Hej, måste ha hjälp! Min morsa och farsas dator har pajat. När man startar den så kommer det bara upp bakrunds bilden inga ikoner eller start-menyn. Fattar inte vad jag ska göra, vill hälst inte formatera om den heller . Jag har testat starta den i felsäkertläge men det funka ändå inte och jag har testat köra "boot" eller vad det heter. Snäll kan någon kunnig person hjälpa mig är ni snälla :) ;)
Hjälp!
ctrl+alt+delete sen arkiv sen kör och skriv explorer
Det funkar inte, går inte att göra någonting, när man är inne på start :o :( Men tack ändå :)
Tryck windows+r sen skriv explorer.exe
Exakt hur lyckades du ha sönder datorn om man får fråga?
pappa stängde av den på "knappen":) men men windows vad menar du för knapp då?:)
menar du den på nätdelen elelr på knappen?
knappen
formatera om skiten
va?
Ja i värsta fall får jag väll göra de om ungen har en lösning....
Windows knappen = En knapp på skrivbordet med Microsoft-loggan på. Oftast mellan CTRL och ALT.
Starta i felsäkert läge med kommandotolk.
skriv: cd ../..
skriv: cd windows
skriv: start explorer.exe
Funkar det?
WASD- Det måste jag testa tack! :D
Luxaxix-Det var det jag trodde men det funkar inte heller men tack ändå:D
↗ till inläggetWASD- Det måste jag testa tack! :D
Luxaxix-Det var det jag trodde men det funkar inte heller men tack ändå:D
Det är en XP och märket är DELL så jag hittade inte felsäkert läge med kommandotolk. Men på min dator med VISTA och märket är ACER så hittade jag det^^
håll in påknappen så den stängs av sen så kommer det upp
Funkar inte de heller :(
Innan du börjar formatera om så skadar det inte att testa om du har råkat klicka ur "Visa skrivbordsikoner" och klickat i "Dölj aktivitetsfältet automatiskt" eller bara dragit ned den tills den inte blir synlig igen.
↗ till inläggetInnan du börjar formatera om så skadar det inte att testa om du har råkat klicka ur "Visa skrivbordsikoner" och klickat i "Dölj aktivitetsfältet automatiskt" eller bara dragit ned den tills den inte blir synlig igen.
FORMATERA OM HELA JÄVLA SKITEN BARA!!!!!!
↗ till inläggetFörvånar mig inte. Dell brukar mixtra med saker hit och dit. Min kusin har däremot en 7 år gammal Dell-dator som hade "felsäkert läge med kommandotolk".Det är en XP och märket är DELL så jag hittade inte felsäkert läge med kommandotolk. Men på min dator med VISTA och märket är ACER så hittade jag det^^
Fixat nu. Drog in ett nytt windows de va lika bra ;)
Men tack för alla svar :)