💬
Logga in
Fuska.se

Någon Som Vet Hur Jag Slipper Redovisa Mitt Arbete

26 svar · startad

Hej jag håller på med ett arbete i No om rymden och efter sortlovet nu v.8 tror jag så ska vi redovisa vårat arbete men asså jag vågar inte redovisa mitt arbete inför hela min klass :( och min lärare tycker jag ska göra det men jag vet inte hur jag ska förklara det för henne+ min pappa gav mig ett förslag igår att jag kan reovisa inför mina lärare mamma pappa och en no lärare men jag vill inte göra det bara jag kan ju skriva arbetet men inte redovisa så vad ska jag göra hjälp!!!!!!

Nivå 9 · Veteranfuskare

äh, det är inte så farligt. Ha ett papper färdigt och kolla på dina klasskamrater, men låtsas som du pratar med din spegel högt.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Hej jag håller på med ett arbete i No om rymden och efter sortlovet nu v.8 tror jag så ska vi redovisa vårat arbete men asså jag vågar inte redovisa mitt arbete inför hela min klass :( och min lärare tycker jag ska göra det men jag vet inte hur jag ska förklara det för henne+ min pappa gav mig ett förslag igår att jag kan reovisa inför mina lärare mamma pappa och en no lärare men jag vill inte göra det bara jag kan ju skriva arbetet men inte redovisa så vad ska jag göra hjälp!!!!!!

Ta de här punkterna och använd dem i ditt inlägg

.........................

Det är väl bara att redovisa inför klassen? Inget farligt med det? Så länge du inte ser helt puckad ut då..

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är väl bara att redovisa inför klassen? Inget farligt med det? Så länge du inte ser helt puckad ut då..

Även om så är fallet brukar de flesta glömma bort det helt efter några dagar
14 Feb 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är inte så farligt, bara du förbereder dig så att du vet vad du ska säga ;).

Skit i vad läraren och dina klasskamrater tycker om när du redovisar.

Läs utantill på pappret och bry dig inte om mer än något annat än att läsa högt från pappret du skrivit.

Skit i vad läraren säger om att titta upp från pappret och sånt, du måste börja någonstans. Sen när du är lite självsäkrare kan du börja köra på riktigt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Skit i vad läraren och dina klasskamrater tycker om när du redovisar.

Läs utantill på pappret och bry dig inte om mer än något annat än att läsa högt från pappret du skrivit.

Skit i vad läraren säger om att titta upp från pappret och sånt, du måste börja någonstans. Sen när du är lite självsäkrare kan du börja köra på riktigt.

Så gjorde jag också, jag var jävligt blyg förut. Men det har jag tränat bort nu.
Nivå 5 · Fuskare

Vi brukar oftast redovisa i grupper, med dem man känner bäst typ.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Öppna med ett skämt! :)

15 Feb 2010
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

äh, det är inte så farligt. Ha ett papper färdigt och kolla på dina klasskamrater, men låtsas som du pratar med din spegel högt.

Lätt för dom som inte är nervösa att säga.

Är ofta skit nervös.

EmoNerdChild hade en bra förslag. ska själv redovisa en piss bok ja läst.

Men det tänker ja inte göra -.-

7 Mar 2010
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ta de här punkterna och använd dem i ditt inlägg

.........................

Lätt för er att säga. vissa kan inte somna på kvällen för man är så nervös.

''inte så farligt'' -.-

8 Mar 2010
Nivå 6 · Fuskare

Tycker du ska redovisa de där...

Men om du Verkligen, Verkligen, VERKLIGEN. Inte vill redovisa så är det ju bara o skolka elr nåt? :huh:

Nivå 9 · Veteranfuskare

"bara att" och "bara att".....

Skolka inte, gör som ENC sade.

10 Mar 2010
Nivå 10 · Veteranfuskare

Förstår inte det här med att inte våga redovisa inför sin egna klass.

En sak hade det vart om du skulle redovisa inför folk du aldrig träffat, men din klass? Nu vet jag inte din ålder eller vilken årskurs du går i, men du borde känt dom minst ett halvår, om inte flera år.

Det är en riktigt bra övning att prata framför folk, hur skulle det gå om du inte skulle våga prata inför folk i arbetslivet?

Din lärare lyckas väll ganska bra med att prata inför elever, inte bara din klass, utan massor andra, samt att din lärare träffar nya elever varje år som han/hon måste lära ut till.

Bit i det sura äpplet, gå upp och redovisa, det är trots allt bara din klass du redovisar för.

7 Apr 2010
Nivå 1 · Novis

När du ska redovisa är det lättaste att låtsas att man pratar med sina bästa vänner, då går det bort. om inte, titta inte på dina klasskamrater, titta på en vägg eller i golvet och tänk inte på någonting alls. bara läs det och tala automatiskt det du läser. du kan också träna i duchen eller i ditt rum när dina föräldrar inte är hemma, eller når dom sover, då hör ingen dig, och då slappnar du av, eller hur? gör sedan samma sak i klassrummet. alla är ju tysta, då blir det lite svårare att tänka: alla är där.... de ser mig... eftersom det är tyst. bara titta inte på dom, och tänk inte på att alla är där.

6 Jan 2011
Nivå 2 · Novis

Undra hur det gick

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det är väl ingen fara :)

Jag menar... dus ka ju inte sjunga för klassen eller nåt, eller hur?

Träna mycket så att du känner dig säker och ta stödlappar så att du inte glömmer bort dig.

Och det är ju bra för betygen att kunna framföra föredrag och om du vägrar blir det ju inge bra, eller hur?

Hellre göra lite fel än att göra inge alls. Sen kan du också ta en liten belöning från att du klararade det. Ta en glass på vägen hem :)

PS: Jag tror inte att din lärare är så dum att hon glömmer bort att du ska redovisa.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Dock är problemet löst nu Det slutade med att jag fick hem rymd arbetet sen en dag i skolan sa min lärare att jag skulle ta dit arbetet men det gjorde jag inte sen glömde hon bort det och jag slapp redovisa haha :D

Dubbelanvändare?
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Dubbelanvändare?

HA HA HA HA HA HA HA HA,nån glömde visst ändra användare :P

↗ till inlägget
Undra hur det gick
Nu ändrade han sig plötsligt
7 Jan 2011
Nivå 1 · Novis

Happ... Nu vet alla att 360xbox2 är saintsrow2... IP ban?

Så vitt jag vet, så har Saintsrow2 blivit IP bannad förut?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in