💬
Logga in
Fuska.se

Fotbolls Vm I Sydafrika

180 svar · startad

Trådstartare #1

Hallåj. Rätt konstigt att vi inte har någon VM tråd, så jag skapar nu en.

Vilka vinner?

Vilka överraskar?

Vilka floppar?

Vilka hejar ni på?

Vad tror ni om bollen?

Själv hejar jag på Elfenbenskusten, då Drogba spelar där och Svennis är coach för laget. Däremot tror jag nog ändå på Spanien eller Italien. Bollen känns ju inte sådär superb, två måltavlor hittills och många frisparkar högt över. Förhoppningsvis blir det väl bättre ju längre turneringen går.

Diskutera allt kring VM!

Spanien världsmästare 2010!

Senast ändrad:

Jag bryr mig inte särskilt mycket om fotboll, men jag kan ge mitt utlåtande.

Alltså jag är väldigt sympatisk för engelske målvakten ------ Green, som blivit uthängd som en förrädare efter missen som resulterade i 1-1 mot USA.

Jäkla blodsugare(Bl.a aftonbladet).

Jag brukar hoppas på att något otippat lag tar hem guldet, och att det inte blir t.ex Brasilien-Spanien i final, för ju bättre lagen är, ju mindre mål brukar det bli ;).

Bollen? Den är rund.

Senast ändrad:

Jag tror att Brasilien möter Spanien i finalen, och att de enda lagen som kan hota dessa är Italien och Argentina. Sen så hoppas jag att Nigeria & Elfenskusten går långt, då båda lagen har spelare av klass och rutin!

Annars tror jag att Messi floppar och inte når upp till de skyhöga förväntningarna, och att C.Ronaldo har en avgörande roll i Portugals landslag; spelar han bra, spelar Portugal bra.

Trådstartare #4

Faktiskt är bollen rundare än någonsin, och dessutom lättare. Den går inte stadigt i luften och ändrar kurs hela tiden. Iofs blir det väl mer mål, vilket är kul. Men det kommer nog bli flera måltavlor, så som Greens och Algeriets målvakt Faouzi Chaouchis.

Vem orkar kolla på tvp lag med 11 fånar från valfri del av världen sparka på en jävla boll. Men bara för att så hejjar jag på det sämsta laget, vilket lag det nu kan vara.

Bajare
↗ till inlägget

Faktiskt är bollen rundare än någonsin, och dessutom lättare. Den går inte stadigt i luften och ändrar kurs hela tiden. Iofs blir det väl mer mål, vilket är kul. Men det kommer nog bli flera måltavlor, så som Greens och Algeriets målvakt Faouzi Chaouchis.

Greens tavla går nog tyvärr inte att skylla på bollen skulle jag tro. Jag hoppas själv på England man har också sympatisier med Danmark, Holland & Spanien. Det laget som har imponerat mest på mig hittills är Sydkorea och ser fram emot kvällens match Tyskland - Australien men framförallt morgonens halv två match Danmark - Holland. 

Spanien vinner och Tyskland överraskar.

Ghana ska vinna.

Hejar på elfbenkusten för att en av mina favoriter spelar där.Tror att Spanien kommer vinna.Tyskland överaskar.

Moderator

Tror att antingen Tyskland eller Spanien vinner. England har tappat formen (imo) och Danmark överraskar.

Senast ändrad:

Italien vinner, om dessa Italienska spelare gör bra ifrån sig som dem gjort under senaste Champions League samt ligorna.

Trådstartare #12

Ikväll blir det 2-0 till Tyskland!

Står 2-0 nu.

Moderator
↗ till inlägget

Står 2-0 nu.

Många målchanser för Tyskland, skulle tippa på att dem trycker in ett.. eller två mål till.
Bajare

Tyskland var bra, fast domaren dödade tyvärr matchen i andra halvlek. Tror den hade blivit mer sevärd ifall Australien hade fått 2-1 på straff och de hade fått behålla Cahill på planen. Cahill som f.ö. var en av mina absoluta favoriter i VM 06 riktigt tråkigt att han missar matchen mot Ghana.

Frankrike är mitt lag! Trist att dom inte bjöd på någon fin fotboll förra matchen.

14 Jun 2010
Bajare

Holland imponerade inte direkt fast en av mina absoluta favoriter i detta VM Dirk Kuyt gjorde mål så jag klagar inte =D .

Varför sänder SVT ett VM som Sverige inte ens är med i?

Trådstartare #19
↗ till inlägget

Frankrike är mitt lag! Trist att dom inte bjöd på någon fin fotboll förra matchen.

Borde spela med Malouda från start, han är ju sjukt bra.

16 Jun 2010
↗ till inlägget

Varför sänder SVT ett VM som Sverige inte ens är med i?

Ett VM utan Sverige är bättre än ett VM med Sverige. :rolleyes:

Tror för övrigt på Tyskland.

4-0 mot Australien var imponerande, tror även Spanien blir den stora floppen. (det började idag redan) :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in