💬
Logga in
Fuska.se

Bumpa

14 svar · startad

Trådstartare #1

Trådar som dör ut, får man bumpa dem om det är till ett syfte? Då menar jag inte trådar från 2006 där någon frågar om fusk till Star Wars utan tja, någon nödvändig tråd. Isåfall, får man skriva det även om man var den sista som skrev i inlägget? Alltså så att de blir ett två inlägg av samma person direkt efter varandra. Vet inte om det är tillåtet men jag minns iaf vid 2004 ~ då det inte var tillåtet.

Trådstartare #3

Slarvigt av mig <_< Men är det tillåtet att skriva två inlägg efter varandra då?

Om det bara är några dagar emellan vill admin nog att man ändrar sitt förra inlägg istället. Men om det är en månad så ser jag inget fel i att posta 2 inlägg på rad för att bumpa. Vet att de har hänt förut av vettiga anledningar.

Det klart man får bumpa trådar, men det är inte så smart. Då trådarna/inläggen blir låsta direkt.

↗ till inlägget

Det klart man får bumpa trådar, men det är inte så smart. Då trådarna/inläggen blir låsta direkt.

Beror ju på om bumpen är onödig elr inte.
Trådstartare #7

Eller hurlol. Men att ändra ditt inlägg gör inte så att posten kommer högre upp.

13 Apr 2010
Moderator Moderator

Som sagt, är det en vettig bump är det okej, men att bumpa gamla trådar som är år gamla och besvarade är inte okej.

Trådstartare #9

Äntligen ett svar! Tack!

Senast ändrad:

14 Apr 2010
↗ till inlägget

Slarvigt av mig <_< Men är det tillåtet att skriva två inlägg efter varandra då?

Jag har gjort det i bumpningsrelaterat syfte, och det har gott bra, bara inlägget är relevant till topic. Sen på tal om två inlägg efter varandra, har admin sänkt tiden för när dubbla inlägg smälts ihop? för förut kunde jag skriva två inlägg med en dags mellanrum och de "fusade" ihop. men nu kan jag skriva två inlägg på samma dag som inte smälter ihop.

Ungefär en dag tror jag det är för att de ska smälta ihop, kan vara lite mindre.

Igår 19:55 och idag 12:50 postade jag ett inlägg och de slogs inte ihop.

Senast ändrad:

20 Apr 2010
↗ till inlägget

Men är det tillåtet att skriva två inlägg efter varandra då?

Exempel på tillåten dubbelpost av mig 3 dagar efter att tidigare inlägget skrevs: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1697615

edit: detta blev visst också en dubbelpost, ännu ett exempel ^_^

Senast ändrad:

Moderatorerna blir oftast purkna när jag dubbelpostar ]:

↗ till inlägget

Moderatorerna blir oftast purkna när jag dubbelpostar ]:

Om det inte står i reglerna att man inte får dubbelposta som får de bli hur purkna de vill.

OnT: Varför brukar vissa ens bry sig om att bumpa gamla 06-09-trådar som möjligtvis finns kvar? Självklart att man ska bumpa om tråden blir någon dag gammal utan svar, men inte hela år om trådarna ändå fått svar?

En stor majoritet av alla bumpar är P12or och/eller folk som missar hur gammal tråden är. Jag har minnen av ett fåtal vettiga bumpar på över ett år.

Den enda jag kan komma på nu var en tråd som skapades ~2005 angående att avatarer ska få ha större storlek (12kb var det förut, 20kb är det nu). Den blev bumpad 2007-2008 med argumentet att folk har bättre internet nu än för 3 år sen och då ändrade admin kvickt till 20kb gräns. Det var helt enkelt en stor bump istället för att skapa en ny tråd och de har funnits ett par sådana bumpar.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in