Jag råkar ha cirka 10mil och är f2p och undrar något roligt dyrt meningslöst skräp att köpa för pengarna? Te.x party hat, bara billigare.
"dyrt Skräp"
↗ till inläggetJag råkar ha cirka 10mil och är f2p och undrar något roligt dyrt meningslöst skräp att köpa för pengarna? Te.x party hat, bara billigare.
P-Hat för 10mille??!
↗ till inläggetJag råkar ha cirka 10mil och är f2p och undrar något roligt dyrt meningslöst skräp att köpa för pengarna? Te.x party hat, bara billigare.
↗ till inläggetP-Hat för 10mille??!
....
OnT: Jag vet faktiskt inte så mycket om f2p rares, men något skall det väl finnas?
Mezox, Rapto eller någon av de andra lite veteranaktiga spelarna vet väl mer. :P
↗ till inläggetP-Hat för 10mille??!
Den billigaste party hat kostar ca 500mil :P
Kan väl köpa Saradomin rune, eller något liknande.
Det finns ju vissa "rares" som f2p har tillgång till, dock så ligger dem långt över 10m. ;)
Sedan så tycker jag att du spar pengarna och investerar dem på något annat fast på member.
TT saker är ju lika bra som vanliga bara mer dyra.
http://services.runescape.com/m=itemdb_rs/...em.ws?obj=11928
↗ till inläggetDen billigaste party hat kostar ca 500mil :P
Precis vad jag menade.
Du tar alla dina pengar, köper uncut diamonds och hoppas på att dom går upp i pris, risky men gör du rätt så kan du tjäna grovt mycket :D
↗ till inläggetDu tar alla dina pengar, köper uncut diamonds och hoppas på att dom går upp i pris, risky men gör du rätt så kan du tjäna grovt mycket :D
Går den ej upp i pris kan man köpa membership och crafta Diamond Bolts (e) av dem. De, däremot, går alltid åt.
↗ till inläggetDu tar alla dina pengar, köper uncut diamonds och hoppas på att dom går upp i pris, risky men gör du rätt så kan du tjäna grovt mycket :D
Jag tror faktiskt att jag gör det, det verkar som om de håller på att gå upp i pris :D
http://services.runescape.com/m=itemdb_rs/...tem.ws?obj=1617
↗ till inläggetJa, dom går upp och ner i pris hela tiden men om du inte köpt så kan du vänta tills dom börjar gå ner sen efter 1-2 dagar köper du för maximal vinst.Jag tror faktiskt att jag gör det, det verkar som om de håller på att gå upp i pris :D
http://services.runescape.com/m=itemdb_rs/...tem.ws?obj=1617
↗ till inläggetJa, dom går upp och ner i pris hela tiden men om du inte köpt så kan du vänta tills dom börjar gå ner sen efter 1-2 dagar köper du för maximal vinst.
Nu har jag köpt 1k diamonds, så nu kan vi bara hoppas att mina "aktier" går bra :)
Lycka till, btw om dom börjar droppa som fan, sälj inte direkt utan vänta. Saker som crashar brukar gå upp igen.
Tycker det är sjukt fascinerande hur RS funkar som en riktigt ekonomi. När jag lirade back in the days var in partyhat värd många tusen och sen har inflationen gjort sitt :)
↗ till inläggetTycker det är sjukt fascinerande hur RS funkar som en riktigt ekonomi. När jag lirade back in the days var in partyhat värd många tusen och sen har inflationen gjort sitt :)
Håller med =) Ska hålla tråden öppen så jag kan skriva lite senare hur det gick :)
Hittills har jag redan tjänat 500k om jag skulle sålt :)
Men SÄLJ inte om dom crashar som *** vänta lite med att dom går upp sen säljer du dom när du känner att du tjänat tillräckligt mycket...
↗ till inläggetMen SÄLJ inte om dom crashar som *** vänta lite med att dom går upp sen säljer du dom när du känner att du tjänat tillräckligt mycket...
Ok. Har kollar att om jag väntar tillräckligt mckt så kan jag tjäna upp till 4,6mil :DDDD
↗ till inläggetEller så förlorar du allt plus mer om du väntar för mycketOk. Har kollar att om jag väntar tillräckligt mckt så kan jag tjäna upp till 4,6mil :DDDD
↗ till inläggetDet är därför merchanting är spännande. Man vet aldrig hur det går.Eller så förlorar du allt plus mer om du väntar för mycket