💬
Logga in
Fuska.se

10 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Tjenare, när jag och 2 st polare pratar mic på Skype så brukar det lagga för ena killen, vi andra 2 hör inget vad han säger men han verkar höra vad vi säger. Men när bara jag och han pratar så går det bra. Och jag undrar om något program som är bättre eller om man kan göra nåt på skype så att vi kan prata 3st :)

Tror det kan vara så att hans internet suger?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

men det funkar hur bra som hellst när bara det är han och jag ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Nej det går inte.

Skype har någon sorts funktion där bara en får prata åt gången eller något liknande. Använd Ventrilo, Teamspeak eller något annat liknande.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

har provat ventrilo men fick inte till nån serv. på det :huh:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tjenare, när jag och 2 st polare pratar mic på Skype så brukar det lagga för ena killen, vi andra 2 hör inget vad han säger men han verkar höra vad vi säger. Men när bara jag och han pratar så går det bra. Och jag undrar om något program som är bättre eller om man kan göra nåt på skype så att vi kan prata 3st :)

Säg åt han att ladda ner Skype 4.1.0.166, den senaste uppdateringen i samband med Windows 7 så är det så som Prophet säger. Så har man senaste versionen och någon i samtalet kanske har för hög mic volym så räknas det som om det är en person som talar, den med senaste versionen kommer aldrig höras.

Ladda ner versionen jag angav, och tillåt inte att Skype får uppdatera sig.

21 Aug 2010
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

okej:)

Nivå 2 · Novis

Ja, förmodligen kan det vara att hans intenet inte är så värst bra, det brukar "hoppa ur" när han söker servers på CSS :) ;)

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

Ajo så kan det ju vara ;)

Nivå 2 · Novis

Lär inte vara hans internet, isåfall har han aaass trögt internet.

Har för mig skype har en funktion, teknik som gör att om det skulle råka lagga ett tag så ser ett program till

att sätta ihop ljudet så det ändå blir normalt. Någon anti lagg funktion alltså.

Nivå 1 · Novis

Testa avinstallera.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in