💬
Logga in
Fuska.se

Vilken Låt Tycker Du Om Mest?

1 325 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har fan börjat lyssna på Blink-182. All the Small Things, Dammit och What's My Age Again är chill.

Ja, för dem låtarna är dem enda som är bra med Blink 182.

Always är helt okej den med.

Hade på något vis förträngt att jag hade ett av PT's bästa album,

Deadwing, så nu kör jag Arriving Somewhere, But Not Here på repeat.

Låtar jag lyssnar på:

Evanescence - Bring me to life

Dragonforce - Heroes of our TIme

KoRn - Kidnap the sandy claws

Ozzy Osbourne - Crazy Train

Children of bodom - Are you dead yet?

Raubiter - Dobermann

och mycket mer hårdrocks liknande

11 Oct 2010

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Inte en personlig favorit, sen tycker jag ASBNH är en av de sämre låtarna på skivan. (mest pga metal-delen som är helt out of place, och det faktum att dom dragit ut en 6-7 minuters låt till 12 min)

12 Oct 2010

Second Identity - Karma Circle

fångade mitt hjärta dirr.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inte en personlig favorit, sen tycker jag ASBNH är en av de sämre låtarna på skivan. (mest pga metal-delen som är helt out of place, och det faktum att dom dragit ut en 6-7 minuters låt till 12 min)

Tycker längden och metalpartiet bara gör den bättre. Ska man klaga på opassande partier så kan man lika gärna klaga på Time Flies ambienta parti eller The Sky Moves Sideways konstiga djungelbeatsdel (vet inte riktigt var jag får djungelvibben ifrån). Eller för den delen Voyage 34s övervackra gitarrsolon, som inte riktigt passar in om man jämför dem med resten av skivan/låten (speciellt om man jämför med III och IV). Deadwing anser jag även vara bland PTs bästa skivor, i alla fall av de jag har (The Incident, Fear of a Blank Planet, Deadwing, In Absentia, The Sky Moves Sideways och Voyage 34). Voyage 34 får nog sägas vara bäst, med In Absentia eller The Sky Moves Sideways på andraplats.

Har förresten beställt Stupid Dream och Recordings nu, LÄNGTAR SOM FAN.

Bäst just nu, för att vara lite ordentlig:

Corrosion of Conformity - Deliverance (lyssnar inte på enskilda låtar, hela skivan får det bli)

System of a Down - Aerials (och Science)

Nja, tycker inte delarna du nämde är out of place. :P

Mitten-sektionen i Time Flies är det bästa på hela skivan, och The Sky Moves Sideways är en riktig upplevelse.

Aldrig varit något jättefan av Arriving Somewhere But Not Here, det är en riktigt bra låt.. men PT sätter en hög kvalité med resten, när det gäller Deadwing så håller jag nog Halo, The Start of Something Beautiful eller Mellotron Scratch högst.

CD-wise är Signify min favorit, följd av Fear of a Blank Planet och Up the Downstair. ;)

Finns inte en enda PT-låt som är dålig, In Absentia är nog den skivan jag tycker minst om, och det säger en del.

14 Oct 2010

Voyage 34, då? Eller, du kanske inte har hört den. Skulle inte förvåna mig, då den är lite... speciell.

↗ till inlägget

Voyage 34, då? Eller, du kanske inte har hört den. Skulle inte förvåna mig, då den är lite... speciell.

Voyage 34 är riktigt bra, Phase 1 och 2 är nog bäst utav de 4, men när det gäller EP's/B-sides albumen som PT släppt så föredrar jag Recordings och Metanoia över Voyage 34. :P

Har hört det mesta som Steven Wilson gjort, bortsett från allt PT gjort så är man fan av Blackfield, No-Man, Bass Communion, Insurgentes + alla andra SW-låtar och IEM. ;)

Så mycket känsla i låten, gåshud varenda jävla gång.

15 Oct 2010

Everlong - Foo Fighters

Så jävla bra.

Senast ändrad:

Dammit - Blink-128

↗ till inlägget

Så mycket känsla i låten, gåshud varenda jävla gång.

Hur kan det där vara mycket känsla det där var ju techno?
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Voyage 34 är riktigt bra, Phase 1 och 2 är nog bäst utav de 4, men när det gäller EP's/B-sides albumen som PT släppt så föredrar jag Recordings och Metanoia över Voyage 34. :P

Har hört det mesta som Steven Wilson gjort, bortsett från allt PT gjort så är man fan av Blackfield, No-Man, Bass Communion, Insurgentes + alla andra SW-låtar och IEM. ;)

Voyage 34 är väl ett vanligt album, möjligtvis en singel, eller? För mitt ex känns som ett album, i alla fall.

Och fan, jag har inte hört nåt alls av det andra Steven gjort. Han är ju med och producerar så jävla mycket nu för tiden.

Pearl Jam - Once, Even Flow, Alive, Black, Jeremy

Ja, jag lyssnar på Ten just nu. Riktigt klassiskt album.

Bob Dylan - Mama, You Been On My Mind (Bootleg series volume 9)

16 Oct 2010

Zamina - Waka waka

Valfri Johnossilåt

Valfri Isak Strandlåt

Swedish House Mafia - One

Ratatat - Loud Pipes

↗ till inlägget

Voyage 34 är väl ett vanligt album, möjligtvis en singel, eller? För mitt ex känns som ett album, i alla fall.

Och fan, jag har inte hört nåt alls av det andra Steven gjort. Han är ju med och producerar så jävla mycket nu för tiden.

Voyage 34 är från början en singel, men 'albumet' med 4 olika phases är typ ett samlings-album.

Phase 3 & 4 är remixar på de första 2 t.ex, så det är mer som 1 väldigt utdragen låt än en skiva.

Det räknas inte som en studio-skiva, och begreppet "EP" ligger nog närmare till hands i detta fallet, vilket förmodligen skulle passa in på Metanoia och Recordings också, då dom är mer samlingar av låtar.

Om du endast hört Porcupine Tree så har du gått miste om en hel del bra musik från SW, men hans andra projekt är inte ljudmässigt likt PT på något sätt, vilket är skönt då han utforskar massa andra musikstilar. :)

Bass Communion och IEM är åt det elektroniska hållet, typ ambient/noise/electronic.. No-man är en blandning av allt från jazz/pop/elektroniskt/rock, men går nog enklast under termen art-rock.

Solo-materialet skiljer, och Blackfield är väl det närmaste PT ljud-mässigt, då det är en blandning av rock/pop, inte det progressiva som PT har, men tänk typ låtar som Lazarus, Trains och det mesta från Stupid Dream. ;)

OnT: Just nu är nog Oceansize det bästa, låtmässigt får jag säga Music For a Nurse och Savant.

Progressive Post/art-rock, lätt ett av de bästa banden som finns. :)

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Voyage 34 är från början en singel, men 'albumet' med 4 olika phases är typ ett samlings-album.

Phase 3 & 4 är remixar på de första 2 t.ex, så det är mer som 1 väldigt utdragen låt än en skiva.

Det räknas inte som en studio-skiva, och begreppet "EP" ligger nog närmare till hands i detta fallet, vilket förmodligen skulle passa in på Metanoia och Recordings också, då dom är mer samlingar av låtar.

Om du endast hört Porcupine Tree så har du gått miste om en hel del bra musik från SW, men hans andra projekt är inte ljudmässigt likt PT på något sätt, vilket är skönt då han utforskar massa andra musikstilar. :)

Bass Communion och IEM är åt det elektroniska hållet, typ ambient/noise/electronic.. No-man är en blandning av allt från jazz/pop/elektroniskt/rock, men går nog enklast under termen art-rock.

Solo-materialet skiljer, och Blackfield är väl det närmaste PT ljud-mässigt, då det är en blandning av rock/pop, inte det progressiva som PT har, men tänk typ låtar som Lazarus, Trains och det mesta från Stupid Dream. ;)

OnT: Just nu är nog Oceansize det bästa, låtmässigt får jag säga Music For a Nurse och Savant.

Progressive Post/art-rock, lätt ett av de bästa banden som finns. :)

Tackar så mycket. Får ta och fördjupa mig i detta.

17 Oct 2010

Är det verkligen bara jag som tycker det är rätt meningslöst att nämna låtarna om man inte tänker göra det möjligt för läsare att höra också? :|

Vilken kontrast ^^

Den är riktigt go den låten :D :cool:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in