Tjena!
Behöver tips på låtar att spela på elgitarr. Inte jättelätta men inte heller så jättesvåra. Spelar ingen roll vilken musikstil, bara det är kul och inte så jättesvårt att spela. :P
Tjena!
Behöver tips på låtar att spela på elgitarr. Inte jättelätta men inte heller så jättesvåra. Spelar ingen roll vilken musikstil, bara det är kul och inte så jättesvårt att spela. :P
Purple Haze är väll ganska kul.
Tack, kom gärna med fler tips. :)
Back in black- Ac/Dc
Sweet home alabama- Lynyrd Skynyrd
Money for nothing-Dire straits
Hair of the dog- Nazareth
Seven nation army- The white stripes
Rock you like a hurricane- Scorpions
Tush- ZZ top
La Grange- ZZ top
Panama- Van halen
Iron man- black sabbath
Master exploder- Tenacius D
Still got the blues- Gary Moore
AC/DC-TnT
Nirvana-Smells like teen spirit.
Red hot chili peppers - Can't stop e sjukt rolig att spela imo C:
Bob Dylan - Blowin in the wind
Elgitarr? Lira akustisk istället! American Pie ^_^
↗ till inlägget*Massa låtar*
Tack, har spelat flera av dem, men några nya var det. Tack så mycket! :)
↗ till inläggetOkej, ska testa den också. Tack!Bob Dylan - Blowin in the wind
↗ till inläggetSpelar akustisk också, och american pie kan jag. :PElgitarr? Lira akustisk istället! American Pie ^_^
Vet ju inte vilken nivå du ligger på. Men enklare låter är ju Smoke on the Water, Seven Nation Army, Paint it Black.
Brain Damage och Eclipse med Pink Floyd
Neil Youngs Rockin' in the Free World, Down by the River och Cinnamon Girl
Knockin' on Heaven's Door
So You Do. Då blir'e inga problem att fixa den där tjejen B)
Radiohead - How Can You Be Sure, fast nu när jag tänker efter, det är ju på akustiskt men men...
↗ till inläggetVet ju inte vilken nivå du ligger på. Men enklare låter är ju Smoke on the Water, Seven Nation Army, Paint it Black.
Brain Damage och Eclipse med Pink Floyd
Neil Youngs Rockin' in the Free World, Down by the River och Cinnamon Girl
Knockin' on Heaven's Door
De första och Knockin on heavens door är lite väl lätt, men ska kolla in de andra. :)
↗ till inläggetDet går även bra med akustisk, tack! :)Radiohead - How Can You Be Sure, fast nu när jag tänker efter, det är ju på akustiskt men men...
↗ till inläggetDen kan jag, den är nog lite väl lätt. :)Hero of war med raise against
Du verkar ha bra koll nu. :) (Med tanke på diskussionerna i ADAF)
Det du lär dig allra mest på, om det är det du är ute efter, är att spela med andra. Känner du någon som lirar så dra igång nåt. :) Spela låtarna du kan t.ex.
Skid Row - 18 And Life...
Den är awsome, men ganska "simple".
Hade helt glömt den här tråden, hoppas ni inte blir sur för att jag bumpar.
↗ till inläggetDu verkar ha bra koll nu. :) (Med tanke på diskussionerna i ADAF)
Det du lär dig allra mest på, om det är det du är ute efter, är att spela med andra. Känner du någon som lirar så dra igång nåt. :) Spela låtarna du kan t.ex.
Känner ingen som jag skulle kunna spela med. Några i klassen började spela gitarr för någon vecka sedan, men de håller ju bara på att lära sig de vanligaste ackorden för tillfället. Men kanske blir att lira lite med dem senare. :)
↗ till inläggetJo, spelade den mkt förut.Skid Row - 18 And Life...
Den är awsome, men ganska "simple".
Elgitarr:
Sweet Home Alabama är Sjukt rolig att spela
Akustiskt:
Oasis - Wonderwall, Bra låt men också jävligt kul att apela den
Stairway to Heaven, det är en bra låt najsiga gitarrtoner :)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in