💬
Logga in
Fuska.se

Läsk Åldersgräns!

81 svar · startad

↗ till inlägget

Enligt mig så skulle det bara vara bra med åldersgräns för läsk i Sverige, finns ju ungar som livnär sig på coca cola, och som sedan får en sockerkick och börjara springa runt som yra höns.

Dock borde ramlösa osv vara tillåtet då det kan vara nyttigt i lagom mängd

Så sant som det är sagt.

Nivå 4 · Lärling

Ingen under 18 borde egentligen ens dricka läska, iaf inte cola,, det finns studier som bevisat att att läsken sabbar benen i kroppen, den mjukar upp och fräter på skelettet och inte bara ens tänder.

Dock så krävs det enorma mängder för det, men i dagens samhälle så har colan blivit en folkdryck som dricks när som helst bl.a till maten, på restauranger, lördagsgodis, biografer, alla stor helger osv,filmkvällar osv . och det vi den nya generationen som kommer få känna sviterna av detta

Näää, det får ju inte bli åldersgräns på läsk. Då blir det ju inge mer Ubuntu Cola. :cry:

1 Apr 2010
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hahaha, nej, Jolt innehåller några milligram mera koffein än cola, det är ingen fara så länge man inte hinkar inte sig flera liter per dag

Haha, nej! Jolt är en energidryck. Läs på deras hemsida och se: http://www.joltenergy.com/about.html

Står klart och tydligt Energy Drink i logon.

Jolt innehåller inte bara Koffein, utan också Taurin, Ginseng, Guarana och Vitamin B6.

Koffeinhalten är drygt den dubbla i jämförelse med en Coca-Cola: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jolt_Cola

Så, nu kan du vara tyst och läsa fakta.

Vem fan vill vänta på två gånger för att köpa sig lite läsk?!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Ska försöka leta upp studien som visar att barn som av sina föräldrar inte alls får äta nåt sött, dricka läsk eller käka godis drabbas av sockerberoende i mycket större risk än barn som dricker läsk i tidig ålder.

Alltså ska man få dricka läsk, fast i rimliga mängder!

2 Apr 2010
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ingen under 18 borde egentligen ens dricka läska, iaf inte cola,, det finns studier som bevisat att att läsken sabbar benen i kroppen, den mjukar upp och fräter på skelettet och inte bara ens tänder.

Dock så krävs det enorma mängder för det, men i dagens samhälle så har colan blivit en folkdryck som dricks när som helst bl.a till maten, på restauranger, lördagsgodis, biografer, alla stor helger osv,filmkvällar osv . och det vi den nya generationen som kommer få känna sviterna av detta

Och hur går de till då?
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och hur går de till då?

Vätskan tränger igenom tarmarna och sprids genom hela kroppen och fräter på skelettet :o There is no stopping the läskeblask :o
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Den där studien vill jag se och läsa.

Off-topic: Men enligt alla studier så är det faktiskt farligt att leva, har ni hört? Bäst vi dör så vi är säkra.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Den där studien vill jag se och läsa.

Off-topic: Men enligt alla studier så är det faktiskt farligt att leva, har ni hört? Bäst vi dör så vi är säkra.

Det är fosforsyran som finns i läsk som i för stora mängder i väldigt lång utsträckning kan öka risken för benskörhet.

Snart så säger forskare att luften vi andas är farlig. Kväv dig själv för att vara säker..... ;)

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #71

Luften vi andas är ju farlig. I japan måste man ha vita saker över munnen och näsan för att få andas säkrare. Men man ska ju inte sluta andas för det!!!

Nivå 0 · Nykomling

Åldersgräns på coca-cola?

Grattis ni som har aktier i coca-cola.

17 Apr 2010
Nivå 3 · Lärling

Ska man börja dricka saft och vatten till helgens LAN då eller? Nej fyfan...

Alkohol, cigaretter och snus verkar ju inte stoppa dom flesta "ynglingarna" från att bli halvt hjärndöda, så varför skulle en åldersgräns på läsk stoppa ungarna?

Fuck you people, i'm going to Canada!!!

Nivå 6 · Fuskare

"mamma! Köp ut läsk till mig plzplzplzplz"

Nivå 4 · Lärling

Jäklar vad många trams trådar där det whinas om Energidrycker och drycker med Koffein, Taurin osv.

Ta det lugnt , bara det inte drabbar dig är det ju ingen fara, men när det t.o.m whinas när andra gör det ... Om du inte tål att se när en dricker drycker med Koffein, Taurin, Ta ögonbindel.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

"mamma! Köp ut läsk till mig plzplzplzplz"

I lol'd.

Seriöst så behöver Sverige snart ha en lag om att inte ha mera åldersgränslagar! Snart kommer dom väl sätta en åldersgräns på syre!

SODA FOR EVERYONE!

Nivå 16 · Legendfuskare

Var en tjej som pratade engelska framför mig i kassakön idag, såg ut att vara runt 17. När kassörskan sa "ID. You need to be 18 to buy red bull" skrattade hon upprört och gick därifrån tomhänt och hennes vänner reagerade likadant när hon sa till dem vad som hänt.

↗ till inlägget

Var en tjej som pratade engelska framför mig i kassakön idag, såg ut att vara runt 17. När kassörskan sa "ID. You need to be 18 to buy red bull" skrattade hon upprört och gick därifrån tomhänt och hennes vänner reagerade likadant när hon sa till dem vad som hänt.

Hahaha.

Så skulle jag också reagerat :D

Nivå 16 · Legendfuskare

Ja det är ju, löjligt. Jag har inte druckit energidryck för ett halvår men jag står ändå upp för att andra ska få göra de om de vill så att de kan stå upp för mig när någon lag kommer som jag inte gillar.

Nivå 1 · Novis

isåfall kommer jag skaffa nån som köper ut läsk......

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in