💬
Logga in
Fuska.se

Litet Problem<3

41 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Att vara diskret kan vara bra till en början.

Att hoppa rakt på sak kan av många kännas som att man är lite väl påflugen, om man säger så.

Men i slutändan blir man så illa tvungen att säga som det är om man vill att det ska bli något mer.

Aa fast de känt varandra i 3 månader, kanske på tiden att ta chansen liksom.
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Att vara diskret kan vara bra till en början.

Att hoppa rakt på sak kan av många kännas som att man är lite väl påflugen, om man säger så.

Men i slutändan blir man så illa tvungen att säga som det är om man vill att det ska bli något mer.

Aa fast de känt varandra i 3 månader, kanske på tiden att ta chansen liksom.

Mja, kanske, men det beror ju lite på situationen och hur hon är som person.

Men å andra sidan kan det vara lika bra att säga det ändå. Får man ett "nej" så kan man gå vidare snabbare.

Det här är röriga affärer.

Nivå 5 · Fuskare

Därför jag säger att de skulle vara smart om han bjöd hem henne, och mysa framför en film, och skicka ut signaler och se om hon svarar. De är diskret och ger svar på ifall hon är intresserad.

15 Apr 2010
Nivå 1 · Novis

Ja, go Old School och bjud ut henne på bio eller en bit mat! Alltid mysigt ju!

Blyghet kan vara ett stort problem i ett förhållande, du får helt enkelt försöka släppa taget och fråga ut henne på en liten dejt. =)

Har varit i samma sits som du, men det släppte efter lite självförtroende!

Du kan annars bjuda in henne till dig, eller så kan ni gå ut!

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #26

Har inget självförtroende ;)

↗ till inlägget

Är det så med allt? Eller just med brudarna?

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Men skaffa bollar, för fan.

Vi kan inte hjälpa dig ett skvatt om du inte vågar....

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #29

Det är nog mest med detta..

har la inga probz annars tycker ja ;o

17 Apr 2010
↗ till inlägget

Det är nog mest med detta..

har la inga probz annars tycker ja ;o

Nu är nog de flesta lösningar sagda, men mitt tips är: grow some balls and do it. Alla är vi blyga nångång och det enda (kort sagt) som man kan göra är att "bara göra det". Sen är det över. Gör som nike: just do it.

Nivå 5 · Fuskare

Come on seriously, do it, do it... do it.

Nivå 7 · Fuskare

Du kan ju ta det lite lugnt och se om hon verkar gilla dig.

20 Apr 2010
Nivå 11 · Veteranfuskare

Lev på blygheten. Det brukar funka.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Lev på blygheten. Det brukar funka.

Ja dom börjar ju tycka det är småsött this years.
21 Apr 2010
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Come on seriously, do it, do it... do it.

You can do it!

27 Apr 2010
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

You can do it!

I did it, now you do it, do it... seriously do it.

PS:

Do it.

Nivå 6 · Fuskare

Om du är för blyg för att fråga henne face to face fråga via: Sms, Lapp(?) be någon kompis.. nej förresten det är typ dagis man gör sånt.

Har du hennes nummer eller msn så är det ju bara att försöka fråga där. Dock är det bäst om du kommer över din blyghet.

Var dock inte tjatig eller något sånt om hon inte svarar snabbt.. det är något jag lyckades med mycket när jag var mindre och det fuckade väl lite för mig.. : P

Vet du inte vad du ska fråga så kan jag ge dig några förslag/exempel, "Skulle du vilja ta och fika med mig någon gång?", "Skulle du vilja se en film(bio eller typ filmkväll)" något sådant.

Lycka till!

5 May 2010
Nivå 0 · Nykomling

Hmm.. om ni är vänner först så är mitt råd att försöka kolla efter dolda signaler, typ om hon tittar efter dig när du går. Min erfarenhet är att killar i princip aldrig fattar när tjejer börjar flirta med en. Och om ni pratar ganska ofta så borde du ju märka om intresse finns. Fråga typ om ni kan ta sällskap hem från skolan, väldigt neutralt, och om hon dissar eller nåt så är hon antingen inte intresserad eller spelar svårfångad..

Senast ändrad:

24 Aug 2010
Nivå 4 · Lärling

Checka hur hon beter sig i din närhet först. Kolla om hon är blyg eller ej. Om hon ser vanlig ut lär känna henne mer, om hon ser blyg ut då kan du fråga. ;)

12 Sep 2010
Nivå 6 · Fuskare

Asså! Ta bara risken och fråga. Du lever bara en gång. Du kommer ångra dig om du inte frågar. Och om hin inte har samma kännslor för dig så kommer hon ändå förstå och respektera vad du tycker. Du kanske till och med får en ordentlig kram :rolleyes:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in