång på 4 kronor LOL

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in