💬
Logga in
Fuska.se

Nya Högtalare.

20 svar · startad

Tjenare. Jag ska köpa högtalare. Vilka ska jag välja?.

Budget: 4000;-

Ska jag köpa http://www.inet.se/artikel/6606090/logitech-z-5500-5-1 ? :)

Behöver man ett bra ljudkort för att få bästa ljudet? :)

Just nu har jag ju 0Kr, till efter julafton så kanske jag har en slant :). Ska jag vänta tills dess? Eller ska jag välja nu?; Så kanske jag sparar lite mer än vad jag igentligen gör? :D, Asså för just nu sparar jag inte ett skit. jag menar om jag väljer nu så kanske det blir "Nu måste jag spara för att få detdäär systemet.

(OS: SYSTEMET MÅSTE VARA BRA TILL MUSIK OCKSÅ /OCH TILL SPEL.)

Senast ändrad:

Nej köp inte dom, köp Logitech Z-5500 :cool: ;: :meddum:

Senast ändrad:

Men det var ju dom jag skrev. Dumbass -.- ^_^

Nivå 3 · Lärling

Domdär såg ju lite simpla ut. Glömde säga att jag vill ha 5.1 :), Eller 7.1 ;)

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Domdär såg ju lite simpla ut. Glömde säga att jag vill ha 5.1 :), Eller 7.1 ;)

Kan lova dig att du får ut bättre ljud ur dom där än skiten du länkade, fast som p12 så kanske man går efter mängden hötalare samt den "coola" designen. Du kan även se en som kommenterade att det var bättre ljud i A2:an som jag länkade än logitech skiten du länkat.

Senast ändrad:

Tyvärr inte. Jag har testat logitech z5500. Så nej. Och jag är inte p12 som dig.

vadå samt coola designen?. Logitech z5500 ligger ju på 500W - 1000W ungefär.- jag är inte dum :gitarr:

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Tyvärr inte. Jag har testat logitech z5500. Så nej. Och jag är inte p12 som dig.

vadå samt coola designen?. Logitech z5500 ligger ju på 500W - 1000W ungefär.- jag är inte dum :gitarr:

Ojoj, p12an strikes again.

Säker på att ditt ljudkort tar 5:1 då?

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Haha står fortfarande kvar vid att dem jag länkade har bättre ljud än z5500. Somsagt skrev en som testat båda att det var bättre ljud i A2:an och om du sedan lägger på subben på det så har du det bästa ljudet för den pengen imo.

Sen så ligger z5500 totalt på 505W

Senast ändrad:

ja jag är säker på att mitt ljudkort tar 5.1

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

ja jag är säker på att mitt ljudkort tar 5.1

Aja du gör ju som du vill men vill du ha ett sämre ljud så gogogo Z-5500

nej tyst. Jag vill ha surround.

Nivå 7 · Fuskare

Varför gör du en jävla tråd om du ändå inte lyssnar på vad folk har att säga?

31 Oct 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag tycker du kör på dem här: http://www.billebro.se/myshop/myshop_start...mp;ref=prisjakt

Funkar mycket bättre än Z-5500.. Du ska veta att nästan ingen musik stödjer 5.1 heller.

det vet jag. Det går bra två speakers i musik, ingen fara. Men i film vill jag ha surround. Kanske i spel också :)

Frågade på sweclockers, dom sa att jag skulle ta Z-5500

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

↗ till inlägget

Haha står fortfarande kvar vid att dem jag länkade har bättre ljud än z5500. Somsagt skrev en som testat båda att det var bättre ljud i A2:an och om du sedan lägger på subben på det så har du det bästa ljudet för den pengen imo.

Sen så ligger z5500 totalt på 505W

Att du ens hjälper grabben?

OnT: Tjalol har fortfarande rätt.

Nivå 7 · Fuskare

TS:

Jag kan rekommendera Z-5500. Det behövs inget bättre än det surroundsystemet om man ska spela och lyssna på musik på datorn. Bara du har ett bra ljudkort och kör med "6-channels direct" inställningen så du låter ljudkortet ta hand om ljudet. Det blir inte så värst bra ljud om man låter den inbyggda decodern i soundtoch-panelen ta hand om ljudet.

OBS!

Om du köper surroundsystemet så ska du vara beredd på att det kan bugga om de inte har fixat det nu. Det är nämligen vanligt med hårdvarubuggar :angry: ...

1. Säkringen kan gå om man stänger av systemet med knappen på subwoofern.

2. Displayen på soundtouch-panelen kan börja blinka eller slockna.

3. Soundtouch-panelen kan sluta fungera.

Visst detta låter som ett riktigt skitsystem när jag räknar upp felen. Men skickar man bara tillbaka det om det skulle bugga och får ett nytt fungerande så är det absolut värt pengarna.

1 Nov 2010

Ja, För min kusin har ett sådant sound-system, Och det låter vädligt bra. Han kan göra så hela huset vibbrerar *EVIL* HAHAHHAAH :D. Men vi får se om kanske 3 månader. Kan kommer med en ny tråd då.

↗ till inlägget

vf ska du göra ett inlägg i denna tråd om du är så jävla grinig?.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Ja, För min kusin har ett sådant sound-system, Och det låter vädligt bra. Han kan göra så hela huset vibbrerar *EVIL* HAHAHHAAH :D. Men vi får se om kanske 3 månader. Kan kommer med en ny tråd då.

↗ till inlägget

Antagligen för att du ska vara en av de största

retardsen

på fuska?

Varför göra en tråd om du ändå inte ska lyssna på vad folk har att säga? Du hade redan bestämt dig innan att du skulle köpa z5500. Jag kan lova dig att basen som levereras av det jag länkade dominerar basen på z5500 men som sagt så gör du som du själv vill.

2 Nov 2010
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Antagligen för att du ska vara en av de största

retardsen

på fuska?

Varför göra en tråd om du ändå inte ska lyssna på vad folk har att säga? Du hade redan bestämt dig innan att du skulle köpa z5500. Jag kan lova dig att basen som levereras av det jag länkade dominerar basen på z5500 men som sagt så gör du som du själv vill.

Han har en rätt stor poäng där i och med att du redan har frågat andra och bestämt dig.........

OnT:

Måste "systemet" få huset att vibrera?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in