💬
Logga in
Fuska.se

Skype Mikrofon

18 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

hej, min röst på skype stängs av hela tiden, så mina kompisar hör inte när jag snackar. får damp på det. hur ska jag fixa det? finns det nån downgrade?

Nivå 6 · Fuskare

https://support.skype.com/ - Läs den eller så gör du såhär:

Gå in på "Inställningar" och klicka på ljud något och kolla så "Mikrofon" står på din mic du har.

18 Apr 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jo jag har nyligen stött på samma problem, jag kan tydligen prata ordentligt när det är jag och en annan i samtalet. Men när det kommer in två pers så rådampar inställningarna och polarna kan endast höra mig ibland när jag snackar och ibland inte.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Jo jag har nyligen stött på samma problem, jag kan tydligen prata ordentligt när det är jag och en annan i samtalet. Men när det kommer in två pers så rådampar inställningarna och polarna kan endast höra mig ibland när jag snackar och ibland inte.

EXAKT samma problem har jag, det blev så när jag om formaterade till W7 ultimate från vista home premium.

Fast jag har bara märkt att micken inte funkar när jag är ingame cs 1.6, fast jag är oftast ingame när jag snackar i skype så...

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #5

Fan va sjukt asså, jag får riktigt spel på detta!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

EXAKT samma problem har jag, det blev så när jag om formaterade till W7 ultimate från vista home premium.

Fast jag har bara märkt att micken inte funkar när jag är ingame cs 1.6, fast jag är oftast ingame när jag snackar i skype så...

Welcome to the club, uppgraderade från home premium till W7 Ultimate och det är vad jag fick på bekostnaden.

Men jag antar att det ligger något i Windows 7 egna ljuddrivrutiner, ska titta närmare och se hur det funkar jag installerat de senaste för mitt ljudkort.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #7

Jag uppgraderade bara skype - på min dator fungerar det perfekt, men på min brors suger det helt och hållet..

Nivå 10 · Veteranfuskare

På vissas datorer blev det så när skype kom med en uppgradering förra månaden. Verkar som dom byggt in någon slags voice activation av något slag som bara aktiverar så man hör när du säger något vid en viss ljudnivå (som ventrilo utan push-to-talk).

Det som har fungerat hittils är att ta bort skype och installera en äldre version.

19 Apr 2010
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

På vissas datorer blev det så när skype kom med en uppgradering förra månaden. Verkar som dom byggt in någon slags voice activation av något slag som bara aktiverar så man hör när du säger något vid en viss ljudnivå (som ventrilo utan push-to-talk).

Det som har fungerat hittils är att ta bort skype och installera en äldre version.

var går det att få tag på en äldre version då?

ngn som har en installationsfil liggandes? :P

EDIT: ser inte vilken version jag har + jag sökte efteruppdateringar med skype, då kom det upp att jag har en som inte är instalerad...

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
filehippo

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

var går det att få tag på en äldre version då?

ngn som har en installationsfil liggandes? :P

EDIT: ser inte vilken version jag har + jag sökte efteruppdateringar med skype, då kom det upp att jag har en som inte är instalerad...

Skype > Hjälp > Om Skype.

Där ser du vilken version du har.

23 Apr 2010
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #12

Kan någon skicka en nedgradering på skype?

Nivå 4 · Lärling

Har stött på samma problem, kan någon länka till en nergraderad version?

24 Apr 2010
Nivå 4 · Lärling

länk till alla skype versioner http://filehippo.com/download_skype/

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #15

tack bror

25 Apr 2010
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Yes, alla har samma problem tror jag. Jävligt irriterande. Skype får fixa det till nästa uppdatering. Men det är bara att prata extra tydligt och högt, funkar för mig sissådär :P
27 Apr 2010
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #17

FUCKING JÄVLA SKIT!! DEN UPPDATERAR FUCKING SKYPE AV SIG SJÄLV

Nivå 8 · Veteranfuskare

Japp, plus att mitt W7 Ultimate 64bit får problem och köras med versioner under 4.0.

Har provat driversweaper för mitt ljudkkort och installerat om inget har funkat, så vi får lida med

detta.

28 Apr 2010
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #19

Jag gjorde downgrade, eller rättare sagt ladda ner en äldre version, sedan när jag startar det står det "uppdaterar nya filer" -.-

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in