tjo, ska göra en ny mage men undrar vad man ska specca, skriv gärna fördelar/nackdelar med dom.
Mage Specca Frost/fire/arcane
Beror på vad du tänker göra. Frost är populärast för levling eftersom det inte tar så mycket mana.
prioriterar levling men att kunna raida lite hade inte varit helt fel.
Raida gör man på 80, det går att byta specc närsomhelst för lite guld. Inte koll på vilket som är bästa raidingspeccet nu.
tror jag ska specca i frost då, tack för hjälpen.
nja pvp skulle jag nog satsat på arcane, pve fire. arcane är bra för att spellsen skadar mycket och har för det mesta ingen cast time, fire är bra för då får du in snabba starka attacker med dots, frost är också rätt bra på pvp eftersom det funkar lite som frost shock för att du saktar ner dom.
Ja, arcane är bäst i PvP, men fire för att levla? Mana drainande som fan
↗ till inläggetJa, arcane är bäst i PvP, men fire för att levla? Mana drainande som fan
jag menade fire mot bossar annars skulle jag nog kört arcane där med
förutsätter ju förstås att man har bra spirit
↗ till inläggetJa, men PvE i hans läge är att levla↗ till inläggetJa, arcane är bäst i PvP, men fire för att levla? Mana drainande som fan
jag menade fire mot bossar annars skulle jag nog kört arcane där med
förutsätter ju förstås att man har bra spirit
↗ till inläggetnja pvp skulle jag nog satsat på arcane, pve fire. arcane är bra för att spellsen skadar mycket och har för det mesta ingen cast time, fire är bra för då får du in snabba starka attacker med dots, frost är också rätt bra på pvp eftersom det funkar lite som frost shock för att du saktar ner dom.
Arcane är bäst i raiding och Frost bäst i PvP/Arena och Levling,
Körde dock Frostfirebolt specc 76-80, möser ner mobsen då.
↗ till inlägget↗ till inläggetnja pvp skulle jag nog satsat på arcane, pve fire. arcane är bra för att spellsen skadar mycket och har för det mesta ingen cast time, fire är bra för då får du in snabba starka attacker med dots, frost är också rätt bra på pvp eftersom det funkar lite som frost shock för att du saktar ner dom.
Arcane är bäst i raiding och Frost bäst i PvP/Arena och Levling,
Körde dock Frostfirebolt specc 76-80, möser ner mobsen då.
frostfire bolt spec?? finns bara arcane/fire/frost, du kan däremot ha speccat till forstfire bolts fördel så att den skadar mer.
dessutom så lovar jag dig att ifall en arcane mage och en frost mage möts så blir frost magen riktigt köttad.
Frostfirebolt speccad, Fire/arcane speccat för att man ska använda Frostfire bolt. Och nej, arcane får ganska så rejält stryk av av en frostmage.
Nej, arcane är bättre i PvP
Konstigt att Disc/Frost och Mut / Prep/Disc/Frost är bäst i arena, BG's kanske arcane är. Men majoriteten kör Frost i arena
Magen med högst rating i världen är arcane
Sant, dock är majoriteten som kör R/M, D/M och RMP Frost.
Behövs kanske mer skills för att lyckas högt som Arcane, vet inte riktigt. Eller så spammar man 11212121212122121211221
↗ till inläggetBehövs mer skill att lyckas som Frost, men rmp använder frost för deras CC och höga burst, shatter combo och frost novas all around. Arcane har Slow, ja det är väl all debuff arcane kan ge... Sen dör arcane så djävulskt lätt, ser man en arcane mage i ett rmp nukear man sönder han innan man ens tänker på nått annat, tunnelvision >.< Sen klart, beror på din setup beroende på om arcane är bra eller inte, men R/M D/M och RMP är bra med frost, kanske Disc mage kan klara sig med Arcane pågrund av att 2v2 är allt med hög dmg utan cast.Sant, dock är majoriteten som kör R/M, D/M och RMP Frost.
Behövs kanske mer skills för att lyckas högt som Arcane, vet inte riktigt. Eller så spammar man 11212121212122121211221