Tjenare jag har länge hostat cs servrar, men jag börjar få problem nu. När jag startar servern och jag själv är inne. Så fastnar min server. Kollar på prestanda och min cpu används 100%, vanliga fall brukar det vara 0-16. Vet inte varför det händer så här. När CPU blir 100% fastnar servern.
Cs Server
↗ till inläggetTjenare jag har länge hostat cs servrar, men jag börjar få problem nu. När jag startar servern och jag själv är inne. Så fastnar min server. Kollar på prestanda och min cpu används 100%, vanliga fall brukar det vara 0-16. Vet inte varför det händer så här. När CPU blir 100% fastnar servern.
Du får helt enkelt skaffa en ny cpu/en till
Varför din server fastnar när din CPU arbetar på 100% beror på att servern inte får tillräckligt med CPU-tid av operativsystemet. Detta beror oftast på att operativsystemet ger andra processer sin CPU-tid istället för servern. Detta kan försökas fixas genom att ändra processprioritet hos servern i operativsystemet till en högre nivå.
Jag förutsätter att din dator kan köra ett vanligt program utan att något blir fel, så då är det inget fel på hårdvaran. I vissa fall så kan någonting ha gått snett i operativsystemet och då är det bara och installera om allt.
Det skulle även hjälpa oss att hjälpa dig genom att du observerar vilka processer som arbetar, och hur mycket då detta inträffar; och skriver det här.
Det är inget fel på min CPU. Datorn är inte så gammal.
Jag kör 2 ST CS servrar. På Realtime prioritet.
Kan jag testa med att installera om Windows? Kör Windows XP 32Bit's (x86)
Säg först vad du har för processor, ifall det rör sig om ett prestandaproblem så kommer en ominstallation av operativsystemet att inte lösa problemet.
Och den där listan jag bad om skulle fortfarande hjälpa oss att hjälpa dig.
Jag har:
Intel Pentium Dual CPU E2180 @2.00GHz
1GB Ram.
ATI Radeon HD 2400 Pro.
Listan kan du få senare av mig. Jag "vet" att det inte är en "JÄTTE grym dator för servrar" Men det står att det ska klara av servrarna med denna dator.
Jag ska köpa nya delar också men jag vet inte vad, och vart.
Nu fattas bara listan. Men preliminärt tror jag nog att din processor är för dålig.
2 server-processer och 1 spel-process tror jag mycket väl är möjliga att ta upp 100% av din processors CPU-tid.
Löser problemet sig om du stänger av 1 server? Har du haft detta problem förut?
Kör servern på en annan dator istället... Själv finner jag det ganska jobbigt med en server i bakgrunden på spel som tillexempel Cs.
@Vitdom Jag spelar inte på samma dator som jag har servern på.
↗ till inlägget@Raptomex Jag spelar inte på samma dator som jag har servern på.
rapto har inte skrivit i denna tråden
-.- Skrev fel, menar ju ofc Vitdom.
Vad har du för upload? :)
Vad är ipn? :P
han han banhof.
1GB Ram räcker ja.
Jag har inte bahnhof hos farsan.. Jag har blixtvik.
↗ till inläggetNej, 1 gb räcker inte om du ska hosta 2 servrar.1GB Ram räcker ja.
2 gb skulle däremot räcka.
↗ till inlägget1 GB räcker mer än väl om man hostar två servrar.↗ till inläggetNej, 1 gb räcker inte om du ska hosta 2 servrar.1GB Ram räcker ja.
2 gb skulle däremot räcka.
Fungerar det om du stänger av 1 server?
Har du gjort några speciella inställningar på din server?
Listan som jag bad om skulle vara till hjälp.
Jag tror jag vet vad problemet är.
Ena servern laggar inte fast. Men den andra gör, kollade i loggen och jag får en error log. DEGBUG logg. Då undrar jag kan det vara så att servern laggar fast för ett bugg?
Jag vet inte hur jag ska ge dig listan, eftersom datorn e hos farsan. Jag har teamviewer kanske kan printa den åt dig senare.
Jag frågade på amxmodx's forum ( alliedmods ) och jag väntar på svar.
MVH Ceto :)
Något svar? Har samma fråga som ovan.
Ja, det är mycket möjligt att det kan vara en bygg i servermjukvaran.