Hej jag skulle behöva en motor såg som jag ska plocka isär och sätta på en ihop svetsad ram till en crosscart. Motorsågen får gärna vara begagnad och billig gör inte något om den låter högt heller så. Jag har Googlat men hittar mest ny maskiner för över tusenlappen högsta pris jag kan tänka mej är 500 kr. Som jag skrev det gör inte något om den är ful och låter mycket bara att den går.
Motorsåg
↗ till inläggetHej jag skulle behöva en motor såg som jag ska plocka isär och sätta på en ihop svetsad ram till en crosscart. Motorsågen får gärna vara begagnad och billig gör inte något om den låter högt heller så. Jag har Googlat men hittar mest ny maskiner för över tusenlappen högsta pris jag kan tänka mej är 500 kr. Som jag skrev det gör inte något om den är ful och låter mycket bara att den går.
Gå till närmaste soptipp? :ph34r:
soptippar? det är olagligt att ta där ifrån! Men kanske man kan "råka" få med sig en motor såg från tippen men det gäller ju att den fungerar.
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=motor...ca=17&md=th
Finns flera stycken för 500.
Ska du ha sönder en ram med en motor såg? :huh:
Köp en skarp vinkel slip, med en motorsåg kommer du ha sönder ramen för all framtid.
↗ till inläggetNiet, tror han ska ta delar från motorsågen och sätta in i sin CrosscartSka du ha sönder en ram med en motor såg? :huh:
Köp en skarp vinkel slip, med en motorsåg kommer du ha sönder ramen för all framtid.
Den måste självklart vara bensin driven och jag ska ta isär motorsågen och byta kedja och sedan sätta den på en ram till en cross cart.
Om man frågar de som jobbar på soptippen snällt om man får ta en sak så brukar man få det. Min kompis pappa är tv reparatör och ha fick ta en tv och fixa den. Så fråga snällt.
↗ till inläggetOm man frågar de som jobbar på soptippen snällt om man får ta en sak så brukar man få det. Min kompis pappa är tv reparatör och ha fick ta en tv och fixa den. Så fråga snällt.
Hm ja kan ju alltid testa
Räkna inte med att få jättemycket kraft ifrån den bara. Fast du kanske inte är så stor än (vikt)?
Jo men kraften är der inget problem med.
↗ till inläggetMjo men det är skillnad på en vuxen tv reparatör som frågar efter en tv, och en 14 åring som frågar efter en motorsåg :DOm man frågar de som jobbar på soptippen snällt om man får ta en sak så brukar man få det. Min kompis pappa är tv reparatör och ha fick ta en tv och fixa den. Så fråga snällt.
↗ till inlägget↗ till inläggetMjo men det är skillnad på en vuxen tv reperatör som frågar efter en tv, och en 14 åring som frågar efter en motorsåg :DOm man frågar de som jobbar på soptippen snällt om man får ta en sak så brukar man få det. Min kompis pappa är tv reparatör och ha fick ta en tv och fixa den. Så fråga snällt.
jo det kan det ju vara skillnad men jag får väll be min syrra eller farsan eller så om dom kan följa med mig.
ta en gräskippar motor istället!
↗ till inläggetta en gräskippar motor istället!
Tar så mycket plats och det finns ingen koppling.
En motorsågsmotor kommer vara jävligt lam i en ram plus förare. En sån motor kanske ligger på 3-4hk. Skitgrym idé annars! Har en Saab V4 motor liggandes, som jag kanske tänkte göra nåt liknande med. 60hk i en jätteliten motor.
↗ till inläggetEn motorsågsmotor kommer vara jävligt lam i en ram plus förare. En sån motor kanske ligger på 3-4hk. Skitgrym idé annars! Har en Saab V4 motor liggandes, som jag kanske tänkte göra nåt liknande med. 60hk i en jätteliten motor.
Jag kan ju alltid använda en utombordare. Men jag tror kraften är tillräkligt.
Annars får jag väll Trimma lite.