💬
Logga in
Fuska.se

Dina Betyg?

680 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har inte fått betyget än. Men jag kan skriva det jag vet:

Matematik A - MVG 100p

Matematik B - MVG 50p

Matematik C - MVG 100p

Matematik D - MVG 100p

Matematik E - MVG 50p

Problemlösning Matematik - MVG 50p

Matematik 1 alfa - MVG 150p + 15 högskolepoäng säkrade (På Lunds Universitet är VG max betyg, så det är vad jag får där, däremot räknas det som ett MVG på mitt gymnasium)

Jag gillar matte :)

Du räknar högskolematte och du är 16? :o

Han kanske bara är väldigt självsäker

Nix, antar att han har läst klart dessa med tanke på att han skrev "..jag kan skriva det jag redan vet". Skolan brukar erbjuda smartare elever lite individuella och inriktade val, om eleven själv önskar det.

Jag har läst klart kurserna jag skrev. Matematik 1 alfa är inte skrivet i sten. Jag får betyget antingen denna termin eller nästa (även om examineringen är fullbordad). Däremot Ma A-E har jag läst klart till 100%.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Haha, har aldrig gillat matte. Det är nog möjligt för mig att få högre betyg, men då måste jag plugga lite mer utöver det jag redan gör, någonting som jag inte har tid med. Sen att du kalla ämnen som Historia, Samhällskunskap, Naturkunskap, Geografi etc som onödiga ämnen är ju bara konstigt. För att kunna förstå varför världen ser ut som idag, måste du kunna historia. För att veta hur länder styrs, politik, globalisering; saker som påverkar din vardag måste du kunna samhällskunskap. För att kunna veta varför vädret ändras, hur jorden som du lever i fungerar i djupare grunder, varför vissa länder drabbas av exempelvis jordbävningar, måste du kunna geografi. Naturkunskap behöver jag inte ens förklara. Så nej, det är inte onödiga ämnen. Inte heller matematik. ;)

Den mesta historian är helt meninglös, bara intressant. Det är ju bra att lära sig om hur ideologier, religioner växte fram, samt om mänsklighetens misstag, men resten som kungar, slag, årtal och grejer är fullkomligt onödigt. Alltså majoriteten av all historia.

Geografi är inte hur jorden fungerar med jordbävningar m.m. Det är Geologi? Geologi är de nödvändiga delarna om jorden.

Grunderna i samhällskunskap är viktiga för vardagen. Men att gå djupare in på det behövs inte, det är ingen som håller koll på det i alla fall.

Jag sa inte naturkunskap var onödigt. :)

Geologi ingår i geografi upp till gymnasiet. Först sen på universitetsnivå så är det geologi man studerar vidare i.

vg i bild, so och engelska och g i resten.

Draghon, vad pluggar du till? :D

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har inte fått betyget än. Men jag kan skriva det jag vet:

Matematik A - MVG 100p

Matematik B - MVG 50p

Matematik C - MVG 100p

Matematik D - MVG 100p

Matematik E - MVG 50p

Problemlösning Matematik - MVG 50p

Matematik 1 alfa - MVG 150p + 15 högskolepoäng säkrade (På Lunds Universitet är VG max betyg, så det är vad jag får där, däremot räknas det som ett MVG på mitt gymnasium)

Jag gillar matte :)

Du räknar högskolematte och du är 16? :o

I min skola finns det en kille som läser matte D och är 14 år.

Han har även MVG i Matte A, B & C.

Det du.

Senast ändrad:

22 Dec 2009

Nice, jag e själv 14 år och har knappt kapacitet till vanliga matteboken.

FP, det är nån snubbe i 8an som redan läser högskolematte typ, han är helt jävla insane ;o

+ en tjej när vi gick i sexan som då hade 9ans mattebok :D

Finns många superllollmattepeoplz i sverige :)

↗ till inlägget

I min skola finns det en kille som läser matte D och är 14 år.

Han har även MVG i Matte A, B & C.

Det du.

Yey :P

Jag började också på Ma D när jag var fjorton.

Det finns en kille här som nyligen tentade MaE och går i sjuan.

Men jag tror jag ska ta en paus från den här sortens matten och satsa lite extra på problemlösning och mattetävlingar framöver.

Senast ändrad:

Nice, blir så avundsjuk på er ;)

Fick hem mina betyd idag, hade G i alla ämnen som jag gjort i år. ;) Känner mig stolt p.g.a att jag har haft ovanligt mycket frånvaro.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Bild G

Engelska G

Hem- och konsumentkunskap G

Idrott och hälsa G

Matematik VG

Moderna språk, språkval, Franska VG

Biologi ***

Fysik G

Kemi ***

Samhällsorienterande ämnen G

Slöjd G

Svenska G

Teknik G

Meritvärde 150

Dom sätter lägre betyg än man förkänar så man kan höja dom på vårterminen.

Är de tre stjärnorna ig eller har du inte haft de ämena denna termin?

Jag gissar på att de är ig. (no offence, så är det på mina betygs papper)

Jag hade ingen Biologi denna termin och jag fick IG i kemi fastän jag klarade provet. :(
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Bild G

Engelska G

Hem- och konsumentkunskap G

Idrott och hälsa G

Matematik VG

Moderna språk, språkval, Franska VG

Biologi ***

Fysik G

Kemi ***

Samhällsorienterande ämnen G

Slöjd G

Svenska G

Teknik G

Meritvärde 150

Dom sätter lägre betyg än man förkänar så man kan höja dom på vårterminen.

Är de tre stjärnorna ig eller har du inte haft de ämena denna termin?

Jag gissar på att de är ig. (no offence, så är det på mina betygs papper)

Jag hade ingen Biologi denna termin och jag fick IG i kemi fastän jag klarade provet. :(

Du har antagligen presterat för dåligt på lektionerna. Har du skolkat några lektioner? Man brukar få G, bara man är där på lektionerna. Om man inte är riktigt dålig, då.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag har fortfarande en termin kvar, så jag har inte fått betyg på alla kurser. Men jag skriver ner betygen jag har fått hitills;

Svenska A - VG

Engelska A - VG

Engelska B - MVG

Italienska Steg 1 - VG

Italienska Steg 2 - MVG

Matematik A - G

Matematik B - G

Naturkunskap A - MVG

Naturkunskap B - MVG

Religionkunskap A - MVG

Samhällskunskap A - MVG

Samhällskunskap B - MVG

Geografi A - MVG

Geografi B - MVG

Filosofi A - MVG

Historia A - MVG

Historia B - MVG

Idrott och Hälsa A - MVG

Estetisk Verksamhet - MVG

Så ser de avslutade kursen ut. Svenska B avslutade jag denna termin, så läraren går igenom arbeten och dylikt för att se om jag kan få mitt önskade betyg. Läser även Engelska C och D, Samhällskunskap C, Idrott och Hälsa B och även Matematik C som sträcker sig till sommaren, så betyg inom dessa ämnen får jag vänta på. Svenska C börjar nästa termin, Psykologi har jag inte fått betyg på (måste skicka ett arbete till läraren), detsamma gäller för Internationella Relationer (dock ska han betygsätta det sista arbetet som kommer att avgöra betyget). Juste, har även Religionkunskap B nästa termin.

De va det

Engelska D? Vart kan man läsa detta? Eller är det Engelska Cambridge du pratar om? Annars hör jag gärna lite mer om denna Engelska D.

Yez, Engelska Cambridge är det

Oke! Men kan man inte bara läsa 1 av dem. Om man läser Engelska Cambridge så får man väl betyg i det så som om man skulle fått betyg i Engelska C? (Bara att man "blir förberedd" inför provet?)

Du får självklart betyg på kursen så som Engelska C. Engelska D är ett förberedande ämne inför Cambridge provet. Dock är jag inte säker på om du får det betyg du får på provet, på själva kursen..men det är någonting jag jag tvivlar på.

Svarade jag ens på din fråga? Förstod inte vad du menade med "Men kan man inte bara läsa 1 av dem".

Har för mig att Engelska C och Engelska D (Cambridge) var "samma kurs" bara att D var lite mer inriktad till Cambridge-provet ^^ Men kanske har fel, ska kolla upp det innan jag väljer kurser till nästa höst. :) tack för svaret

Sjukt missnöjd med franska och fysik, men det höjer jag väl till våren.

F.ö. HT å.k. 8:

Bild: VG

Biologi: VG

Engelska: MVG

Fysik: VG

HKK: VG

IDH: G

Matematik: MVG

Franska: VG

Musik: G

Religion: MVG

Svenska: MVG

Teknik: MVG

Asså jag har fått mina betyg från första terminen i 8:an. Jag har vart på alla mina lektioner, och skött mig. Jag borde få fan några VG iaf. J*vla dåliga lärare.

↗ till inlägget

Asså jag har fått mina betyg från första terminen i 8:an. Jag har vart på alla mina lektioner, och skött mig. Jag borde få fan några VG iaf. J*vla dåliga lärare.

Handlar om dina kunskaper och hur du presterar, inte hur din närvaro ser ut och huruvida du sköter dig.

Bara för att du är i skolan betyder det inte att du kan allt du bör kunna. Det är ungefär som att du förväntar dig att du ska få ditt körkort, bara för att du vet hur man gasar. :huh:

@Fusion Jag pluggar till biomedicinsk analytiker.

Matte Mvg

Svenska Mvg

idrott Mvg

Fysik Mvg

Engelska Mvg

No Mvg

So Mvg

Musik Mvg

Syslöjd Mvg

Träslöjd Mvg

Ja dom Betygen har jag :D

↗ till inlägget

*massa bullshit*

Lite svårt att få betyg i både NO och fysik men inte teknik samtidigt som du får betyg i både Syslöjd och Träslöjd som om det vore enskilda ämnen?

För att ens få VG i svenska hoppas jag verkligen att man måste veta hur "de" och "dem" ska användas korrekt också.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in