💬
Logga in
Fuska.se

Ssd

8 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

tjena. Jag har just nu nån SATA 2.5" på 5400 rpm, men funderar på att köpa en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=624259 . Jag vet att SSD är möcke snabbare när man bootar och ska starta program och dylikt, men jag har inte riktigt förstått om det gör så att man till exempel får högre FPS i spel. B)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej det får du inte, men laddningstider och annat "hårddiskjobb" kommer gå en jäkla massa fortare.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

jaha ja. tack för svaret

Nivå 7 · Fuskare

Collez gav dig ett bra svar, rekommenderar dig dock att vänta tills de är lägre i pris. Man ska ju som sagt alltid vänta 3 månader att köpa datordelar ;) Nej men det jag menar är att SSD är förhållandevis nytt och det händer just nu väldigt mycket på SSDmarknaden.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Minneskretsar ska också bli billigare under 2011, vilket också kommer sänka priset så vänta några månader är även mitt tips.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6

ahaa, sen kom jag på en annan fråga också ^_^ . Just nu har jag ju 500 GB men när man kollar på vilka hårdiskar man har installerade så står det att den bara har 449 GB. Hur mycket kommer då att "försvinna" på en 120GB?

Nivå 7 · Fuskare

Cirka 108GB kommer du ha isåfall.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Fick det till 117 GB... Är trött också i och för sig.

Senast ändrad:

26 Dec 2010
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Fick det till 117 GB... Är trött också i och för sig.

jag får 37.3gb på mijn 40gbare så jag tror inte att han får 117gb

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in