💬
Logga in
Fuska.se

Tv-spel + Dator = Sabba Ens Liv!

100 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Min farsa säger att jag får spela tvspel och data hur mycke jag vill, bara jag sköter skolan och träningar.

Nivå 5 · Fuskare

Till alla som svara till mig så måste ni förstå är att jag bara spekulerar en så kallad what if - datorer inte fanns.

De betyder väl för i helvete inte att ni måste posta en jävla massa argument om varför datorer är bra.

Och Median jag håller med, allt handlar om själv kontroll, om man kan hantera ett spel som WoW så finns de ingen anledning att inte spela det. Att träffa personer över internet är inget jag är emot heller.

Och databeroende enligt mig är när man inte kan hantera sitt spelande, de finns ett stort antal personer som inte klarar av skolan o.s.v. eftersom de inte kan hantera WoW.

Minst 80% av min engelska kommer från datan, och säkert över 50% av min kunskap.

I framtiden kommer man väl bara sitta vid datan, tillslut kommer de inte finnas någon anledning att gå iväg från den. Och ta de jag just skrev på största möjliga allvar, eftersom ni vet exakt hur och vad folk kommer göra, så som ni vet exakt vad som skulle vara ifall man tog bort datoren som underhållnings källa, man skulle hänga på donken och spela bandy all day every dag, ofc :)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn..

Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om.

Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel..

T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m

Diskutera!

Som Hivee sa. 1000 timmar är ingenting.

Det är bara 41 dagar /played i WoW. Jag har över 300.

Jag ångrar nog inte något dom senaste åren, jag har umgåtts med fantastiska människor, jag och mina kompisar delar samma intresse och jag träffar även många andra nyas kompisar med samma intresse, skulle jag kunna hade jag gjort det här resten av livet :>

det är ungefär samma här

jag har träffat jätte många trevliga människor bland annat från fuska.se, där jag har spelat med deras kompisar

plus så slösar jag inte tid som någon annan sa här: jag spenderar dom

att spela för mig är mitt sätt att slappna av

efter en jobbig skoldag så sätter man sig och gör sina läxor som man har och när det är klart sätter man sig och spelar och tänker: "äntligen färdig"

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #44

Trevligt att höra allas åsikter om detta :)

Nivå 4 · Lärling

Jag ser internet som en matchmaker, iaf en friendmaker.

Du skaffar mer vänner genom nätet än irl, för i nätet får du veta vem personen är mer än du kunde irl.

Btw, jag och organism blev polare genom fuska.se, vi har träffats två gånger irl och han bor i stockholm, samt jag i göteborg. (awesum times)

Ett bra exempel på att internet kan användas för bra åtgärder.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #46
↗ till inlägget

Jag ser internet som en matchmaker, iaf en friendmaker.

Du skaffar mer vänner genom nätet än irl, för i nätet får du veta vem personen är mer än du kunde irl.

Btw, jag och organism blev polare genom fuska.se, vi har träffats två gånger irl och han bor i stockholm, samt jag i göteborg. (awesum times)

Ett bra exempel på att internet kan användas för bra åtgärder.

Jag har också blivit vän med någon :D

Det är Juicelol... och det visade sig att han gick på min skola :o XD

Nivå 3 · Lärling

Finns inget roligare än att spela hela natten med kompisarna!

Snacka taktik i micen medans man pwnar n00bs i Team Tactical.

PSN och CoD 4 tar upp mesta delen av min nattliga "fritid" (sömn), men jag går dock hellre på bio med kompisar.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #48
↗ till inlägget

Finns inget roligare än att spela hela natten med kompisarna!

Snacka taktik i micen medans man pwnar n00bs i Team Tactical.

PSN och CoD 4 tar upp mesta delen av min nattliga "fritid" (sömn), men jag går dock hellre på bio med kompisar.

Ja men det är ännu roligare att lana :D

Fan grabbar , ni har ändrat uppfattningen jag har om tv-spel.. tror jag kommer spela mkt mer nu :D

Tack gubbz :D

GT: SLeepINGwhatER

6 Mar 2010
Nivå 2 · Novis

Han har faktiskt rätt. Jag minns när jag körde RuneScape för några år sen.

Ett helt sommarlov gick åt till att spela. Mina kompisar frågade om jag ville gå ut men jag sa att jag inte hade någon lust eftersom jag visste att jag hellre ville spela.

Nu ångrar jag som fan att jag slösade bort hela sommarlovet på att spela när jag kunde ha gått ut och gjort så mycket annat. :angry:

Det gäller att spela med måtta.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #50
↗ till inlägget

Ett helt sommarlov gick åt till att spela. Mina kompisar frågade om jag ville gå ut men jag sa att jag inte hade någon lust eftersom jag visste att jag hellre ville spela.

Nu ångrar jag som fan att jag slösade bort hela sommarlovet på att spela när jag kunde ha gått ut och gjort så mycket annat. :angry:

Så tänker jag också :)

Du är den ända som förstått vad jag menade...

Men ibland kan man spela .

Typ på dagarna är man med kompisar och spelar MED dom eller så spelar man på kvällen ;)

Eller så spelar man hela dagen.

Men jag förstår att det är roligare att vara ute med sina polare på sommarlovet men under vintern och våren så sitter man oftast och spelar.

Nivå 5 · Fuskare

Själv spelar jag när jag har tråkigt

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Men det är du. Om man dissar sina polare för att spela... Runescape... då har det slagit slint någonstans. :lol:
Nivå 5 · Fuskare

När jag spela World of Warcraft kom spelet för ofta före vännerna, så jag gjorde de enda rätta och avinstallera. Kan man inte hantera spelet så ska man inte spela de helt enkelt.

Som du tänker metalkungen så är allt slöseri med tid. Tänk dom som tränat hela sitt liv för att vara med i OS vilket slöseri med tid! Hmmm inte precics eller?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #56
↗ till inlägget

Som du tänker metalkungen så är allt slöseri med tid. Tänk dom som tränat hela sitt liv för att vara med i OS vilket slöseri med tid! Hmmm inte precics eller?

Men det är ju en helt annan grej... Det är ju såna saker jag önskar jag gjort...

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Tänk också vilka pengar dessa som är med i OS får pga sin idrott...

Sen kan man undra om folk bryr sig mest om man går fram till en människa på stan och säger:

1) Jag är bäst i världen i cs.

2) jag har vunnit os.

Bara en inbiten gamer skulle tycka att det är tuffare att vara professionell gamer än en världsstjärna på sin idrott.

Jag skulle säga att åtminstone 99,9% skulle tycka att det är mer imponerande med en os-sjtärna än en professionell gamer.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Att bli bra på något bara för att impa på andra är saaaaaaaaaaaaaaaaaaad.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tänk också vilka pengar dessa som är med i OS får pga sin idrott...

Sen kan man undra om folk bryr sig mest om man går fram till en människa på stan och säger:

1) Jag är bäst i världen i cs.

2) jag har vunnit os.

Bara en inbiten gamer skulle tycka att det är tuffare att vara professionell gamer än en världsstjärna på sin idrott.

Jag skulle säga att åtminstone 99,9% skulle tycka att det är mer imponerande med en os-sjtärna än en professionell gamer.

Klart det är bättre att få guld i OS än att vinna en tournament i CS, men att tjäna pengar på att spela spel är ju det lättaste livet man kan få :o, i OS är det väldigt svårt att få guld samt all träning. Hellre spelar man CS sen man är 12, blir världskänd när man är 19 och boff, roligt som stryk :)

Skulle inte bry mig så mycket om jag skulle möta en världsmästare i curling. Då man inte känner till vem som är världsmästare, samt att man bryr sig fan inte.

Senast ändrad:

7 Mar 2010

Jag blir fan hellre världens kändaste cs spelare än någon uppblåst känd os stjärna.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in